רבים מבין אוהדי ארסנל מרימים גבה בימים אלה, אחרי שפורסם שהקבוצה החליטה להאריך בעונה נוספת את חוזהו של דויד לואיז, בייחוד אחרי תצוגת האימים האחרונה שלו.
החוזה של הבלם הברזילאי אמור היה להסתיים בתום העונה הנוכחית, אבל כעת נמסר שהוא ימשיך במועדון עונה נוספת, בניגוד לידיעות שפורסמו לפני כן לגבי אפשרות שיעזוב.
6 צפייה בגלריה
דויד לואיז
דויד לואיז
האוהדים היו משוכנעים שיעזוב. דויד לואיז
(צילום: EPA)
מרבית האוהדים היו משוכנעים שלואיז (33) ייפרד מהמועדון בעקבות היכולת המביכה שהציג בתבוסה 3:0 למנצ'סטר סיטי, בה הורחק. תחילה גרם איבוד כדור שלומיאלי שלו לשער הראשון שכבש ראחים סטרלינג ולאחר מכן ספג כרטיס אדום בעקבות עבירה על ריאד מחרז, שגרמה לפנדל ממנו הבקיע קווין דה בריינה את השני.
בשל ההרחקה נעדר לואיז מההפסד האחרון 2:1 לברייטון, בעקבותיו הידרדרו התותחנים למקום העשירי ומרוחקים שש נקודות ממקום המוביל לליגה האירופית בעונה הבאה.
6 צפייה בגלריה
דויד לואיז
דויד לואיז
לואיז במשחק אותו ירצה לשכוח
(צילום: AP)

"עושה יותר מדי טעויות של תלמיד בית ספר"

שני כוכבי העבר של ארסנל, ריי פארלור ומרטין קיאון, לא הבינו כיצד החליטה הקבוצה להשאיר את לואיז וייעצו לה להיפטר ממנו ולחפש במקומו בלם אחר. בקיץ שעבר הגיע לואיז לאצטדיון האמירויות תמורת 8 מיליון פאונד ששולמו לצ'לסי.
כעת סבורים באנגליה שלא רק שמדובר היה בבזבוז כסף יחד עם המשכורת שלו (10 מיליון בעונה, מהמרוויחים הגדולים במועדון), אלא גם בצעד מוטעה שהתגלה ככישלון חרוץ ופגע בהתקדמות של צעירים מוכשרים.
6 צפייה בגלריה
דויד לואיז מורחק
דויד לואיז מורחק
"לואיז לא לומד מטעויות"
(צילום: רויטרס)
פארלור הוסיף בראיון ל-BBC: "היו זמנים בהם לואיז עשה עבודה טובה, אבל לאחרונה הוא עשה יותר מדי טעויות ברגעים הלא נכונים והוא לא לומד מהן. הייתי שוקל להעביר אותו לקישור, אבל הוא כבר בן 33 ויכול להיות שכבר מאוחר מדי לעשות את זה. כבלם אתה חייב להיות מאוד ממושמע ולדעת היטב היכן לעמוד. שמעתי שהנוכחות שלו בחדר ההלבשה נהדרת ובסך הכל אם מסתכלים על ההישגים שלו הייתה לו הצלחה באנגליה, אבל זו לא הדרך בה ארסנל צריכה ללכת".
"היא צריכה להביא בלמים צעירים במקומו. לבצע עבודת הגנה זו אומנות ואתה חייב ללמוד עם הגיל, נראה לי שלואיז לא יכול לעשות את זה יותר", אמר קשר העבר.
6 צפייה בגלריה
לואיז מבצע עבירה על מחרז
לואיז מבצע עבירה על מחרז
לואיז מבצע את העבירה על מחרז
(צילום: AFP)
קיאון, בלם העבר של התותחנים, טען שהוא מודאג מכך שהמנג'ר מיקל ארטטה מביע תמיכה בכדורגלן שנמצא מעבר לשיא: "האם לואיז טוב מספיק? אני לא הייתי מחתים אותו מראש, אבל הוא בקבוצה וארטטה חייב להפיק ממנו את המיטב כי אין לו הרבה אפשרויות. זה מדאיג שארטטה תומך בשחקן שכנראה אינו טוב מספיק. אני לא רוצה להשפיל אותו, כי לכולנו היו משחקים לא טובים, אבל זה דבר שחוזר על עצמו והוא עושה טעויות של תלמיד בית ספר. הם צריכים להשקיע בשחקנים שהם סומכים עליהם לקראת העתיד ולא בשחקן שעבר את שיאו. פרנק למפארד ראה בו בעיה בצ'לסי וארסנל הביאה את הבעיה הזו אליה".
קשה להבין את ההחלטה של ארטטה וראשי ארסנל, מה עוד שנקודת השפל הנוכחית של לואיז מצטרפת לנקודות שפל נוספות בקריירה שלו. לנצח הוא ייזכר לרעה בגלל הכישלון הגדול עם נבחרת ברזיל במונדיאל 2014 ובייחוד בגלל שהיה מהאחראים לתבוסה המבישה 7:1 לגרמניה בחצי הגמר בטורניר אותו אירחה נבחרת הסלסאו (שימש כקפטן בהיעדרו של תיאגו סילבה המושעה).
6 צפייה בגלריה
דויד לואיז בוכה במונדיאל 2014
דויד לואיז בוכה במונדיאל 2014
דויד לואיז בוכה במונדיאל 2014
(צילום: gettyimages)
את הבכי שלו באותו לילה הוא יזכור הרבה יותר מאשר האליפויות עם בנפיקה (2010) והזכיות עם צ'לסי בליגת האלופות (2012) ובפרמייר ליג (2017), והאליפויות עם פריז סן ז'רמן (2015 ו-2016).

