פחות מחודש לאחר שעיריית תל אביב-יפו והוועד האולימפי בישראל הגיעו להסכמות שהוועד ימכור לעירייה את כל מניותיו (50%) בחברת מרכז הספורט הלאומי בעיר (אשר בבעלות משותפת של שני הצדדים), פנה יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי בדרישה לחשוף את הפרטים.
במכתב לוועד האולימפי בישראל, ביקש פונטי הסברים כללים, מטרת המכירה וייעוד התמורה, הערכת שווי מניות החברה, טיוטת הסכם המכירה המלא, פרוטוקולים של ישיבות הוועד בנושא העסקה והסכם מייסדים של החברה.
2 צפייה בגלריה
גראנד פרי
גראנד פרי
גורש הסברים. פונטי
(צילום: אורן אהרוני)
"מקננת בי ובאחרים אשר שוחחתי עימם תחושה לא נעימה שנעשה פה מחטף", נאמר במכתב. "בכוונתי לפנות לגורם מקצועי כדי לבחון לעומק האם העסקה הנ"ל אושרה כדין בוועד העמותה, וכן האם נעשו שיקולים זרים שאינם לטובת העמותה".
"בשלב זה, אין לי בסיס לחשוב כך, אך במידה ולא אקבל את המסמכים שאני דורש שתפיצו לכל חברי האסיפה הכללית, אשר היה ראוי שהמידע יהיה בידיהם טרם אישור ההסכם, לא אהסס לפנות אל הרגולטורים השונים על מנת שיבחנו גם הם האם העסקה שבנדון אושרה כדין".

הוועד האולימפי: "אם היה טורח להגיע לישיבות ההנהלה - היה מקבל מידע שוטף"

מהוועד האולימפי בישראל נמסר בתגובה: "לפני כשש שנים הקימה הנהלת הוועד האולימפי בישראל צוות לטיפול בקונפליקט ארוך השנים בין הוועד האולימפי בישראל לעיריית תל אביב-יפו בנושא השותפות בהדר יוסף/ לנוכח האיום לנישול הוועד האולימפי בישראל מהשותפות, וזאת עד שנת 2021. הצוות הוסמך לבחון את סיכויי הוועד האולימפי בישראל לשמור על חלקו בשותפות ואם יידרש, לנהל הליך משפטי. הצוות מנה את היו"ר יגאל כרמי, שמואל (סם) אולפינר, והמנכ"ל גילי לוסטיג. לאחר דיונים עם עיריית תל אביב, הגיש הוועד האולימפי תביעה בבית המשפט שהפנה את הצדדים להליך גישור. היה זה הליך ממושך ובסופו, הגיעו הצדדים להסכמה שהוצגה, בפני הגורמים הרלוונטיים בעמותה".
2 צפייה בגלריה
יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יגאל כרמי
יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יגאל כרמי
יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יגאל כרמי
(צילום: אורן אהרוני)
"בפנייתו של משה פונטי, אל היו"ר ואל חברי האסיפה הכללית, הוא מציין כי עשה זאת בתוקף היותו חבר הנהלה ומכוח חובת הנאמנות שלו כלפי הוועד האולימפי בישראל. פנייה זו שמגיעה מחבר הנהלה שאינו טורח להגיע מזה שנים לאף ישיבת הנהלה או לאסיפות כלליות של הוועד האולימפי בישראל ולא מגלה כל עניין לנעשה בהן, תמוהה מאד. אם היה מגיע לישיבות הנהלה המתקיימות אחת לחודש, היה מקבל מידע שוטף על כל המגעים מול עיריית תל אביב שנמשכו על פני שנים, היה יכול להעלות את כל השאלות שהוא מעלה כעת בזמן אמת ולא בדיעבד, לאחר החלטת האסיפה הכללית. על רקע זה, המילה 'מחטף' בה בחר לעשות שימוש, משוללת כל יסוד ומוטב היה לולא נכתבה".
"באשר לעיון במסמכי ההסכם המתגבש ונספחיו. מסיבות של סודיות מסחרית הוזמנו חברי הנהלת הוועד האולימפי בישראל לעיין בטיוטת ההסכם ובמסמכים הרלוונטיים במשרדי העמותה. הליך זה נקבע משום שהוועד האולימפי בישראל התחייב בפני עיריית תל אביב על שמירת סודיות מסחרית. מספר חברי הנהלה בחרו לעשות זאת ואכן עיינו במסמכים במשרדי הוועד האולימפי. מר משה פונטי לא טרח לעשות זאת אלא להלין רק שהמסמכים לא נשלחו אליו לבקשתו".
"עיקרי העסקה הובאו לדיון, תחילה בפני ועדת כספים, בהמשך בפני ההנהלה ולבסוף בפני האסיפה הכללית. במסגרת כל אחד מדיונים אלה, הוצגו באריכות עיקרי העסקה והתקיים דיון מקיף, במסגרתו ניתנה האפשרות לכל המשתתפים להציג את עמדתם וכן להעלות שאלות ולקבל הסברים. בשתי הישיבות הראשונות השתתפו יועצי המס של הוועד האולימפי בישראל ועורכי הדין המייצגים בתביעה נגד עיריית תל אביב-יפו. יועצי המס הציגו את סוגיות המס השונות העשויות להיות כרוכות בעסקה, ועורכי הדין הציגו את התביעה ואת השיקולים השונים שעלו ונשקלו בהליך הגישור במסגרתו גובשה העסקה. כל אלה הוצגו על ידי יו"ר הוועד האולימפי בישראל יגאל כרמי ועל ידי אחרים, גם בדיון בפני האספה הכללית. בכל אחד מהגופים העסקה אושרה ברוב מוחץ כך שיש להטיל ספק שזה המקור לתחושה הלא נעימה שקיימת אצלו מאז האסיפה הכללית".
"משה פונטי מציין במכתבו שבכוונתו לפנות לגורם מקצועי כדי לבחון לעומק האם העסקה הנ"ל אושרה כדין בוועד העמותה. הדבר נראה מנוגד לכל כללי מנהל תקין שכן, ועדת הכספים אישרה פה אחד, הנהלת הוועד האולימפי אישרה ברוב של 18 בעד ומתנגד אחד (פונטי) ובאסיפה כללית הצביעו בעד אישור ההסכם 41 חברים, 1 התנגד (פונטי) ושלושה נמנעו".