5 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב, יואב כהן ושחר צוברי
קטי ספיצ'קוב, יואב כהן ושחר צוברי
אליפות נהדרת לישראל. קטי ספיצ'קוב, יואב כהן ושחר צוברי
(צילום: באדיבות איגוד השייט)
הישג מרשים למשלחת הישראלית לאליפות אירופה בפורטוגל. יואב כהן (21) זכה לראשונה בקריירה באליפות אירופה לבוגרים, כשהמדליסט האולימפי מבייג'ינג 2008, שחר צוברי, סיים עם מדליית הכסף. אצל הנשים, קטי ספיצ'קוב ניצחה בשיוט המדליות וסיימה במקום השני הכללי ועם מדליית הכסף.
בשיוט המדליות כהן הגיע במקום החמישי בלבד, אבל בעקבות העובדה שהוליך את התחרות לאורך כל השבוע, זה הספיק לו כדי לשמור על הפסגה, עם 45 נקודות, והוא הקדים את חברו לנבחרת, שסיים שני את שיוט המדליות, עם 51 נקודות. במדליית הארד זכה ההולנדי קיראן באדלו (55 נקודות), הגולש הטוב בעולם.
5 צפייה בגלריה
יואב כהן בתחרות בספרד
יואב כהן בתחרות בספרד
הישג נהדר. יואב כהן
(צילום: Sailing enargy)
כהן בן ה-21, נחשב לכישרון גדול של הענף, כאשר ב-2017, זכה באליפות העולם לנוער, אבל בבוגרים עד היום הוא לא הצליח לפרוץ, כאשר באליפות העולם השנה באוסטרליה הוא סיים במקום ה-21 ואילו בשנה שעברה דורג 36.
גור שטיינברג סיפר בסיום: "הסערה המושלמת. חזון הנבחרת להיות בין הנבחרות המובילות בעולם קורם עור וגידים. 2021 אמורה להיות שנת 'הריקוד האחרון' שלנו כנבחרת. מקווה שאקבל את התמיכה להמשיך להוביל נבחרת רחבה עד האולימפיאדה".
5 צפייה בגלריה
שחר צוברי גולש בים
שחר צוברי גולש בים
זכה בכסף ומוביל בקרב על הכרטיס לטוקיו. צוברי.
(צילום: EPA)
למרות זאת, הכרטיס לאולימפיאדה עדיין לא נסגר, כאשר בשנה הבאה תתקיים אליפות אירופה נוספת שתכריע את המאבק. נכון לעכשיו, צוברי ממשיך להוליך ויקווה לשמור על מיקומו גם בתחרות שנה הבאה. צוברי מוליך עם 61 נקודות אחרי שקיבל היום 40, לכהן יש עכשיו 37 נקודות (קיבל 48).
אליפות אירופה בשנה הבאה תעניק כמו הנוכחית 48 נקודות למנצח, כך שכהן עדיין יכול לחולל מהפך ברגע האחרון ולנסוע לטוקיו. לשם כך הוא יצטרך להתברג בין ארבעת הראשונים ושצוברי יסיים לפחות שלושה מקומות מתחתיו. לחלופין הוא יכול לסיים במקומות 5 או 6 ולקוות שצוברי יסיים במקום נמוך מאוד, כזה שמוביל להפחתת נקודות.
ספיצ'קוב (21), שזכתה בכסף, דווקא הבטיחה את הכרטיס לטוקיו, שכן אצל הנשים אין עוד תחרות בשנה הבאה. ספיצ’קוב הגיעה לשיוט המדליות כשהיא במקום הרביעי הכללי, רחוקה שלוש נקודות מהפודיום, ועשתה את העבודה שלה במאני טיים על הצד הטוב ביותר, ניצחה בשיוט המכריע וקפצה עד למקום השני הכללי, ששווה כמובן מדליית כסף.
כבר לאחר אליפות העולם בחודש פברואר, ספיצ'קוב הבטיחה את מקומה באולימפיאדה לאחר שהפער בינה לבין נוי דריהן עמד על 35 נקודות, אלא שאז הגיעה הקורונה, המשחקים האולימפיים נדחו בשנה, ובאיגוד השייט החליטו לפתוח את המאבק מחדש ולתת ניקוד רב לתחרות הנוכחית.

5 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב חוגגת
קטי ספיצ'קוב חוגגת
תהיה בטוקיו. קטי ספיצ'קוב חוגגת
(צילום: איגוד השייט)
5 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב חוגגת עם המאמנת האוקראיניית אולגה מאסליווץ
קטי ספיצ'קוב חוגגת עם המאמנת האוקראיניית אולגה מאסליווץ
שיוט מדליות מושלם. ספיצ'קוב
(צילום: איגוד השייט)
בניגוד לאליפות העולם, אז דריהן סיימה שלישית ואף טענה שספיצ'קוב חסמה אותה כדי למנוע ממנה להשיג מיקום גבוה יותר ולהשיג את הכרטיס על חשבונה, הפעם ספיצ'קוב הייתה דומיננטית לאורך כל השבוע והתרכזה במשימה שעמדה מולה. דריהן לעומת זאת דורגה לפני שיוט המדליות במקום ה-11 הכללי ולא נכנסה אליו, מה שסגר מעשית את הסיפור עוד לפני כן.
בשנה שעברה נחשף ב-ynet כי ספיצ'קוב ניהלה רומן בינה לבין מאמן נבחרת הנשים לשעבר פייר לוקווה, כאשר בסופו של דבר, לאחר האשמות מצד יריבותיה על הכרטיס האולימפי ו-ועדת בדיקה, איגוד השייט החליט לסיים את ההתקשרות עם לוקווה.
ספיצ'קוב תמריא לאולימפיאדה בקיץ הבא, שם תנסה להחזיר את מסורת המדליות של ישראל בענף, אותה החל גל פרידמן עם הארד באטלנטה 1996, זכה בזהב באתונה (2004) וכאמור צוברי, שזכה בארד בבייג'ינג.
פורסם לראשונה: 17:26, 28.11.20