ברגע שהלייקרס ביצעו את הטרייד על אנתוני דייויס, הבנתי שהקבוצה שלא זכתה באליפות במשך עשור לא תוותר עד שתחזיר עטרה ליושנה. ברגע שקוואי ופול ג'ורג' החליטו לאחד כוחות בהוליווד יחד עם לו וויליאמס, מונטרז הארל, פטריק בברלי ועוד רבים וטובים תחת דוק ריברס, הבנתי שיש פה מועמדת חזקה ביותר לאליפות. אז עם כל הכבוד לצד המזרחי ולשאר הקבוצות הטובות במערב, אני ראיתי רק 2 פייבוריטיות לאליפות ושתיהן מאותה עיר.
זה לא הפסיק להטריד אותי, מי תזכה באליפות? מי?! ואז, ברגע אחד שאפילו לא קשור למה שמתרחש על הפרקט, הבנתי מי תהיה האלופה. 26 בינואר 2020, שעות הערב, דרבי תל אביבי, מגיעה התראה לנייד שאחד מהגדולים של הכדור הכתום, אגדת לייקרס, קובי בראיינט, נהרג בהתרסקות מסוק. מאותו רגע הבנתי שלברון ג'יימס, חברו הטוב של קובי, לקח על עצמו משימה! לברון לא ייתן לאף אחד לקחת לו את האליפות!

1 צפייה בגלריה
מגן הזיעה של לברון עם המספר של בראיינט
מגן הזיעה של לברון עם המספר של בראיינט
מגן הזיעה של לברון עם המספר של בראיינט
(צילום: EPA)

ואז הגיעה הקורונה והפכה את העונה הזאת לעוד יותר מוזרה והיסטורית, עם ההחלטה לקיים את שלבי הסיום בבועה באורלנדו. 8 משחקים נחמדים לחימום עבור הלייקרס ואז הפלייאוף - האתגר האמיתי של העונה. סיבוב ראשון נגד פורטלנד האימתנית. מי היה מאמין שקבוצה כזו תסיים במקום ה-8 במערב? לילארד לוהט, נורקיץ' חזר מפחיד מהפציעה, בקיצור, לא יריבה קלה, ואכן זה ניכר במשחק הראשון בסדרה שבו הלייקרס הפסידו. אך אחרי אותו הפסד? 4 ניצחונות רצופים ללייקרס ששולחים את דיים הביתה.
יריבה שנייה - יוסטון רוקטס. קבוצת סמול-בול חזקה שבראשה עומד שחקן טופ 3 בעונה. שוב הלייקרס מפסידים במשחק הראשון בסדרה, אבל אז? ניחשתם נכון, 4 ניצחונות רצופים ללייקרס ששולחים את המזוקן מחוץ לבועה.
יריבה שלישית, ופה העסק כבר מסתבך. דנבר שהדיחה את התאומה מהעיר שהזכרנו בתחילת הכתבה - לוס אנג'לס קליפרס שהייתה מועמדת חזקה לאליפות. הלייקרס פותחים טוב עם 2:0, מארי ויוקיץ' מצמצמים, ואז שוב 1:4. ומה הלייקרס מוכיחים בסדרה הזאת? מה שגדול על הקליפרס, קטן עלינו.
בגמר היריבה הייתה עוד קבוצה מפתיעה, שלמרות הפציעות הצליחה להגיע למצב של 3:2. ואז, משחק מספר 6, אחד ממשחקי הגמר הכי חד-צדדים בתולדות ה-NBA. פתיחה סוערת של הלייקרס, הגנה אימתנית ופשוט לא נותנים למיאמי החזקה לעשות כלום. המשחק אמנם נגמר בפער של 13 נקודות, אך התוצאה משקרת, כי הלייקרס כבר היו קרובים להפרש 40 נקודות ופשוט החליטו להוריד את הרגל מהגז...
אני חושב שאנחנו צריכים לעצור רגע ולהגיד תודה לאלוקים שאנחנו זוכים לראות את אחד מהשחקנים הטובים ביותר בהיסטוריה, ואולי אף הכי טוב בהיסטוריה, בשיאו. בגיל 35, הגוף שלו נראה כמו של חייל מארינס, אתלטיות, כישרון ואופי, אגדה בלתי נגמרת! וכמובן אי אפשר שלא להזכיר את דייויס, שבעונתו הראשונה בלייקרס זכה באליפות ראשונה בחייו. היה לו חלק לא קטן באליפות הזאת, אולי החלק הכי גדול בקבוצה פרט למלך.
במשפט אחד נסכם את העונה של הלייקרס? KOBE, THIS IS FOR YOU!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
פורסם לראשונה: 05:51, 13.10.20