ארטטה: "אין לנו ברירה"

ההופעה מול סיטי הייתה רק הקש ששבר את גב הגמל, שכן עוד לפני כן לא שיכנע לואיז ביכולתו. סביר להניח שלעובדה שפבלו מארי ייעדר בחודשים הקרובים בגלל פציעה הייתה השפעה על ההחלטה של ארטטה, אבל האוהדים נותרו בכל זאת מבולבלים ותוהים. במועדון החליטו ללכת על הברזילאי ככל הנראה בעיקר בגלל שנלחצו לפני תום מועד ההעברות וחששו להישאר ללא בלם מנוסה.
בארסנל היו מחליטים במצב אחר להיפרד מלואיז, בו לא ראו מעולם כהשקעה לטווח ארוך, אבל הבינו שבמצב הנוכחי הוא אולי לא הפיתרון האידיאלי, אבל הוא ההגיוני והנגיש ביותר. זו היתה הסיבה שארטטה אמר לעיתונאים: "אני מרוצה מדויד ורוצה שהוא יישאר אצלנו. מאז שהגעתי הוא משמש דוגמה ואני אוהב את מה שהוא מייצר על המגרש. אני אוהב את ההשפעה שלו על השחקנים והמועדון".
6 צפייה בגלריה
מיקל ארטטה
מיקל ארטטה
נתקע בלי בלמים. מיקל ארטטה
(צילום: רויטרס)
ארטטה לא שיכנע הרבה אנשים, בטח לא את בלם העבר של ליברפול ג'יימי קראגר: "אחרי הופעה כזו אני לא חושב שהוא יכול לתת ללואיז לשחק יותר. ראיתי רק מנג'ר אחד שהפיק מלואיז את המיטב. זה היה אנטוניו קונטה (בצ'לסי) שהציב אותו במערך של שלושה בלמים".
ארטטה יודע שהוא כנראה לא ייהנה מיכולת של בלם ברמה עולמית, אבל הבהיר: "אין לנו ברירה, אנחנו חייבים לעשות את זה עם כל הפצועים שיש לנו. התזמון מסובך מבחינתנו ויש גם כל מיני חוקים שמעורבים".