נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים תפתח מחר (שלישי) באיטליה את תחרות ההעפלה למשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ הקרוב. התחרות נדחתה פעמיים בגלל הקורונה.
הנבחרת, ששובצה בבית 2, תפגוש במשחק הפתיחה (15:00) את נבחרת הונגריה החזקה, שסיימה את אולימפיאדת ריו 2016 במקום הרביעי וזכתה בארד באליפות אירופה בשנה שעברה.
2 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים בכדורמים
נבחרת הנשים בכדורמים
נבחרת הנשים בכדורמים
(צילום: באדיבות איגוד הכדורמים)
ביום רביעי הכחולות לבנות יפגשו את יוון וביום חמישי יינעל שלב הבתים מול במפגש עם קזחסטן. ישראל תנסה להעפיל לשלב רבע הגמר ולהמשיך עד לגמר, בו יקבעו העולות לאולימפיאדה.
מי שתוביל את הנבחרת היא קפטנית הפועל פ"ת, הילה פוטוריאן (20), שאמרה. "זה כל כך מוזר, הקורונה התחילה במרץ בארץ כשהיינו צריכות לטוס לזה, ופתאום שבוע לפני הטיסה ביטלו את הכל ובתוך זמן קצר המדינה נכנסה לסגר".
2 צפייה בגלריה
הילה פוטוריאן
הילה פוטוריאן
"צריך להתעלות". הילה פוטוריאן
(צילום: איגוד הכדורמים)
על הסיכויים אמר פוטוריאן: "הולך להיות קשה. גם מבחינת התקופה, גם מבחינת המשחקים וגם מנטאלית. צריך לדעת להתעלות על עצמנו, להיות כמה שיותר מרוכזות בכל מה שעבדנו עליו בתקופה האחרונה ולבוא לעשות את הכי טוב שאנחנו יכולות".
- את מאמינה שאפשר לעשות את זה?
"מבחינת הסיכוי אנחנו לא בין הפייבוריטיות, אבל עם החוקים של הטורניר הכל יכול להיות. אם בנבחרת מתגלות שלוש חולות קורונה היא נפסלת אוטומטית, כך שאי אפשר לדעת מה יהיה. יהיו בדיקות קורונה לפני ותוך כדי המשחקים וכל הקלפים פתוחים".
- זאת נבחרת צעירה, אפשר לחלום על העפלה לקראת פריז 2024?
"לגמרי. יש עוד כברת דרך לעבור, אבל אני חושבת שבזמן הזה אפשר להתקדם כל כך הרבה. זה הפרוייקט המרכזי שלנו, פריז. לשם הנבחרת מכוונת והמטרה היא לקבל ניסיון כדי שנצליח".