הרוכב האוסטרלי קיילב יואן מקבוצת לוטו-סודאל השיג היום (שלישי) את הניצחון השני שלו בטור דה פראנס 2020, אחרי שחצה ראשון את קו הסיום בפוטו-פיניש אדיר בזמן של 4:00:01 שעות. הוגו הופשטטר הצרפתי שמייצג את הקבוצה הישראלית סטארט-אפ ניישן, דורג במקום השמיני. גיא ניב סיים במקום ה-95, הדירוג הגבוה ביותר שלו עד כה בטור.
מחזיק החולצה הצהובה, פרימוז' רוגליץ', אמנם דורג רק במקום ה-33 היום, אבל עדיין מוביל את הטור ב-21 שניות על פני האלוף של השנה שעברה, איגן ברנל, וב-28 שניות לפני הצרפתי גיום מרטן.
4 צפייה בגלריה
קיילב יואן
קיילב יואן
יואן חוגג
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
קיילב יואן
קיילב יואן
יואן ניצח בפוטו-פיניש
(צילום: רויטרס)
הקטע ה-11 מסמל את אמצע הטור. הוא החל בשטלאילון פלאג, עיירת חוף במערב צרפת, ונמשך כ-167.5 ק"מ עד לפואטייה, העיר ששימשה כבירת צרפת החלופית במהלך מלחמת 100 השנים.
מדובר היה בקטע מישורי נוסף, כשבדרך בתום 108 קילומטרים עברו נקודת ספרינט בה נאבקו על הנקודות, כאשר כל רוכב וכל קבוצה תכננו לצאת לבריחה כבר מהפתיחה. אבל הפלוטון לא איפשר זאת והכל התרכז לקילומטרים האחרונים. בסטארט-אפ ניסו לספק לאנדרה גרייפל אפשרות לברוח, אבל בסוף היה זה דווקא הופשטטר שסיים ראשון בקבוצה.
4 צפייה בגלריה
פרימוז' רוגליץ' בקטע ה-11
פרימוז' רוגליץ' בקטע ה-11
רוגליץ' במהלך הקטע ה-11
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
פרימוז' רוגליץ'
פרימוז' רוגליץ'
רוגליץ' בתוך גלויה
(צילום: getty images)
המסלול השנה של הטור קשה מאוד וכבר 15 רוכבים פרשו מהמרוץ בעקבות פציעות, עשרה קטעים עד לסיום בשאנז אליזה. אחד מהם הוא יון איסאגירה הספרדי מקבוצת אסטנה, שדהר במהירות גדולה, איבד שליטה וגרם לתאונה גדולה 27 ק"מ לסיום הקטע, בה היו מעורבים גם רוכבים מסטארט-אפ.
הרוכבים ירכבו מחר 218 ק"מ בקטע ה-12 של הטור שיתחיל בשוויני ויסתיים בסראן. מדובר בקטע הארוך ביותר השנה במרוץ.

ניצחון היסטורי לרוכב ישראלי

בסטארט-אפ חגגו היום ניצחון היסטורי לרוכב ישראלי במרוץ יו סי אי. איתמר איינהורן, ששייך לקבוצת העתודה של סטארט-אפ, ישראל סייקלינג אקדמי, חצה ראשון את קו הסיום בתחרות בפולין.