בירושלים שכחו מה הוא דרבי בליגה הבכירה. בית"ר ירושלים נגד הפועל ירושלים? נשמע עד לא מזמן כמו חלום רחוק, כשהפועל הייתה עדיין מסובכת במלחמות שליטה והפועל קטמון שניסתה לתפוס את מקומה קרסה ברגעי האמת. אבל הנה הדרבי הזה חוזר, אחרי 21 שנה.
מאז שנת 2000 ועד היום לא שיחקו בית"ר והפועל באותה הליגה ועברו הרבה תהפוכות. חשוב לזכור כי בעשורים מוקדמים יותר של המדינה הייתה הפועל הקבוצה הבכירה בעיר, ואף הייתה הקבוצה הראשונה שהביאה תואר רשמי לירושלים - גביע המדינה ב-1973. היריבות המרה תמיד הייתה שם, מאחר שבעוד הצד האדום היה שייך להסתדרות ומזוהה פוליטית עם השמאל, הצד הצהוב של העיר מזוהה באופן מסורתי עם תנועת בית"ר והימין.

1 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
(צילום: עוז מועלם)

לקראת אמצע שנות השבעים ותחילת השמונים, עם שתי זכיות בגביע, תפסה בית"ר את הבכורה בעיר, ובעצם מחזיקה בה עד עצם היום הזה. בינתיים, לאחר שנים של דשדוש וסכסוך קשה בהנהלת הפועל, מאסו האוהדים באדום במצב קבוצתם והחליטו לעשות מעשה. בשנת 2007 הקימו חלקם קבוצת אוהדים בשם הפועל קטמון. לאורך כל הדרך הם חזרו ואמרו שהפועל ירושלים זה הבית, ושאיפתם היא להתאחד עם הקבוצה עליה גדלו. כשמצבה של הפועל ירושלים החמיר וירדה לליגות הנמוכות, היה ברור שזה רק עניין של זמן.
לאחר רגע השפל הגדול ביותר בתולדותיה - הירידה לליגה ב' וחוסר היכולת להירשם בגלל חוב של 70 אלף שקלים - הפועל פורקה ובפברואר 2020 חדלה מלהתקיים. הפועל קטמון רכשה את הזכויות על שמה, והפכה להפועל ירושלים היחידה. ואין סצינת סיום יפה יותר לפרויקט הנפלא שהקימו האוהדים מאשר חזרה למקורות עם עלייה לליגת העל.
הדרבי יוסיף המון צבע לרחוב הירושלמי ויחיה את היריבות שלא הייתה קיימת באמת בשני העשורים האחרונים. זה ייתן לדור האוהדים החדש את ההתרגשות שיש במשחקי דרבי ולא הכירו, לחוש את הגאווה של ללבוש את החולצה ביום שלאחר ניצחון בדרבי בעיר, אין הרגשה טובה יותר.
גם הקבוצה הבכירה בעיר, בית"ר, לא ידעה נחת בעשור האחרון וסבלה מאי יציבות ניהולית. מעבר למטרה של חזרה לצמרת, בשנה הבאה יהיה עליה גם לעבוד כדי להוכיח שהיא הבכירה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.