השנה החדשה שבפתח מביאה איתה רוחות של שינוי בקריירה של כוכב נבחרת ישראל, ערן זהבי. על הפרק: מועדון הפאר ההולנדי איינדהובן, שבו הוא סיכם עקרונית את תנאיו.
מאמן איינדהובן, הגרמני רוג'ר שמידט, ששוחח עם זהבי בימים האחרונים, ניסה לשכנע אותו להצטרף מיידית כדי שיספיק להגיע למשחק הליגה מול אמן מחרתיים, אבל בשל העובדה שהחלוץ טרם התיר את חוזהו בגוואנגז'ו F&R, שם הוא חתום עד לחודש דצמבר (ההערכה היא כי עדיין מגיעים לו כחמישה מיליון דולר), השחקן לא יכול לחתום רשמית. ייתכן כי כבר במהלך סוף השבוע ייצא זהבי להולנד כדי לחתום באיינדהובן.
5 צפייה בגלריה
ערן ושי זהבי. מותג חדש
ערן ושי זהבי. מותג חדש
ערן ושי זהבי. מותג חדש
(צילום: ראובן שוורץ)
קצת אחרי התקרית שבה נעצר על ידי שוטרים שהגיעו לביתו בעקבות תלונות על רעש ("זה כבר מאחוריי. הסיפור היה מביך לכל הצדדים") ורגע לפני שהוא פותח ביחד עם הנבחרת את ההכנות למשחק חצי גמר פלייאוף היורו בגלזגו מול סקוטלנד, התיישב זהבי לראיון בסלון ביתו. "אני עובר שבועיים לא קלים, מתוחים", פותח זהבי את השיחה ומתייחס הן לסערת המעצר והן למכתב הרשמי ששלחה איינדהובן לגוואנגז'ו, ובו עידכנה את הסינים על ההצעה שהגישה. "אני כבר גיבשתי לעצמי את ההחלטה איפה אשחק, יש לי את זה בראש".
מתי הנחיתה בשדה התעופה של איינדהובן? "אני מעריך שהיום, מחר או לכל היותר עד יום ראשון כבר תדעו איפה אשחק. עדיין יש לי חוזה בסין, לפחות בינתיים, אבל אני מאמין שאסיים את העניין הזה מולם בימים הקרובים ואוכל להמשיך לתחנה הבאה".

"נבחרת עם אופי"

