בשנת 2017 שיחק זלאטן איברהימוביץ' במנצ'סטר יונייטד, קבוצתו השביעית בקריירה. בפברואר של אותה שנה, הוא קרע את הרצועה הצולבת בברך שמאל ונעדר חודשים ארוכים מהקבוצה. הקבוצה הסתדרה בלעדיו וסיימה ראשונה בליגה האירופית. התואר הראשון של זלאטן במסגרת יבשתית התאפיין בחמיצות ובתחושה של סוף קריירה. הוא נדד ללוס אנג'לס גלקסי האמריקאית כעבור שנה ולמרות שכבש בסיטונות, היה נדמה כי הוא יותר קרוב לפרישה מאשר לקאמבק אירופי.
והנה ההפתעה. שלא כמו כל שחקן נורמלי שהיה תולה את נעליו לנוכח הנסיבות, זלאטן עשה כמעשה קרמבו בסרט מבצע סבתא. הוא התחיל הכי חזק את המסלול והגביר מהירות תוך כדי. בשנה שעברה הוא חזר למילאן, כבש 11 שערים ב-20 משחקים, ובדיעבד התברר שזה רק חימום הקנה. העונה יש לזלאטן כבר שבעה שערים בחמישה משחקים, וזאת עוד לאחר שהחמיץ שלושה בגלל נגיף הקורונה. לכדורגלן שאוטוטו יחגוג 40 מדובר בהספק נדיר, בטח בליגה רצינית כמו הסרייה A.
1 צפייה בגלריה
זלאטן חוגג
זלאטן חוגג
זלאטן חוגג
(צילום: EPA)
מילאן צריכה להגיד פעמיים ביום תודה שקיבלה את זלאטן בכושר שיא. אחרי ששיחק בקבוצות נחשבות במהלך הקריירה (בהן איאקס, יובנטוס, אינטר, ברצלונה ופ.ס.ז'), זכה בתארים מקומיים רבים ובהישגים אישיים מכובדים, בהם 11 אליפויות בארבע ליגות שונות, השני ביחד עם כריסטיאנו רונאלדו שכבש בכל דקה אפשרית של המשחק, ועוד שורת שיאים הזויים שניתן לאתר בקלות ברשת - עוד לא ראינו ממנו כלום.
זלאטן חזר נחוש למילאן, בה לקח אליפות ומאז הליכתו היא לא זכתה בשום תואר. כרגע היא חולקת את המקום הראשון ביחד עם אטלאנטה. הוא נעזר בחבריו לקבוצה, בהם הקאן צ'לנאולו הטורקי, ברהים דיאז הספרדי ורפאל ליאו הפורטוגלי, כדי להוביל את הרוסונרי בחזרה לצמרת. מיותר לציין כי סטפנו פיולי, שנשאר ברגע האחרון בקבוצה, שבע נחת מביצועיו.
אז האם זלאטן יוליך את הקבוצה למקום טוב (כלומר זכייה בתואר) בסוף העונה? והאם יעשה קאמבק מיוחל ביורו 2020 עם נבחרת שוודיה לאחר שפרש לפני כמה שנים ממשחק בינלאומי? הזמן יגיד. כידוע, אצלו הכל אפשרי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.