בסוף השבוע האחרון התקיים פסטיבל הרכיבה גראן פונדו ערבה, שכלל מסלול מאתגר באורך 130 קילומטר. בין המתחרים בלט ראובן ברון, ספורטאי עיוור, שמהווה דוגמה לנחישות ועמידה באתגרים.
ברון השתתף במרוץ יחד עם שותפו יוסי פוקר והשניים רכבו על אופני טנדם, אופניים זוגיים שבהם הרוכב הקדמי ("קפטן") מדווש ומנווט את האופניים, והאיש שיושב מאחור, "סטוקר", מדווש בהתאם להוראות הקפטן.
2 צפייה בגלריה
ראובן ברון
ראובן ברון
ראובן ברון עם שותפו יוסי פוקר
(צילום: ניר שפר)
"הספורט בשבילי הוא לא רק תחביב", אמר ברון בסיום המסלול המתיש. "הספורט בשבילי הוא הכלי האולטימטיבי להגיע להגשמה עצמית. בנוסף הספורט שימש עבורי ככלי לרכישת חברים ומשפחה חדשה. בזכות קבוצת הרכיבה, קבוצת השחייה וקבוצת הריצה שבהן אני מתאמן, רכשתי עשרות חברים חדשים איתם אני נפגש גם אחרי האימונים והפכנו למשפחה גדולה ותומכת. עבורי מדובר בהישג הגדול ביותר, יותר מכל ניצחון שהשגתי או פסגה של הר שכבשתי".
ברון גם שלח מסר לבעלי מוגלבות אחרים: "אל תתנו לעיוורון או ללקות הראייה לעצור אתכם, אל תתנו לזה לקבע אתכם בבית. תמצאו לכם תחביבים שמרגשים אתכם ונותנים לכם מוטיבציה לקום בבוקר וצאו להתאמן. אדם עם עיוורון שעושה ספורט, נהפך לאדם פעיל ועצמאי יותר, כזה שמצליח להגיע למיצוי והגשמה עצמית".
2 צפייה בגלריה
ראובן ברון
ראובן ברון
ספורטאי למופת
(צילום: ניר שפר)
מלבד היותו ספורטאי למופת, ברון עובד כמעסה רפואי במרכז דוידוף בבית החולים בילינסון שם הוא מטפל בחולי סרטן. בנוסף, הוא משמש כיועץ הנגישות של המרכז לעיוור בישראל.
מנכ"ל המרכז לעיוור נתי ביאלסטוק-כהן התייחס ואמר: "ראובן הוא דוגמא ומופת לאדם שמנהל את חייו ולא הן שמנהלים אותו בתוך כך ומעבר לעיסוקו המעורר השראה בספורט, ראובן הוא אחד המומחים הגדולים בארץ לתחום הנגישות ותורם המון מזמנו וממרצו לקידום הנושא ולסיוע למרכז לעיוור בישראל בשינוי לטובה של המצב הקיים לרווחתם של ציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בפרט ואנשים עם מוגבלות בכלל".