חשוב לזכור שרק אלה שעובדים, מתאמנים ומקשיבים יתקדמו. כישרון טבעי זאת נקודת מוצא טובה, אך כישרון לבדו לא מספיק. כישרון יכול להיעלם אם לא משקיעים על מנת לטפח אותו. הנה המילון השלם להצלחה:
א' - אחריות: קחו אחריות על עצמכם. אם לא תיקחו, אין מי שיחליף אתכם. ב' - ביטחון: תבטחו בעצמכם, אך היזהרו מביטחון עצמי מופרז. ג' - גמישות: חשובה גם בגוף וגם במחשבה. ד' - דרישות: דרוש מעצמך לפחות כמה שאתה מצפה מהמאמנים שלך. ה' - התמדה: התמידו בהגעה לאימונים ובהשקעה, גם כשקשה. ו' - ויתור: למחוק את המילה הזו מהמחשבה אם היא קיימת.


ז' - זמן: תמיד יש זמן לאימון, פשוט צריך ללמוד לארגן אותו. ח' - חימום: חשוב לבצע לפני משחק ובתחילת אימון. ט' - טעויות: הן קורות, וחשוב ללמוד מהן ולתקן. מי שלא עושה לא טועה - אך גם לא פועל נכון. י' - יחד: גם בספורט יחידני, חשוב להיות ביחד עם הצוות שמסביבך. כ' - כבוד: תנו כבוד לחבריכם, מאמניכם, יריביכם ולשופטים. ל'- לא: כפול שלוש; לא לפחד, לא להתייאש ולא לוותר.
מ' - מטרה: סמנו לעצמכם מטרה והשקיעו מאמץ להשיגה. נ'- ניסיון: נסו דברים חדשים. יש שתי אפשרויות - או שתצליחו או שתרוויחו אפשרות ללמידה. ס' - סמוך: סמכו על עצמכם, על חבריכם ועל מאמניכם. ע' - עבודה: בלי עבודה קשה אי אפשר להגיע למקסימום. פ' - פסגה: תשאפו להגיע לשם, אבל תזכרו שבדרך לפסגה הגבוהה יש פסגות קטנות.
צ' - צעדים: הדרך להצלחה מורכבת מהרבה צעדים קטנים וגדולים. ק' - קדימה: כדי להתקדם צריך לבדוק מה כבר עשיתם ולהביט לאחור. ר' - רצון: אם זה נמצא אצלכם, אתם יכולים להתחיל. ש' - שאלות: תמיד תשאלו איך אתם יכולים להשתפר. ת' - תזונה: תזונה נכונה היא מרכיב חשוב בהצלחה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.