מי שלחץ על זהבי לחתום כמה שיותר מהר בקבוצה כלשהי כדי שיישאר בכושר לקראת המשחק מול סקוטלנד, היה מאמן הנבחרת וילי רוטנשטיינר. זהבי שוחח עימו בימים האחרונים ועידכן אותו כי גיבש החלטה ללכת לאיינדהובן. שמידט, מאמן המועדון ההולנדי שבעבר אימן את בייג'ינג גואן, וניסה לצרף את זהבי את מספר פעמים, נחוש להצליח בכך הפעם. על השיחה עימו אמר זהבי: "אני אחד שתמיד מדבר עם מאמנים ואנשי צוות מקצועי לפני שאני עובר אליהם כדי להבין את מעמדי ולראות מה אני יכול לתרום למועדון".
5 צפייה בגלריה
זהבי חוגג
זהבי חוגג
זהבי חוגג בנבחרת
(צילום: AP)
זהבי עדיין לא מדבר פומבית על איינדהובן, אבל כבר החל לבחון את התנאים לשהייה בעיר מדרום הולנד והתייעץ בין היתר עם אלי דסה שמשחק בוויטסה. אחד הקריטריונים החשובים מבחינתו בחוזה הוא שיהיה בעל השכר הגבוה במועדון. זהבי צפוי להשתכר שכר בסיס של 2.2 מיליון יורו לשנה ויחד עם מענקי הישגיות הוא עשוי להגיע לשלושה מיליון יורו.
איך אתה שומר על כושר? "בוא נעשה סדר, אין לי קבוצה רק שבוע. הרי רק בשבוע שעבר עוד שיחקתי בתוך שלושה ימים שני משחקים מול סקוטלנד וסלובקיה. אתם מכירים את האימונים שלי, אני שומר על כושר ברמה הגבוהה ביותר יחד עם מאמן הכושר של הנבחרת ערן שדו, ובכל מקרה לא אשאר בלי קבוצה עוד הרבה זמן".
מה היה הסיפור עם פנרבחצ'ה, סתם הטרפת את הטורקים? "האינסטגרם זה לא משהו אמיתי, זה היה בקטע של גימיק עם האתר "433". לא חשבתי שזה יגיע לממדים כאלו, הסיפור שיגע את כולם. בכל מקום מייצרים באזז, היה ברור שלא אהיה שם".
5 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
באוקטובר יגיע רגע האמת של הנבחרת, ההזדמנות האחרונה של הדור שלך להגיע לטורניר גדול. "ולכן היה לי חשוב מאוד להגיע למשחקי גביע האומות מול סקוטלנד וסלובקיה, כשהיה לי ברור שלפלייאוף בכל מקרה אגיע. במשחק האחרון בסקוטלנד הצגנו כדורגל טוב, חזרנו מפיגור וזה חשוב לאופי של הנבחרת".
מה נותן לך את האמונה שאפשר לעבור את סקוטלנד? "ראיתי נבחרת שיודעת מה היא רוצה, לא עוזבת את המשחק, גם כשהיינו בפיגור. הוכחנו שאפשר לעשות את זה. לא אגיד שזה יספיק, כי עובדתית סיימנו רק בתיקו. אז נצטרך להשתפר, להיות מרוכזים יותר וחדים. כולנו מרגישים שהגענו מוכנים עד לפרט הכי קטן בשני המשחקים האחרונים, מה שהמחיש שזו הייתה החלטה טובה להשאיר את הצוות המקצועי שמכיר הכי טוב את הנבחרת".
ואתה יודע שהכל עליך? "ממש לא, לא הכל עליי, לא הרגשתי את זה אף פעם ככה".
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
זהבי. אם הוא לא טוב לנבחרת אין סיכוי לנצח
(צילום: רויטרס)
מספרית זה ממש ככה. כבשת 11 מ־16 השערים של הנבחרת במוקדמות היורו ועוד שער גדול בגלזגו בליגת האומות. "הייתי הרגל המסיימת. כל הנבחרת עשתה משחק מצוין. אם זה יהיה רק עליי, אז אני אומר לך כבר עכשיו שאנחנו לא נעלה. אומר את זה בוודאות. אם נעשה עבודה קבוצתית ובסוף אצטרך להביא את היכולות שלי, אני מאמין שנעלה".
עד שתמצא קבוצה, איך אתה מתאמן ומתכונן למשחק? "אתמול התאמנתי באצטדיון ר"ג ושלשום בשפיים, אין יום שאני לא מתאמן כדי להיות מוכן. ביום שני הגעתי לשפיים וראיתי את נבחרת הנערים, ילדים בני 14, הצטרפתי למשחקונים ושיחקתי בטירוף, רציתי לתת להם השראה".

גוואנגז'ו? כמו אישה פגועה

זהבי מתראיין כשלצידו אשתו שי, שהשיקה אתמול ליין של מותג ביגוד ספורט יוקרתי, "רוז'ה" ובמקביל פירגנה לבן זוגה: "ערן מקצוען ברמה הכי גבוהה, חולם בגדול ומגשים בגדול. כל בוקר אני רואה כותרות ומרגישה במקום אחר: יום אחד בסין, בטורקיה, בישראל ויום בהולנד".
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
זהבי. סיום חמוץ בסין
(צילום: gettyimages)
ערן, התאכזבת שלא קיבלת הצעה ממיץ' גולדהאר לחזור למכבי ת"א? "לא אגיד אם קיבלתי הצעה, מה קיבלתי ואיך קיבלתי. גם לא אגיד שאני מאוכזב. אני בטוח שכל אוהד מכבי רוצה לראות אותי בקבוצה ויכול להיות שגם בהנהלת מכבי, אבל בחיים קורים דברים וכל יום דברים משתנים. היחסים ביני לבין המועדון מצוינים. כל מה שקורה הוא לטובה ובטיימינג טוב".
הרומן עם גוואנגז'ו, כולל הכותרות נגדך בסין, נגמר בטעם חמוץ. "למדתי בכדורגל שלא להתאכזב מאף אחד. כשאתה שם ואתה טוב, אז כולם יגידו עליך דברים הכי טובים שאפשר. הייתי הזר הכי טוב בהיסטוריה של המועדון, עם הכי הרבה כיבושים, ובטופ של הזרים שהגיעו לסין. להגיד עליי עכשיו דברים כאלו? זה תמוה ולא מכבד בעיניי. הרי רק בקיץ האחרון קיבלתי מהם את סרט הקפטן. זה מזכיר לי אישה פגועה שהגבר עזב אותה אז היא מנסה לטנף עליו. משאיר את זה להם, בטח שלא נכנס למלחמות".