עומר אצילי, כך הניחו במכבי חיפה, ייכנס לעניינים לאט לאט, הרי הקבוצה רצה יפה גם בלעדיו ואצילי עצמו עבר תקופה לא פשוטה, אבל מחשבות לחוד ומציאות לחוד.
בשבת (20:00), עם חידוש הליגה, תחסר חיפה גם את מוחמד אבו פאני וגם את חוסה רודריגס במשחק מול סכנין, היעדרות כפולה שמשמעותה היא שלא רק הליגה הישראלית חוזרת אלא גם אצילי חוזר לליגה הישראלית.
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי באימון מכבי חיפה
עומר אצילי באימון מכבי חיפה
השתלב במהירות. עומר אצילי באימון מכבי חיפה
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
הקשר יקבל דקות ראשונות כבר הערב, ובנוסף להיעדרות אבו פאני ורודריגס יש לכך סיבה נוספת והיא ההתאקלמות המהירה שלו בקבוצתו החדשה. אצילי בן ה-27 תמיד היה נחשב לדמות חיובית מאוד בחדר ההלבשה, כך היה גם בבית"ר ירושלים וגם במכבי ת"א, ולפחות בשלב האימונים בירוק נראה שאותו דבר קורה גם הפעם.
"עומר נמצא פה פחות משבועיים, אבל זה מרגיש כאילו הוא פה חודשיים", מספר גורם במכבי חיפה. "הוא השתלב נהדר מקצועית וחברתית, נראה טוב על המגרש ואנחנו מצפים שבמשחקים הוא ייכנס מהר מאוד לעניינים".
איך זה קרה? לא מעט בזכות העובדה שלאצילי המון חברים בתוך הקבוצה. זה מתחיל אפילו בברק בכר, שהוא אולי לא "חבר", אבל בהחלט אפשר לומר שבין בכר לאצילי יש קשר מצוין. עוד לפני שהם עבדו יחד, אצילי בחר בחיפה בזכות השיחה עם בכר, וזאת למרות שההצעה הכספית של בית"ר ירושלים הייתה גבוהה יותר מזו של חיפה.
לאחר התפוצצות פרשת הקטינות, בה היה מעורב אצילי יחד עם דור מיכה, הוצעו שני השחקנים למכבי חיפה, אבל יעקב שחר סירב בתוקף לדון בצירופם עד שהפרשה לא תסתיים.
3 צפייה בגלריה
בכר על הקווים
בכר על הקווים
שיכנע את אצילי לחתום. בכר
(צילום: ראובן שוורץ)
אחרי שהתיק נסגר מחוסר אשמה, שחר היה מוכן לסלוח והשיחה עם בכר, כאמור, הביאה את אצילי לחיפה. אבל לא מדובר רק בשתי דמויות המפתח האלה, הבעלים והמאמן, אלא גם לקפטן נטע לביא הייתה תרומה בצירופו. ללביא ולאצילי יש קשר מיוחד, ולביא היה זה שהבהיר להנהלה כי הגעה של אצילי למועדון תביא לשדרוג מיידי.
אצילי הגיע, ומיד פגש בחבר ותיק בשם ניקיטה רוקאביצה. אצילי ורוקאביצה היו כוכבי בית"ר ירושלים בעבר והסתדרו מצוין יחד, על המגרש ומחוץ אליו. בנוסף, בחיפה אוהדים לצחוק היום על מה שמכנים במועדון "כנופיית ראשון לציון", שכוללת את אצילי שגדל בראשל"צ, את רז מאיר ורמי גרשון שהתפתחו גם הם בכתום, ועוד איש צוות, המעסה תומר בסן.
בקיצור, לאצילי היה לובי שדחף אותו למכבי חיפה והוא גם מצא הרבה חברים ומכרים לאחר החתימה. אחרי שבוע אחד של אימונים אצילי כבר הרגיש בעננים ואמר לחבריו: "אחרי חצי שנה קשה אני חוזר סוף סוף ליהנות מכדורגל, זה מה שהיה חסר לי".
3 צפייה בגלריה
חברים ותיקים. אצילי ורוקאביצה במדי בית"ר
חברים ותיקים. אצילי ורוקאביצה במדי בית"ר
חברים ותיקים. אצילי ורוקאביצה במדי בית"ר
(צילום: אורן אהרוני)
התדמית של אצילי נפגעה כמובן בציבור בעקבות פרשת הקטינות, אבל הוא דמות מאוד אהודה, גם היום, בין שחקני ליגת העל, ונחשב לאחד הכדורגלנים האהובים בישראל בקרב השחקנים עצמם.
התדמית הזו, והחברות עם שחקנים רבים, הביאה את אצילי להפוך לדמות דומיננטית מאוד בין שחקני מכבי חיפה, עוד לפני ששיחק עבור המועדון אפילו דקה אחת.
צריך לומר שלפחות לפי אנשי מכבי חיפה עצמם אצילי גם מפתיע לטובה בכושר המשחק שלו. כולם מכירים את היכולות שלו – המסירות הגאוניות, הבעיטות החופשיות, העזרה לחלק האחורי – אבל ההנחה הייתה שלאחר תקופה ארוכה בה כמעט לא שיחק כדורגל הוא לא יראה את אותן יכולות בצורה חדה כבר בשבועות הראשונים. דרור שמשון, מאמן הכושר של הירוקים, עובד עם אצילי באופן צמוד מאז הצטרף לקבוצה.
"רק בכר אמר לאורך כל הדרך שעומר לא יביא את האליפות אלא מצטרף לקבוצה טובה שיחד יכולה לזכות באליפות", אמר גורם במועדון על אצילי, ואם הקשר אכן יהפוך לדמות משפיעה מקצועית במהירות מדובר בשדרוג עבור חיפה, קבוצה שלמרות מיקומה בראש הטבלה אין לה שחקן אגף ימין קלאסי.
הדרך של אצילי להשתלטות על העמדה מתחילה, כאמור, כבר הערב מול סכנין, אבל כעבור ארבעה ימים כבר יגיע האירוע הגדול של השנה עבורו. ביום רביעי אצילי ומכבי חיפה יפגשו את האקסית מכבי ת"א. עוד סיבה לאצילי להיכנס מהר לכושר.