רק שני שחקנים מדורגים מתוך 16 סיימו את דרכם כבר בסיבוב הראשון של אליפות העולם בסנוקר. היעדר התוצאות המפתיעות בסיבוב הראשון והעובדה כי כל המועמדים הטבעיים לזכייה באליפות - עדיין במרוץ, מבטיחים לנו המשך מסעיר לאליפות - כפי שהיווכחנו כבר אתמול (ה') בפתיחת שמינית הגמר.
למרות שני סנצ'ריז ברציפות, אלוף העולם רוני אוסאליבן לא הצליח לייצר יתרון על אנתוני מקגיל הסקוטי ובתום הסשן הראשון ביניהם התוצאה עומדת על 4:4.
4 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
קירטע בפתיחת המשחק. אוסאליבן
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
לא הצליח לייצר יתרון על אנתוני מקגיל. אוסאליבן
(צילום: gettyimages)
בניגוד לסיבוב הראשון, אז אוסאליבן קירטע בפתיחת המשחק, הפעם הוא הגיע עם אקדחים שלופים ועם ברייקים מרהיבים של 105 ו-138 נקודות עלה ל-1:4. מקגיל, יריב עיקש מאוד, שבשנה שעברה היה מרחק משחקון אחד מהגמר, סירב להיכנע וניצח בשלושת המשחקונים הבאים. במשחקון השביעי הייתה למקגיל הזדמנות טובה להשיג את הרצף המקסימלי (147 נקודות) הראשון באליפות השנה – אך הוא החטיא כדור שחור נוח ונעצר ב-97 נקודות.
המשחק המסקרן בין השניים יהיה הראשון שיושלם בשלב שמינית הגמר וייחתם היום בשני סשנים ב-12:00 ו-21:00, עד שמי מהם ינצח ב-13 משחקונים.
4 צפייה בגלריה
אנתוני מקגיל
אנתוני מקגיל
אוסאליבן צופה במקגיל
(צילום: gettyimages)
בניגוד למשחק בין אוסאליבן ומקגיל, המפגש המבטיח בין ניל רוברטסון, אלוף העולם ב-2010 ואחד הפייבוריטים לזכות בתואר השנה, וג'ק ליסווסקי היה מסורבל למדי במשחקונים הראשונים. רק לקראת סיום הסשן המשחק של רוברטסון הפך שוטף יותר והוא סיים את היום הראשון ביתרון 3:5. היום ב-16:30 השניים יחזרו לקרוסיבל לסשן נוסף.
לצד פתיחת שמינית הגמר, הושלם אתמול גם הסיבוב הראשון. מארק סלבי, המדורג רביעי בעולם ושלוש פעמים אלוף העולם, השיג את הניצחון המוחץ ביותר עד כה באליפות השנה, 1:10 על קורט מאפלין הנורבגי. סלבי הגיע ביתרון של 1:8 ליום השני של ההתמודדות ולא התקשה לסיים את העבודה. בשמינית הגמר מצפה לו לפחות על הנייר משחק קשה יותר מול מארק אלן. "המשחק שלי העונה מתקרב לשיאו ואני מרגיש גם טוב מאוד מנטלית", אמר סלבי, "להביס 1:10 את מאפלין פה זו אחת ההופעות הטובות בחיי".
4 צפייה בגלריה
מארק סלבי
מארק סלבי
הניצחון המוחץ באליפות. סלבי
(צילום: gettyimages)
שון מרפי חזר מפיגור 5:4 מול מארק דייויס הוותיק וניצח 7:10. מרפי יפגוש בסיבוב הבא את אלוף המאסטרס יאן בינגטאו. "כשהוא נכנס לסבב כשחקן צעיר, כולנו חשבנו שהוא מסוגל לזכות בטורנירים גדולים – ועכשיו הוא כבר עשה את זה. הוא שחקן טוב מאוד והוא רק הולך להשתפר".
עוד היום, ב-16:30 ייפתח המפגש המצופה בין היריבים הוותיקים ג'ון היגינס ומארק וויליאמס שזכו יחד בשבע אליפויות עולם. בארי הוקינס וקיירן ווילסון ייערכו שני סשנים ראשונים (12:00 ו-21:00) במפגש ביניהם.