לא להאמין, אבל אנחנו כבר שלושה חודשים בתוך עונת המשחקים הנוכחית. משבר הקורונה גרם לכך שלמועדונים ברחבי היבשת כמעט לא היה זמן להיערך לקראת העונה החדשה. בכל זאת, במהלך חלון העברות (המוארך יש לציין) של הקיץ התבצעו מספר החתמות מעניינות בליגות הבכירות של אירופה, ורגע לפני ששנת 2021 מתחילה לה ונפתח החלון של ינואר, זה נראה כמו זמן טוב לסכם או יותר נכון להצביע על השחקנים שהצליחו להתאקלם במועדון חדש בתקופה לא פשוטה וכבר התחילו לספק קבלות ולהשפיע בקבוצתם הנוכחית.
דיוגו ז'וטה, ליברפול: בוולבס ידעו שלהצלחה הגדולה של העונה הקודמת – מקום שביעי בליגה (כרטיס לליגה האירופית) והגעה לחצי גמר הגביע האנגלי - יהיה גם מחיר. הקבוצה נאלצה להיפרד מהמגן מאט דוהרטי שעבר לטוטנהאם, ובנוסף להגיד שלום לדיוגו ז'וטה הפורטוגלי. ז'וטה כבש אשתקד 16 שערים ורצה להתקדם לקבוצה גדולה יותר. ליברפול חיפשה דם חדש לסגל והסכימה לשלם 43 מיליון אירו. למרות שמדובר בשחקן שהוכיח את עצמו בכדורגל האנגלי, הרבה גבות הורמו בנוגע לשאלה האם הוא המתאים להשתלב ולקרוא תיגר על השלישייה האימתנית של האדומים בהתקפה. התשובה היא חד משמעית כן. 5 שערי ליגה ועוד 4 באלופות הפכו את הקיצוני לאחד השמות הראשונים בהרכב של קלופ, אולי בדרך אולי אליפות נוסף. ספק אם אוהדי ליברפול עדיין מאוכזבים מאי רכישתו של טימו ורנר.

2 צפייה בגלריה
ז'וטה חוגג
ז'וטה חוגג
ז'וטה חוגג
(צילום: AP)

אדוארד מנדי, צ'לסי: לפעמים קל לשכוח, אבל השוער היקר בעולם הוא בקושי מחליף בצ'לסי. קפה אריסבלגה, שהגיע תמורת 80 מיליון אירו על מנת להחליף את תיבו קורטואה, פישל פעמים רבות ועלה לצ'לסי הרבה יותר מכך. פרנק למפארד החליט שהמצב לא יכול להימשך, והקשיב ליועץ המקצועי ושוער העבר האגדי פטר צ'ך, שעקב במשך שנים אחר שוער רן מנדי. הרי צ'ך בעצמו הגיע מאותה קבוצה צרפתית בשנת 2004, והשאר היסטוריה. מנדי אמנם לא שם גדול או פוטנציאל מבטיח, אלא פשוט שוער טוב ויציב שמביא נקודות – בדיוק מה שהיה חסר בקבוצה האיכותית שנבנתה במערב לונדון. 22 מיליון ליש"ט שילמו הבלוז עבור הסנגלי ששמר על שער נקי ב-9 מתוך 12 משחקיו בקבוצה שממשיכה במומנטום החיובי.
דויד סילבה, ריאל סוסיאדד: אחרי עשור במדי מנצ'סטר סיטי, שנים בהן הפך לאחד השחקנים הגדולים בתולדות הקבוצה (ולאחד הקשרים הגדולים בהיסטוריה של הפרמייר-ליג), סילבה סיים את חוזהו והחליט לחזור למולדתו בעקבות מו"מ חשאי עם סוסיאדד ולמרות שכבר סיכם את תנאיו בלאציו רק מספר ימים לפני כן. סילבה, בטח בשלב הזה של הקריירה, הוא לא שחקן של מספרים (שער ושני בישולים בינתיים), אבל הקלאסה, הניסיון והיכולת לנהל את משחק ההתקפה של סוסיאדד ולהפוך את השחקנים לידו לטובים יותר ,הם חלק חשוב בכך שהבאסקים חזק בצמרת.
אשרף חכימי, אינטר: אני לא בטוח מה עוד חכימי (22) יכול היה לעשות כדי להוכיח את עצמו עבור ריאל מדריד. חכימי הרשים במהלך תקופת השאלה של שנתיים בבורוסיה דורטמונד, והפך את עצמו לאחד המגינים הצעירים הבכירים בעולם הכדורגל. בכל זאת, במדריד החליטו לוותר עליו הקיץ ואנטוניו קונטה קפץ על המציאה תמורת 40 מיליון אירו והנחית אותו באינטר. חכימי מושלם לשיטה של קונטה, ויכול לשחק כמגן/קיצוני בשני האגפים. עד כה הוא היה מעורב ישיר בחמישה שערי ליגה בעשרה משחקים וממשיך להוכיח לריאל המדשדשת שהיא עשתה טעות.

2 צפייה בגלריה
אשרף חכימי
אשרף חכימי
אשרף חכימי
(צילום: רויטרס)

פראן טורס, מנצ'סטר סיטי: עד לפני חצי שנה נקשר שמו של טורס לעסקאות העברה באזור של 100 מיליון אירו (סעיף השחרור), אך חוזהו שעמד להסתיים ומגפת הקורונה סייעו למנצ'סטר סיטי במקרה הזה, וטורס חתם בצד התכול של מנצ'סטר תמורת סכום מצחיק של 23 מיליון אירו. לקיצוני הנהדר לקחו מספר שבועות להשתלב בשיטה של פפ גווארדיולה, אבל מאז הוא כבר הספיק לרשום את שער הבכורה בפרמייר-ליג, 3 שערים ב-4 משחקים בליגת האלופות ושלושער מדהים במדי נבחרת ספרד בניצחון ההיסטורי מול גרמניה, 0L6 בליגת האומות. בהיעדרו של קון אגוארו הפציע ולירוי סאנה שחתם בבאיירן מינכן, טורס מצליח לבסס את עצמו כשחקן חשוב בחלק הקדמי של פפ כבר בגיל 20. השמיים הם הגבול.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.