בבקשה מכם, תפסיקו להשוות שחקני NBA מהתקופה של ימינו למייקל ג'ורדן. אין ולא יהיה בן אנוש שיכול להשתוות אליו. ולא רק בגלל ההישגים שלו.
למה אי אפשר להשוות? בואו נדבר על לברון ג'יימס, שעליו מתבססות ההשוואות. אז כן, הוא לוקח תארים, אבל רק בקבוצות עם כוכבים נוספים, כמו במיאמי ועכשיו בלייקרס. לפני הגעתו של מייקל, שיקגו הייתה קבוצה חלשה, והוא הפך אותה בעצמו לאימפריה ובנה שושלת בלתי נשכחת.
1 צפייה בגלריה
 מייקל ג'ורדן לברון ג'יימס
 מייקל ג'ורדן לברון ג'יימס
מייקל ג'ורדן מול לברון ג'יימס
(צילום: AP)
מה לא נאמר על ג'ורדן? אולי הספורטאי הגדול בכל הזמנים. לצערנו דור הפייסבוק לא זכה לראות אותו בלייב, לכן אולי קל להם להתחבר יותר לשחקנים כמו לברון. אנשים מהדור שלי היו מתענגים על הביצועים של מספר 23 בטלוויזיית הקופסה של פעם. היה חשמל באוויר. בכל פעם שראית אותו זז או נוגע בכדור, זורק או אפילו מחטיא, שלא לדבר על ההתעופפות באוויר, ידעת שאתה חוזה במשהו אחר, כמעט לא אנושי.
ולא רק בגלל האתלטיות שביטלה לשניות ארוכות את כוח המשיכה, הייתה לו שהייה באוויר כמו של בלון הליום.
אין ספק שה־NBA ידעה לייצר שחקנים גדולים גם אחרי ג'ורדן, אבל הליגה של היום היא ממש לא דומה לזו של פעם. לדעתי היא חמש רמות מתחת לזו של שנות ה־90, מכל בחינה שהיא. לשחקנים של היום יש הרבה יותר קעקועים, חוץ מזה הרמה ירדה, אולי מלבד האתלטיות. לא פלא שקבוצות אמריקאיות מפסידות לא מעט במשחקי קדם עונה מול קבוצות אירופיות. ההגנות ב־NBA הרבה יותר נרפות, ההתקפות סתמיות. ג'ורדן שיחק מול הגנות שהרביצו, לחצו, כיסחו – וזה רק ברבע הראשון. שנתיים המכות האלה מנעו ממנו לקחת אליפות, כשהוא נתקל בדטרויט הקשוחה.
ג'ורדן שינה את המשחק. לפניו היה נהוג לשחק RUN&GUN כדוגמת הלייקרס של פט ריילי, שזה אומר בגדול: שומרים צפוף, לוחצים בצבע ורצים מהר - ממש מהר. להתקפות היו מבנה של מטוס סילון, הן היו נגמרות בדרך כלל בכניסה חזקה לטבעת.
ג'ורדן ירש את מלכותו בתקופה שבה שיחקו אגדות אמיתיות, שלא חיפשו את התהילה באינסטגרם או במסרים פוליטיים. האגדות של אז היו ד"ר ג'יי, מג'יק ג'ונסון, לארי בירד קארים עבדול ג'אבר, מוזס מלון ועוד רבים וטובים. ג'ורדן פשוט שינה את המשחק לחלוטין ממה שלמדנו לראות מאותם כוכבים. אפשר לדבר בלי סוף על התקופה ההיא, והשוואות היו ותמיד יהיו, אבל שימו את ג'ורדן בצד.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.