לואיס המילטון רשם היום (ראשון) את נצחונו הרביעי מתוך שישה מרוצים העונה. הבריטי של מרצדס שלט לחלוטין בגראנד פרי הספרדי בדרך לניצחון 88 בקריירה, רק שלושה פחות מהשיא של מיכאל שומאכר. שיא אחד שהוא כבר לקח מהגרמני האגדי הוא מספר הפעמים על הפודיום. להמילטון יש כרגע 156 והוא השיאן הבלעדי לעומת 155 של שומי.
המילטון הקדים ב-24 שניות את מקס ורסטאפן שסיים שני. "הייתי כל כך ב'זון' שלא הרגשתי בכלל שכבר הגיע הסיבוב האחרון", אמר המנצח, שמוביל 37 נקודות על ורסטאפן בדירוג הנהגים.
3 צפייה בגלריה
 לואיס המילטון
 לואיס המילטון
המילטון חוגג עם ורסטאפן ובוטאס
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
 לואיס המילטון
 לואיס המילטון
תפוס ת'גביע. המילטון
(צילום: AP)
ואלטרי בוטאס אמנם זינק שני, אבל שוב ראה את ההולנדי של רד בול עוקף אותו והסתפק במקום השלישי בפעם השנייה ברציפות. הפיני יוכל להתנחם בהקפה המהירה ביותר (1:18.183).
סרחיו פרס, שחזר למסלול אחרי שהתאושש מקורונה, ספג עונש של חמש שניות בגלל שהתעלם מדגל כחול. מי שניצל זאת היה חברו לרייסינג פוינט, לאנס סטרול, שטיפס על חשבונו למקום הרביעי. קרלוס סאינס השיג את המקום השישי במסלול הביתי שלו.
3 צפייה בגלריה
רייסינג פוינט
רייסינג פוינט
סטרול ופרז על המסלול בספרד
(צילום: EPA)
שארל לקלר נאלץ לפרוש בהקפה ה-41 בגלל בעיות במנוע של הפרארי שלו. חברו לקבוצה, סבסטיאן פטל, נראה מצוין בעיקר בהקפות האחרונות. פטל ויתר על עצירה שנייה ברחבת הטיפולים לטובת החלפת צמיגים ולמרות הקושי בסיום, זה השתלם לו משום שהשתדרג מהמקום ה-11 לשביעי.
הגרמני הסביר את ההחלטה שסידרה לו נקודות: "זה די פשוט - לא היה לנו מה להפסיד. הייתי במקום ה-11 וראינו שהנהגים האחרים עוצרים ברחבת הטיפולים. לקחנו סיכון והצלחתי לסיים 40 הקפות עם צמיגים רכים".

10 הראשונים בגראנד פרי ספרד

1. לואיס המילטון (מרצדס)
2. מקס ורסטאפן (רד בול)
3. ואלטרי בוטאס (מרצדס)
4. לאנס סטרול (רייסינג פוינט)
5. סרחיו פרס (רייסינג פוינט)
6. קרלוס סאינס (מקלארן)
7. סבסטיאן פטל (פרארי)
8. אלכס אלבון (רד בול)
9. פייר גאסלי (אלפאטאורי)
10. לנדו נוריס (מקלארן)