"אם יעשו לי הנחות זה רק יפגע בי, לא ישפר אותי ולא יקדם אותי", אמר אסף יסעור בריאיון ל-ynet בפברואר 2019, הוא היה אז בן 16 בלבד. היום, כעבור קצת יותר משנתיים, הוא אלוף העולם בטאקוונדו. רק לפני שש שנים הוא איבד את שתי ידיו, אבל כמו שהוא עצמו אומר הוא "לקח את עצמו בידיים", והפך את הלימון ללימונדה.
הדור הנוכחי של הספורט הפראלימפי הוא דור מיוחד, הוא השראה לאנשים כמוני שמתמודדים עם מוגבלות פיזית. הוא דור חצוף במובן הכי חיובי שיש. יסעור, כמו השחיינים עמי דדאון ומארק מליאר, לא סופר אף אחד, הוא לא מתמסכן ולא מחכה שיעשו לו טובה - הוא פשוט לוקח את מה שהוא רוצה. הוא הסתער על אולימפיאדת טוקיו, אבל לצערנו לא הצליח להעפיל, לא התייאש ועכשיו הוא אלוף העולם.
3 צפייה בגלריה
אסף יסעור. דוגמה ומופת
אסף יסעור. דוגמה ומופת
אסף יסעור. דוגמה ומופת
(ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
הגישה של אנשים עם מוגבלויות השתנתה ללא היכר בשנים האחרונות, זה שינוי מאפס למאה. המגבלה הופכת לעוצמה גדולה במקום לחולשה, במקום להסתיר אותה - מתמודדים איתה בראש מורם. זה גרם לכך שהמשחקים הפראלימפיים הפכו ללא פחות מעניינים מהאולימפיאדה עצמה, ואולי אפילו יותר.
תם עידן "העיקר ההשתתפות" והחל עידן של הישגיות מרשימה, של אנשים שמרגישים ששום דבר לא יכול לעצור אותם. עם ידיים, בלי ידיים, עם רגליים, בלי רגליים, עם שיתוק או בלעדיו הם יהיו שם ויעשו את הטוב ביותר, הדרישות מהם הם בדיוק כמו מספורטאים אולימפיים, והתחרות גדולה ויוקרתית מאי פעם.
3 צפייה בגלריה
אסף יסעור בפעולה. מודל לחיקוי
אסף יסעור בפעולה. מודל לחיקוי
אסף יסעור בפעולה. מודל לחיקוי
(התאחדות הטאקוונדו)
הדור הזה של יסעור וחבריו יכול לשמש כהשראה לכל ילד וילדה בישראל שמתמודדים עם קושי פיזי, שיכולים לדעת שמעבר לכך שהספורט יכול לעזור להם מבחינה שיקומית, הוא יכול להפוך אותם לאלופים אמיתיים. לא "אלופים" כפי שהחברה נוהגת לכנות כל אדם עם מוגבלות שמעיז לצאת מהמיטה ועושה דברים בנאליים, לא "אלופים" מעצם מוגבלותם. אלא אלופים שבאמת מגיעים לפסגת העולם, הטובים ביותר בתחומם, להיות חלק מהיכל התהילה של הספורט הישראלי.
הנטייה של החברה הישראלית היא לרחם על נכים, והדור הנפלא הזה שיסעור שייך אליו אומר "לא" בקול צלול וברור. אין צורך ברחמים, אין צורך בהתמסכנות, אין צורך בנדבות כאלה ואחרות. אנחנו נעשה את הכל בעצמנו. לילדים בעלי מוגבלויות יש מודלים לחיקוי, מה שלי לדוגמה לא היה. כי רק בשנים האחרונות גילו בישראל את הקסם הנפלא של הספורט הפראלימפי, ועל הכוח שהוא יכול לתת לכל אחד ואחת, אף תחום לא מתקרב אליו מבחינת השפעה.
3 צפייה בגלריה
אסף יסעור
אסף יסעור
ממש כמו סופרמן
(צילום: עוז מועלם)
"אני מדמיין את עצמי כמו סופרמן, עולה על המזרן וכובש את הפסגה", אמר יסעור ב-2019. המשפט הזה צריך להיות ממוסגר ותלוי מעל כל מיטה של כל ילד וילדה עם מוגבלות. אתם יכולים להיות סופרמן, אתם יכולים להיות אלופים אולימפיים, אתם יכולים להיות כל מה שתרצו בעולם.