ליו"ר מינהלת הליגות, ארז כלפון, נמאס. לא ככה הוא חשב לחגוג את חזרת הכדורגל, עם נזיפות, קנסות וחששות כבדים. כלפון היה בטוח שאחרי ההתנהגות הלא אחראית של שחקני הפועל ת"א ואוהדיה כולם למדו את הלקח, אבל אז הוא קיבל את זה בצורה חמורה יותר – שוב הפרת הנחיות בוטה ושוב בבלומפילד, רק שהפעם היו אלה אוהדי מכבי ת"א שחלקם אף פרצו למגרש. ומה עשו חלק מהשחקנים בסיום המשחק? הצטרפו מהמרפסת לחגיגה ולשירי הגנאי.
בעקבות הסערה כלפון החליט בנוסף לנזיפות גם לקנוס את מכבי ת"א ב-20 אלף שקל, שיועברו כתרומה למוסד רפואי המטפל בנפגעי קורונה.
2 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
כלפון וגרוטו בסיור
(צילום: מינהלת הליגות)
זה מה שחשבת שיקרה עם חזרת הכדורגל?
"אני מאוכזב וכועס על התנהגות השחקנים של מכבי והפועל ת"א. הם מסכנים לכולם את העונה ואת הפרנסה שלהם ויכולים לגרום לנזק לאלפי אנשים. ציפיתי מהם לגלות בגרות ואחריות, אבל אני לא שוטר ולכן אני מודיע שנגמר הסיפור. השחקנים לא יהרסו לנו את הליגה".
כאמור, מאות אוהדי מכבי הגיעו שלשום לבלומפילד, חגגו והדליקו אבוקות, ובסיום הניצחון 0:2 על מכבי חיפה חלק מהשחקנים עלו למרפסת של האצטדיון, כשהנוכחות שלהם שילהבה עוד יותר את האוהדים. ביום ראשון צפוי היועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, להגיש כתב אישום נגד לפחות שני שחקני מכבי, עומר אצילי ודור מיכה, שנראו בצילומי הטלוויזיה שרים "מכבי חיפה חיזבאללה".
האם יש חשש ממשי לביטול הליגה?
"אם מקרים כאלו יחזרו יש סיכוי שהליגה תבוטל, אבל אני לא אוותר ואפעיל עוצמות כלכליות קשות עוד יותר נגד קבוצות ושחקנים. אני מצפה מהשחקנים, אחרי כל מה שעשיתי עבורם, שיבינו איזו אחריות יש להם על הכתפיים ושילמדו לכבד את המקצוע שלהם. הרי השחקנים והקבוצות יודעים מה עברנו מול משרד הבריאות כדי לקבל אישור לחדש את הליגות. התמונות מהחגיגות בבלומפילד היו חמורות, האוהדים הפרו חד־משמעית את הוראות הבידוד, והשחקנים ליבו בעזרת החגיגות את האוהדים. מצפה להתנהגות אחרת, שיהוו דוגמה טובה ילדים".