מכבי תל אביב של העונה רחוקה מלהיות קבוצת פלייאוף אירופית. למרות זאת, ולדימיר פוטין רצה אחרת. המלחמה בין רוסיה לאוקראינה צפויה להוביל להדחת הקבוצות הרוסיות מהמפעל כשהיורוליג הודיע גם שהמשחקים ששוחקו עד עכשיו נגד הרוסיות יימחקו.
מכבי למעשה הפסידה 3 משחקים נגד הרוסיות וניצחה אחד. לכן, לפי הטבלה החדשה מכבי תמוקם במקום ה-7. אבל יש עוד 6 משחקים עד סוף העונה כששלושה מהם מול אריות אירופה: מילאנו, ריאל מדריד וברצלונה.
1 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א - עמוד האינסטגרם הרשמי )
אז האם מכבי תגיע לפלייאוף למרות עונה חלשה יחסית? כשהמשחק לא משנה ואנחנו בפיגור – משחקים טוב ומצמצמים אבל במאני טיים עושים הכל אבל הכל בשביל להפסיד. כפי שהיה ניתן לראות מול הכוכב האדום. מכבי כל המשחק רדפה אחרי הסרבים. הכוכב עולה ליתרון 10, מכבי מורידה ל-2 ואף משווה רק כדי לחזור לפיגור 10.
בנוסף, לפי הטבלה ללא הרוסיות: הכוכב מדורגת שמינית עם מאזן של 11 ניצחונות אל מול 12 הפסדים ומונאקו עם מאזן של 10 ניצחונות לעומת 13 הפסדים. לכן, למכבי יספיקו 2-3 ניצחונות כדי להבטיח העפלה היסטורית לפליאוף מאז שינוי המפעל. למכבי יש 2 משחקים שהיא חייבת לנצח: וילרבאן ופנאתינייקוס מתחתית היורליג. נשאלת השאלה: אם מכבי תעלה, איך ההנהלה יגדירו את העונה?
הנהלת מכבי הבינה כי לא משנה איך תיראה הקבוצה, תמיד יהיו עשרת אלפים אוהדים שירכשו מינוי. לכן, בשנים האחרונות, ההנהלה בנתה את הקבוצה ולא המאמן. כפי שניתן לראות בשנה האחרונה מכבי בנתה קבוצה שכלל לא מתאימה לאופיו של המאמן: ריינולדס נתן עונה טובה תחת טרניקרי, אז אמרו: יאללה נביא! וויליאמס החליף קבוצות גרביים, אז אמרו: יאללה נביא! נאנלי לא שיחק שנתיים? הוא פצוע? אז הם אמרו: ניחשתם נכון, יאללה נביא! שלושתם יכולים להיות שחקני יורוליג טובים במקום אחר תחת מאמן אחר.
אבל מי שפתח את העונה על הקווים של מכבי היה יאניס ספרופולוס. יאניס הוא מאמן שדוגל בלחימה על כל כדור, אגרסיביות ומהלכי בידודים. אז ההנהלה הביאה לו שחקנים שהגנה היא בגדר המלצה בלבד שכאשר הם רואים כדור? הם חייבים לזרוק אותו לסל. עם סגל כזה, היה די ברור מאליו שיאניס לא יגיע רחוק איתו. יאניס פוטר לפני חודש ומה הלאה? הביאו את אבי אבן. טוב, הביאו זו תהיה מילה קשה להגיד, שאלו מי רוצה... כמוני ועוד הרבה מאוד אוהדים חשבו כי מדובר במאמן זמני לכמה ימים הקרובים עד שיוחתם מאמן ראשי אבל זה לא קרה.
אוקיי, השרביט עכשיו אצל אבן, הוא עשה איתו קסמים? במילה אחת? לא. ב-2 מילים? ממש לא! המשחק של מכבי לא השתנה בכלל. מכבי ממשיכה להיראות רכה מאוד בהגנה כשבהתקפה כל אחד זורק ככל העולה על רוחו.
תחילה, מכבי תירצה כי אין מאמן טוב פנוי, אבל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה הביאה 3 מאמנים טופ אירופים פנויים על המדף: ולימיר פסקוביץ (מאמנה של קאזאן הנהדרת), צ'אבי פסקוואל (מאמנה של זניט המפתיעה) ודימטריס איטודיס (מאמנה של צסק"א).
הודות לפוטין מכבי ממוקמת במקום ה-7 שמקנה לה פלייאוף. לכן, העונה לא גמורה! לפחות על הנייר... אם הבעלים רוצים להוציא את הסכין שהם תקעו בגב של האוהדים עונה אחר עונה, אז הם חייבים להחתים את אחד מהממאנים הללו. אם כל הכבוד לאבן (אין לי הרבה ממנו), הוא אינו מאמן. זה שיש לו תעודת אימון ואימן במחלקת הנוער של הקבוצה לא הופכת אותו למאמן. בגלל שאבן ממשיך "לאמן" את הקבוצה (השחקנים לא משחקים כדורסל), מחלקת הסקאוטינג אינה עובדת.
אם לומר את האמת, מחלקת הסקאוטינג עשתה עבודה לא רעה מצד אחד: הביאה שחקנים בכסף קטן שהפכו לשחקני יורוליג טובים מאוד: אלייז'ה בראיינט, כריס ג'ונס, ג'יילן ריינולדס ועוד. מצד השני, הכישלון הגדול שהביאו שחקנים רק כי חשבו שהם פוטנציאליים. מחלקת הסקאוטינג וניקולה וויציץ' צריכים להרכיב קבוצה עם היררכיה ברורה, תוכנית פעולה וסגל שיתאים למאמן. וזאת בדיוק הבעיה של ההנהלה!
אם מכבי תצליח להעפיל לפלייאוף, ההנהלה עוד בטעות תגדיר את העונה כהצלחה וזה חמור מאוד. מכבי עם סגל מפוצץ בכישרון אבל ללא תוכנית משחק, ללא מאמן וללא כדורסל, מכבי לא קבוצה ששווה פלייאוף!
סקוטי ווילבקין הוא הבעיה או הפתרון? אוהדי הקבוצה מחולקים ל־2 מחנות: בעד ונגד סקוטי. מצד אחד, ווילבקין הוא שחקן טופ אירופי בעל יכולת קליעה אדירה וחוטף נהדר. הוא השחקן היחידי במכבי שמסוגל לייצר נקודות! הוא לוקח על גבו הקטן את הקבוצה כבר 4 שנים לבד ללא עזרה ראויה. לכן, ווילבקין חייב עזרה: רכז טופ אירופי. ווילבקין איננו רכז ולכן, הקבוצה מתקשה לייצר נקודות. מצד שני, ווילבקין נכשל במשימתו להצעיד את מכבי לגדלותה. הוא איננו מצליח להרים את חבריו ולהפוך אותם לטובים יותר.
לפי דעתי, ווילבקין הוא שחקן שאם מכבי תאבד זו תהיה בכייה לדורות. ווילבקין הוא כוכב אבל הוא צריך עזרה. צריך גארד נוסף שיצליח לשים את הכדור בסל וינהל את ההתקפה. ווילבקין מתקשה במאני טיים כי הוא בקושי נח כל המשחק והוא היחיד שמסוגל לשים את הכדור בסל, לכן הוא נהיה עייף. מכבי חייבת להביא לצידו רכז כמו ווייד בולדווין מבאסקוניה לעונה הבאה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.