1. שמעתי פעם אמירה ששבה ומהדהדת באוזני רוחי במצבים שונים, במקומות ובזמנים שונים: גם דברים שקל לעשות - קל יותר לא לעשות. מינוי מאמן ישראלי לנבחרת הכדורגל של ישראל הוא מעשה קל. מתברר כי קל יותר לא למנות מאמן כזה. אני רוצה להאמין כי מאמן זר הועדף על מאמן ישראלי לא בגלל עצלות מחשבה ומעשה אלא משום ש.... משום ועל שום מה, בעצם? יוסי אבוקסיס כבר התחמם על הקווים. הוא הרגיש כי שעת הכושר שלו הגיעה במועד המתאים: הוא בשל. הוא מנוסה. גיליון ההצלחות שלו מלא. הוא דובר את שפת האם של השחקנים. הוא מכיר את המנטליות שלהם. הוא יודע לשמור על המרחק הנכון בין ריחוק לקרבה, מבלי שייגרע אף לא שמץ מסמכותו המקצועית.
2. אין לי מילה אחת רעה על המאמן שנבחר, אף שכדי לאיית ולהגות את שמו כהלכה אני צריך להיכנס לגוגל.

1 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
יוסי אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)

3. ברגע שהוזכר שמו של אברם גרנט כמועמד חשבתי על המונח "ברירת מחדל". והמחשבה הזו העציבה אותי. מאחר שאני מעדיף את השמחה על העצב, שבתי חיש קל לחשוב על אבוקסיס. ואם להיסחף טיפה - על איל ברקוביץ', אף שהוא הסיר את מועמדותו.
4. יהללוך זרים. בסדר. אבל יאמנוך זרים? מדוע? מה היתרון היחסי או המוחלט של מאמן זר על פני מאמן ישראלי?
5. האם מישהו יכול להגיד בכנות, בהגינות וביושר כי אחת הסיבות לבחירה במאמן שנבחר (יסלח לי כבודו, אבל כדי לכתוב את שמו אני חייב לעשות הפסקה לגלישה) היא הרצון לחסוך כסף?
6. עצם מועמדותו של אבוקסיס אמורה להחמיא לו. מחמאות זה נחמד, אבל הן, כשלעצמן, הן בעצם כלום.
7. אדם חכם אמר פעם: " גם המיותרים נחוצים תמיד". המיותרים הם שמות המועמדים, לכאורה – מאמנים ששמם הועלה רק כדי להוות ניצבים סטטיסטיים, מעין קבוצה קטנה של מועמדים פוטנציאליים, אשר מתוכם ייבחר וימונה המאמן הנבחר - מראש.
8. קראתי באחרונה במקומות אחדים כי רוטנשטיינר הופתע מהמינוי שלו כמאמן הנבחר וכי "האוסטרי" - במירכאות ובלעדיהן - היה בהלם ואולי אף חשב שמותחים אותו. אכן: זה נראה כמו מינוי שנעשה באחד באפריל ולא באמצע יולי.
9. הכדורגל הישראלי הרוויח בזכות את דימוי החבוט, ולא אחת גם שחקנים בליגות הבכירות נראים כמי שבועטים בכדור סמרטוטים על מגרש אספלט שכונתי מאולתר. מינוי כזה - באופן פרדוקסלי - מחזק את הדימוי הזה; כאילו רק מאמן זר עשוי לגאול אותו ולהושיעו.
10. ואם להיסחף טיפה - לא עדיף לשלם כסף לעובד מקומי ולא לעובד זר?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.