יממה לאחר היום הגדול של האתלטיקה הישראלית באליפות אירופה במינכן – שכלל שלל מדליות במרתון (כסף של מארו טפרי, ארד של גשאו איילה וזהב קבוצתי) ואת הארד של לונה צ'מטאי סלפטר ב-10,000 מטר - התקשרו היום (שלישי) נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל לברך את הספורטאים הישראלים.
במהלך השיחה פנו אל הזוכים: "אנחנו ממש שמחים וגאים בכם היום, כל המדינה גאה בכם. הבאתם הישג מרשים מאוד לישראל".
3 צפייה בגלריה
חמישיית רצי המרתון הישראלית: גירמאו אמארה, גשאו איילה, יימר גטהון, עומר רמון, מארו טפרי
חמישיית רצי המרתון הישראלית: גירמאו אמארה, גשאו איילה, יימר גטהון, עומר רמון, מארו טפרי
הרצוג: "הבאתם הישג מרשים מאוד לישראל". נבחרת המרתון חוגגת זכייה בזהב
(צילום: גטי אימג'ס)
עוד לפני שנכנסו למוסד הנשיאות, מלווים נשיא המדינה ורעייתו את הספורטאיות והספורטאים של איגוד האתלטיקה. רעיית הנשיא שוחחה לפני כשנה עם האתלטית לונה צ'מטאי סלפטר, לאחר שזו נאלצה להפסיק את ריצתה באולימפיאדת טוקיו. בשיחה המרגשת היום, בירכה את צ׳מטאי על זכייתה במדליית הארד ואמרה: "בשנה שעברה דיברנו בסיטואציה שונה. ואני שמחה מאוד שהצלחת, נתת את כל כולך, ואת מהווה דוגמה לכל-כך הרבה נשים. כל הכבוד!".
3 צפייה בגלריה
לונה צ'מטאי סלפטר רצה ישראלית
לונה צ'מטאי סלפטר רצה ישראלית
הקשר של עם רעיית הנשיא התחיל כבר לפני שנה. צ'מטאי-סלפטר
(צילום: AP)
מנכ"ל איגוד האתלטיקה גל לוי הודה לנשיא המדינה ורעייתו: "אתם עזרתם לנו לפרוץ את תקרת הזכוכית. אנו מכירים לכם תודה עצומה, ומודים לכם על האמונה עוד מתחילת הדרך".
כאמור, אתמול היה יום ענק לישראל באליפות אירופה באתלטיקה, הנערכת 50 שנה אחרי טבח י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן 1972. הוא התחיל עם הופעה אדירה של הנבחרת הישראלית במרתון, המורכבת משישה רצים – טפרי, איילה, גירמה אמרה, ימר גטהון, בוקאיו מלדה ועומר רמון.
טפרי היה קרוב מאוד לניצחון בריצה ולמדליית זהב אישית, אך ברגע האחרון עקף אותו הגרמני ריכארד רינגר – וטפרי הסתפק במדליית הכסף עם תוצאה של 2:10:23 שעות. מיד אחריו חצה איילה שלישי את קו הסיום עם 2:10:29 - וזכה במדליית הארד. גטהון סיים שביעי (2:10:56), ואמרה תשיעי (2:11:32) - בסך הכל ארבעה רצים ישראלים בעשירייה הראשונה.
3 צפייה בגלריה
גשאו איילה ומארו טפרי עם המדליות
גשאו איילה ומארו טפרי עם המדליות
גשאו איילה ומארו טפרי עם המדליות
(צילום: רויטרס)
מאוחר יותר באותו יום גדול, לונה צ'מטאי סלפטר, אלופת אירופה מ-2018, זכתה במדליית הארד בריצה ל-10,000 מטרים כשעצרה את השעון על 30:46.37 דקות וקבעה שיא ישראלי חדש.