איגוד האופניים העולמי (UCI) הודיע היום (שלישי), כי רוכב בקבוצה הישראלית סטארט-אפ ניישן, פטריק שלינג, נתפס על שימוש בחומרים אסורים, במהלך בדיקה שנעשתה לו במהלך הטור ברואנדה.
הרוכב השווייצרי בן ה-30 של הקבוצה, טען שהשתמש בתכשיר כדי לטפל באסטמה ממנה הוא סובל והוסיף כי מדובר בחומר שהיה מותר לשימוש בעבר. בעקבות זאת הוא צפוי לעונש קל יחסית, הרחקה של ארבעה חודשים. "לא התכוונתי להשתמש בשום חומר אסור", מסר שלינג בהודעה שהוציא. "אני מתנצל בכנות. אין בכוונתי להכפיש את ענף הרכיבה".
5 צפייה בגלריה
פטריק שלינג
פטריק שלינג
פטריק שלינג. עונש קל יחסית
(צילום: ישראל סטארט אפ ניישן)
5 צפייה בגלריה
סילבן אדמס
סילבן אדמס
סילבן אדמס. רגע לא נעים לסטארט-אפ ניישן
(צילום: עוז מועלם)
בהודעה לעיתונות מטעם סטארט-אפ ניישן נמסר: "מאכזב לשמוע שלרוכב שלנו פטריק שלינג היו ערכים לא תקינים לאחר השימוש בתרופה נגד אסטמה. לא היינו מודעים לשימוש בתרופה זו. הוא גם לא העביר מידע על כך לקבוצה. נטפל בנושא באופן פנימי במטרה למנוע מאירוע דומה לחזור בשנית".
"הרוכב לקח ספריי נגד אסטמה האסור בשימוש פעם אחת. גם העונש שקיבל תאם את העבירה - ארבעה חודשי הרחקה. עם זאת אנחנו רואים בחומרה את העובדה שלא התייעץ עם רופא הקבוצה כאשר נטל את התרופה אחרי קשיי נשימה בטור רואנדה. זה מצער, זה ראוי לגינוי, אבל הוא לקח את האחריות על השגיאה שעלתה לו במחיר יקר. אנחנו מצרים מאד על המקרה. מדיניותנו היא אפס סובלנות כלפי כל התנהלות כזו שמפירה את הכללים המחמירים ביותר, במאבק למען ספורט נקי שהקבוצה דוגלת ותומכת", הוסיפו.
זוהי עונתו הראשונה של שלינג בקבוצת הרכיבה הישראלית, לאחר שבעונה שעברה רכב בקבוצת IAM Cycling. הוא סיים שלישי בטור דו רואנדה הקודם, אך תוצאותיו במרוץ הנוכחי בוטלו.

סם בנט ניצח בקטע העשירי, אנדרה גרייפל הגיע שישי

הרוכב הבלגי סם בנט מקבוצת דקונינק קוויק-סטפ, ניצח היום (שלישי) את הקטע העשירי של הטור דה פראנס. בנט חצה את קו הסיום בתום 3:35:22 שעות, והפך לאירי השישי שזוכה בקטע בטור אי פעם.
5 צפייה בגלריה
סם בנט
סם בנט
כבוד לאירלנד. סם בנט
(צילום: רויטרס)
לאחר יממה של מנוחה, עשו הרוכבים את הדרך מהרי הפירנאים צפונה על האי איל דולרון שנמצא באוקיאנוס האטלנטי, ומתחבר לצרפת דרך גשר באורך של קרוב לשלושה קילומטרים. גם מבחינת הנופים, הצופים זכו לשינוי מרענן, בקטע מישורי למרחק של 168.5 קילומטר. בדרך, עוד קיימו ספרינט כשעברו את נקודת 129.5 קילומטר, לפני שהגיעו לקו הסיום באיל דה רה.
5 צפייה בגלריה
טור דה פראנס
טור דה פראנס
גם הצופים קיבלו ריענון
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
טור דה פראנס
טור דה פראנס
הרוכבים בדרכים
(צילום: AP)
בגזרת גיא ניב, הישראלי עבד קשה באספקת מים לחבריו בדרכם לספרינט – כאשר קיבל הוראה ללכת אחורה כדי להימנע מהתרסקויות. כל זה לאחר שהיום הייתה בדרכים כמות גדולה של קהל, ששברה את כל השיאים עד כה למרות הגבלות הקורונה. מי שהגיע ראשון מבין הקבוצה הישראלית, היה הגרמני אנדרה גרייפל שדורג במקום השישי, כאשר תוצאה יפה גם להוגו הופסטטר הצרפתי שסיים 13. ניב דורג 154, וסיים 7:52 דקות מהמנצח.