שחקן הסנוקר הסקוטי-ישראלי עדן שרב הודיע היום (ש') כי הוא יוצא להפסקה בת שנה מהענף. שרב הודח בסיום העונה האחרונה מהסבב המקצועני בעקבות דירוג נמוך. הוא ניסה להשיג את מקומו מחדש באמצעות השתתפות בטורנירי ה-Q School (הטורנירים דרכם מעפילים לסבב המקצועני) אך נכשל.
היום, אחרי שנקבע סופית כי לא ישחק בסבב המקצועני, שרב חשף את תוכניותיו לעתיד. הוא איננו מתכוון לוותר על קריירת סנוקר מקצוענית, אך ייקח כעת הפסקה ארוכה ולא ישחק בעונה הקרובה כחובבן.
2 צפייה בגלריה
עדן שרב
עדן שרב
עדן שרב
(צילום מסך)
"אחרי שש שנים כשחקן סנוקר מקצועני, הקריירה שלי נלקחה ממני במצמוץ עין", כתב שרב בעמוד האינסטגרם שלו, "עם זאת אני חש הקלה עצומה בכך שהודחתי מהסבב. לא בגלל שאני רוצה לוותר, אלא בגלל שאני זקוק להפסקה מהספורט. אני מרגיש ככה כבר כמה שנים - ונלחמתי בתחושה הזו בכל יום".
שרב המשיך: "אני אקח שנת הפסקה מסנוקר כדי להפוך לגרסה הכי טובה של עצמי בכל המובנים. יש לי כעת זמן להשיג דברים אחרים בחיים שאני רוצה. אני אבצע שינויים ואלחם כדי להשתפר מחוץ לשולחן - וגם בשולחן ברגע שאחזור. אני מקווה לחזור חזק הרבה יותר".
2 צפייה בגלריה
עדן שרב עם רוני אוסאליבן
עדן שרב עם רוני אוסאליבן
עדן שרב עם רוני אוסאליבן
"החיים יכולים לשים אותך עמוק בזבל, אבל אני מודה לאלוהים שנותן לי את הכוח והאומץ לטפס למעלה בכל יום - ואת הרעב להצליח", סיכם שרב.
שרב (29) נולד במושב משמר איילון לאבא ישראלי ולאמא סקוטית. אחרי שהוריו התגרשו, הוא עבר עם אמו בגיל שלוש לסקוטלנד שם נחשף לסנוקר והפך לאחד הכשרונות הצעירים הבולטים במדינה. בשנת 2015 הוא השיג את הכרטיס לסבב הסנוקר המקצועני - בו שרד עד לסיום העונה האחרונה.
החל מ-2017 שרב מייצג את ישראל, מבחירה, ואף שיחק במדיה פעמיים בגביע העולם, מעין אליפות עולם לנבחרות, בצוותא עם שחר רוברג. הישג השיא בקריירה של שרב היה העפלה לחצי גמר אליפות צפון אירלנד ב-2018.