לא אכנס לדיון בנוגע לרמת הליגה בכדורגל בארץ, או איפה נמצאת מכבי ת"א בזירה המקומית מבחינת יכולת, אבל כן אתייחס למשהו שמעיק עליי בכל שנה ושנה בשנים האחרונות בעידן מיץ' גולדהאר.
בכל קיץ - אבל כל קיץ - יש את השחקנים שעוזבים, ישראלים וזרים, ובמהלך התקופה שנקראת בלשוננו "עונת המלפפונים", מגיעים שחקנים חדשים. משום מה, ואני חושב שזו דעתם של רבים מהאוהדים, ההתנהלות של המועדון מעט מוזרה. מכבי ת"א וקברניטיה תמיד מחכים לרגע האחרון, ואז מבצעים העברה חופשית אחת או יותר, כשהכל מתנהל בבהילות, רק להספיק לפני סגירת חלון ההעברות ושהפקס יגיע למשרדי ההתאחדות לכדורגל לפני שייסגרו.

2 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
(צילום: אורן אהרוני)

נכון, ידוע שמכבי נמצאת תחת מגבלות הפייר-פליי הפיננסי, ותהיה כך גם בשנה הבאה לצערנו, האוהדים. היה ידוע שיש ספק שאיביץ' יעזוב ולא ימשיך. היה ידוע שאופואדו, אמאדור, אולי בלקמן ועוד שחקנים לא ימשיכו בשנה הבאה. ידוע מזמן על פציעתו ארוכת הטווח של ניקוליץ', וכן על יכולתו המוטלת מאוד בספק של השוער היווני יאניוטיס. ולמרות כל זאת, ולמרות שמחירי השחקנים בעולם יורדים בגלל הקורונה, במכבי הכל מתנהל, אם בכלל, בעצלתיים.
אנחנו חודש לפני המשחק הראשון במוקדמות ליגת האלופות. השנה יש הזדמנות פז בנוקאאוט ומכבי מדורגת. מכבי, ולמעשה גולדהאר, מכרו בשנים האחרונות מספר שחקנים במיליוני יורו, דוגמת בן חיים, וידאר קיארטנסון והשוער ראיקוביץ'. סך המכירות גבוה בהרבה מסכום הרכישות של גולדהאר, בגלל ההעברות החופשיות וההשאלות. לכאורה, הכסף קיים ומונח לרשות ההנהלה.
יש מחלקת סקאוטינג עם ברק יצחקי. יש את אנגלידיס ברקע ויש את המנכ"ל החדש. הכל כבר ידוע מזה חודשים. וכלום לא קורה. באר שבע התחזקה בשחקן דוגמת ז'וזואה. חיפה מנהלת משאים ומתנים ומצרפת שחקנים, ורק במכבי, למרות שתחזור לשחק ממש ממש בקרוב, אין מאמן, אין סגל שחקנים ואין זרים חדשים שנרכשו.
בעבר הייתי יכול להיות רגוע: יש לנו הנהלה כמו באירופה, אנחנו נחתים ונספיק. אז לצערי, הפעם אני רק יכול לחשוש עוד יותר. בגלל הפייר-פליי איביץ' הסתמך השנה יותר על שחקני הבית. רק מה? גם הם לא חתומים לשנה הבאה. גם הם מתנדנדים (לפחות חלקם) בין אירופה לארץ, ומכבי מציעה סכומים לשחרורם.

2 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ' עם צלחת האליפות
ולדימיר איביץ' עם צלחת האליפות
ולדימיר איביץ' עם צלחת האליפות. ידעו מראש שיעזוב
(צילום: עוז מועלם)

אני לא מצליח להבין איך עוד עונה, במיוחד באירופה, הולכת להתפקשש כשהכל ידוע כבר חודשים. ממש - אבל ממש - חבל. הייתה פה הזדמנות לטפל אחרת בנושא ולשנות כיוון, לחפש כל העונה שחקנים באירופה ובאסיה ולהחתימם עוד לפני סיום חלון ההעברות. לוותר על העברות חופשיות של שחקנים בינוניים, שאולי טובים לליגה אבל ממש לא לאירופה.
הסגל שיורכב לא יהיה מוכן בזמן למשחקים באירופה, וכנראה יגיעו שוב שחקנים בינוניים. איני מצליח להבין את הראש של ההנהלה, בגלל הרווח מהמכירות. השיקולים חייבים להיות אחרים ושונים. אני לא יודע אם נותר זמן כעת, אבל כדאי לשנות לגמרי את קו המחשבה ולהזדרז לרכוש (או להביא בהשאלה) שחקנים באופן מיידי - ולא בהעברות חופשיות, שחקנים הזויים, פצועים או של הדקה ה-90. חומר למחשבה מאוהד שאכפת לו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.