שבוע לאחר שאיגוד השייט הודיע לנבחרות הנשים והגברים בשייט במפרשיות 470, כי הוא מפסיק לחלוטין את פעילותן ומוציא לחל"ת את המאמנים יוגב יוסף ואילן תשתש, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, התקבלה היום (שני) ההחלטה להחזיר אותם לפעילות מלאה.
הספורטאים נמצאים בישורת האחרונה לפני החזרה לתחרויות ולפניהם המאבק על הכרטיסים לאולימפיאדת טוקיו בשנה הבאה. שייטי נבחרת הגברים החליטו לפרסם מכתב עליו חתומים ניתאי חסון, מאור עבו, טל הררי ויואב רוז, בו הם ביקשו לשנות את רוע הגזרה ולהחזיר את מאמנם לעבודתו.
2 צפייה בגלריה
יוגב יוסף. חזר לאמן
יוגב יוסף. חזר לאמן
יוגב יוסף. חזר לאמן
(צילום: אורן אהרוני)
"כל אחד ואחד מחברי הנבחרת והמאמן הקריב רבות למען הצלחת הקמפיין", נכתב. "יוגב יוסף ויתר על הקמת בית, ניתאי חסון עבר גיבוש טייס ובחר לוותר בשל מסע שכנועים של מובילי המערכת, שהסבירו לו שהמערכת רואה בו פוטנציאל ותמשיך ללוות אותו להצלחה. טל הררי נסע כל יום במשך שש שנים מתל אביב לשדות ים ולאחרונה אף עבר לגור בקרבת המועדון בדירה שהחזיק בעצמו. מאור עבו ויואב רוז השקיעו כ-60 אלף שקל לקניית סירה חדשה שתשמש אותם להשגת הקריטריון האולימפי. כולנו שילמנו מכיסנו האישיים למימון נסיעות לתחרויות ומחנות אימונים.
"ההחלטה להפסיק את פעילות הנבחרת תהווה פגיעה משמעותית בתהליך העבודה בזמן קריטי זה ועל כך קיבלנו החלטה לעשות את מירב המאמצים לממן את המשך העבודה הסדורה. ראשית, כל חברי הנבחרת התחייבו לתרום 20 אחוזים ממשכורתם לתשלום משכורתו של המאמן. שנית, מועדון השייט אליו אנו שייכים תרם 10,000 שקל. אנחנו מבקשים להחזיר את יוגב לעבודה".
2 צפייה בגלריה
ניתאי חסון וטל הררי
ניתאי חסון וטל הררי
ניתאי חסון וטל הררי
(צילום: איגוד השיט)
במקביל פתחו השייטים בקמפיין גיוס המונים, כדי לממן את משכורתו של מאמנם ונכון לעכשיו השיגו כ-70 אחוז מהסכום הנדרש (מעל 30 אלף שקל). הלחץ עבד בסופו של דבר עבד והמאמנים הלאומיים קיבלו הודעה כי החל"ת בוטל והם יכולים לחזור לעבודה מלאה. השייטים קיבלו הוראה לא לדבר יותר על הנושא.