נכון, עברו רק שני מחזורים וזה לא מעיד בהכרח על המשך העונה, אבל הפעם עושה רושם שליגת העל תספק לנו חוויה בגוון אחר ממה שהכרנו. השיחה הקבועה של האוהדים היא מי תהיה אלופה, מי תרד, מי תהיה סגנית ומי תגרד בקושי את האמצע - ובדרך כלל אותם השמות חוזרים על עצמם. אולי המחזורים הראשונים יגרמו לתשובות להשתנות. כולנו רוצים עונה בריאה, מסקרנת ומושכת. בסופו של דבר, אין לנו ליגה אחרת.

מכבי ת"א

אוהדי האלופה לא יאהבו לשמוע את זה, אבל חייבים להודות, בריא לליגה שהצהובים-כחולים לא פתחו בסערה. בדרך כלל הם מתקבעים מיד למעלה וממחזור למחזור רק משאירים אבק לליגה. אם בעונה שעברה חיכינו כל כך הרבה עד שראינו מהם ספיגה, והמתנו עד המחזור האחרון כדי לראות אותם מפסידים, הפעם קיבלנו את זה על ההתחלה. בשורה התחתונה - אנחנו לא רוצים לראות את מכבי מסתבכת למטה, באותה מידה שאנחנו לא רוצים שהתחרות תסתיים כשהיא בפער ענק למעלה. כרגע, כאוהד כדורגל, אני שמח שיש לי ליגה מעניינת.

1 צפייה בגלריה
אופיר דודזאדה ואיתי שכטר
אופיר דודזאדה ואיתי שכטר
אופיר דודזאדה ואיתי שכטר
(צילום: עוז מועלם)

מכבי חיפה

לירוקים נמאס (ובצדק) לשמש כינור שני או שלישי לאלופות המתחלפות. עושה רושם שהעונה האחרונה גרמה לאנשי חיפה לסדר את העניבה ולהתחיל להיות רציניים יותר. במועדון הזה משקיעים לא מעט אנרגיה, מחשבה וכסף, והגיע הזמן גם לראות תוצאות. זה מתאפיין בכמה החתמות: קודם כל ברק בכר, האיש למשימות מיוחדות, לדעתי האיש שיכול לעשות יותר מבלבול (שגם השיג לא מעט). הוא מסוג המאמנים שמנחיל לשחקנים שתחתיו אופי לוחמני וטוב יותר. נמשיך עם בוגדן פלאניץ' וחוסה רודריגס, צמד החתמות שעל הנייר אמורות לתרום הרבה, ובכרמל מקווים שהם שמו את הכסף על הסוסים הנכונים. אם כן, יחד עם רוקאביצה ושרי המצוינים, שום מילה לא גסה בינתיים. לא אליפות ולא דאבל.

מכבי פ"ת

זה לא קורה הרבה, אבל קיבלנו עולה חדשה שלא תשמש בשר תותחים. אני נהנה לראות את פ"ת, שמוכיחה שהיא שייכת לליגת העל. זה התחיל עוד בעונה שעברה, במסע שלה אל גמר הגביע. אין לה שמות נוצצים, אבל ליאל עבדה, גיא חדידה ואור אינברום בהחלט עושים עבודה לא רעה, ויש שם קבוצה שלא נופלת מרוב הליגה. רק שימשיכו ככה, ואפשר להגיד שליגת העל קיבלה חיזוק.

בית"ר ירושלים

אצל הצהובים-שחורים יש המון על הפרק. כמו תמיד לא שקט שם, אבל דואגים לטפל בבעיות. אחרי סיום עונה עגום וההדחה הכואבת מאירופה, מיהרו בבירה להיפרד מרוני לוי ומהכדורגל האפור ששוחק תחתיו. מכאן מתחיל תהליך של שיקום. דראפיץ' וברדה חזרו לבית וגן, ובבית"ר יקוו שבכך תיתפר סוגיית המאמן (הצמד אחראי ללא מעט רגעים יפים בקדנציה הקודמת). מיכאל אוחנה חוזר למגרש אחרי פציעה שלקחה אותו לעונה שלמה, ובית"ר חייבת שיוכיח שלא לחינם השקיעו בו את סכום ההעברה היקר בתולדות המועדון. גם גלאופילו פלייטר יהיה לחוץ להוכיח שהוא מתאים יותר לתפקיד החלוץ מאשר שלומי אזולאי. בית"ר מתכננת לבנות את עצמה חזק יותר, להביא עוד שחקן או שניים, ואם הכל ילך כמו שצריך, אף אחת לא תגיע לטיול בטדי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.