בימים האחרונים מסוקרת בהרחבה עסקת הרכישה של בית"ר ירושלים. מיטב הפרשנים והכתבים ניתחו והביעו דעה על השפעתה של העסקה על המועדון מבחינה מקצועית, תדמיתית וכלכלית. אני חושב שהזווית שכולם מפספסים ולא דנו בה מספיק היא ההשפעה ההרסנית שתהיה לה על ליגת העל והכדורגל הישראלי בכלל.
תקופת הקורונה והמשבר הכלכלי של הקבוצות הביאו לקיצוצים גדולים בשכר השחקנים. ההסכמה הרווחת הייתה שלמרות שמספר בעלים ניצלו זאת יתר על המידה, עדיין מדובר בתהליך חיובי שיחזיר את רמות השכר למצב נורמלי יותר ושמשקף את איכות השחקנים.
1 צפייה בגלריה
ירדן שועה חוגג
ירדן שועה חוגג
המרוויחים הגדולים. השחקנים
(צילום: עוז מועלם)
כניסה כעת של משקיע שובר שיוויון מצד אחד, אבל חסר ניסיון והיכרות עם השחקן הישראלי יגרום שוב למהפך חד במגמה הזו. שוב נראה שחקנים בינוניים מקבלים שכר לא פרופורציונלי ליכולות שלהם, שאר בעלי הקבוצות הגדולות יאלצו כדי להתחרות על השחקנים הישראלים המובילים להשוות את התנאים. בנוסף, גם נראה הרבה פחות שחקנים ישראלים יוצאים לליגות אירופיות ומתפתחים מקצועית, ולא אתפלא אם בעוד שנה, שנתיים נחזור לראות גם תופעות מכוערות כמו "השחקנים המנודים" בניסיון להיפטר מחוזים כבדים.
להזכיר לכולם, משה חוגג היה מהיוזמים של המהלך ליצירת תקרת השקעה ופורמט פייר פליי שיתאים לליגת העל (https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5681345,00.html). יעשה טוב לכדורגל הישראלי אם הצעה זו תעלה מחדש דווקא כעת כדי למנוע מראש את ההשלכות השליליות של העסקה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.