שבת שעברה. הפועל חיפה משיגה ניצחון 0:1 על מ.ס אשדוד באצטדיון הי"א, וחוזרת הביתה עם שלוש נקודות חשובות שמסייעות לה לעלות על המסלול הנכון לכיוון החלק העליון של הטבלה.
השמחה במועדון הייתה גדולה. רק שבתוך כל החגיגה, עדן בן בסט, שמסופסל כבר תקופה ארוכה, בחר לבקר את המאמן חיים סילבס בחשבון האינסטגרם שלו. "לא לשתף אותי זה לגיטימי, להגיד שאין חלוץ טבעי זה זלזול", כתב בן בסט.
4 צפייה בגלריה
חיים סילבס ועדן בן בסט
חיים סילבס ועדן בן בסט
סילבס ובן בסט. אין שם אהבה גדולה
(צילום: גיל נחושתן)
"במקום להתעסק בניצחון, נאלצנו להתעסק בדברים מסביב", אמר אחד מאנשי המועדון. הבעלים יואב כץ, שעודכן בנושא, ניסה תחילה להישמע מפויס: "נכון, זאת התנהלות לא תקינה ולא מקובלת, אבל אני חושב שהכוונה של חיים הייתה שאין חלוץ 9 טבעי בסגל, ולכן כנראה מדובר באי הבנה". רק שהביקורות סביב האירוע הלכו וגברו כאשר בן בסט עצמו הבין את גודל המעשה והוריד את הפוסט המדובר. אך באותו זמן במועדון כבר החליטו שהתנהגותו לא תעבור לסדר היום והוא יידרש להסברים שלא בטוח שיתקבלו בהבנה.
מאז המקרה כץ לא שוחח עם החלוץ, ובין השניים יש נתק. לאחר שיחות שקיים כץ עם אנשי המועדון מהם ניסה לגלות מה היו מניעיו של בן בסט, הבין בעל הבית בעצמו כי הפעם התנהגותו לא הייתה במקום והוא כבר נשמע אחרת: "עדן בהחלט ביצע שגיאה. אני לא פסיכולוג שלו, ולא של אף אחד אחר, ולכן אני לא יודע מה היה המניע שלו. עדן דווקא לא היה רע במשחקים האחרונים, כך שאני לא מבין למה זה קרה. בכל מקרה עדן הוא שחקן כדורגל וכל שחקן צריך להבין שגם אם לפעמים לא משחקים - צריך לדעת לקבל את זה בהבנה ולחשוב על טובת המועדון - ובטח לא להעביר ביקורת".
סילבס עצמו ניסה להנמיך את הלהבות, וטען שאולי טעה בצורה בה שהתנסח בתשובתו אחרי המשחק מול אשדוד: "האמירה נאמרה באופן שגוי וכמובן לא נעשתה במטרה לפגוע, שכן היא נאמרה בתשובה לשאלה שנשאלה לגבי חלוץ 9 בהרכב. עדן עוד לא בכושר משחק ולא יכול לפתוח בהרכב. נפלה טעות בהקשר של הדברים, מבלי חלילה שהייתה כל כוונה לפגוע לא בעדן או בכל אחד אחר, וחשוב מכך, זה לא משקף את המציאות בעיניי".
4 צפייה בגלריה
בן בסט וכץ. הבעלים מעריך מאוד את החלוץ
בן בסט וכץ. הבעלים מעריך מאוד את החלוץ
בן בסט וכץ. הבעלים מעריך מאוד את החלוץ
(צילום: פרטי)
לצד ניסיונות התמיכה בבן בסט בקרב שחקני הקבוצה, העניין הפך לשיחת היום על כך שהביקורת הייתה מיותרת. "זה היה עניין של זמן עד שעדן יתפוצץ. בינו לבין סילבס היו לא מעט משקעים וזה הפך לרגיש. נראה שמפה לא תהיה כבר דרך חזרה", אמר אחד השחקנים.
הזכרנו את המשקעים, אז זה שהכי זכור קרה בעונה שעברה לאחר חזרתו של החלוץ למועדון. בן בסט הגיב בחריפות להחלפתו במחצית מול הפועל חדרה, בעט בבקבוק בדרכו החוצה מהדשא תוך כדי שהוא מסנן: "לא הביאו אותי בשביל להיות מוחלף כבר במחצית, לא מבין מה סילבס רוצה ממני".
סילבס עצמו ניסה להסביר את החלטתו: "עשיתי חילוף שנראה לי הגיוני. בקבוצה בריאה יש סגל רחב, יש דינמיקה ומי שזה לא מקובל עליו זאת בעיה שלו".
4 צפייה בגלריה
הפועל חיפה מול כפר קאסם
הפועל חיפה מול כפר קאסם
לא רואה מגרש. בן בסט
(צילום: שרון צור)
כעבור מספר ימים הפרשה הסתיימה, לא לפני שבן בסט הושעה, נקנס ב-10 אלף שקלים ונאלץ להתנצל: "זו הייתה התפרצות של רגשות. אני משוכנע ובטוח שדברים כאלה לא יחזרו שוב בעתיד". אחרי הפרשה, כץ נשמע אופטימי: "נקבל שוב את בן בסט המנהיג ונהנה מיכולותיו במגרש".
התקוות החזיקו מעמד מספר חודשים עד לתקרית נוספת שנרשמה בקיץ האחרון במהלך ההכנות לעונה כשבן בסט התבשר שהוא לא נמצא בתוכניות המקצועיות של סילבס. בעקבות החוזה שהחזיק והצעות שלא הגיעו, בן בסט נשאר במועדון, אבל ברור לכולם שהיחסים בינו לבין המאמן עלו על שרטון באופי סופי והם לא ניתנים לגישור.
בהפועל חיפה מקווים שקבוצה אחרת תרצה לצרף את בן בסט בחלון ההעברות של ינואר, מה שיהווה עבורם קרש הצלה הן בחדר ההלבשה והן מבחינה כלכלית, שכן החוזה שלו במועדון גבוה מאוד.
4 צפייה בגלריה
עדן בן בסט חוגג
עדן בן בסט חוגג
נראה שהפרק שלו בהפועל חיפה לקראת סיום. בן בסט
(צילום: אביהו שפירא)
גורם במועדון סיכם את הדברים: "בהרבה קבוצות עדן היה מתבקש לקחת את הדברים שלו וללכת אחרי כמה מקרים חריגים, אבל בהפועל חיפה לא ממהרים לעשות כך כי פה יש נהלים סלחניים יחסית וכולם מכירים את הרגישות של עדן. יחד עם זאת, נראה שהפעם ועדת המשמעת תהיה לא פשוטה וההשלכות למקרה יהיו קשות".