שני הכישרונות הגדולים של מכבי תל אביב באתלטיקה, יונתן קפיטולניק ובלסינג אפריפה, עמדו הערב (שני) במרכז היום השני והאחרון של אליפות הנוער והקדטים בהדר יוסף. קפיטולניק הציב שיא אישי בקפיצה לגובה - 2.18 מטר, המדרג אותו תשיעי בכל הזמנים. אפריפה בן ה-16.5 קבע בריצת 200 מטר זמן של 21.41 שניות, תוצאה השווה לשיא הנוער עד גיל 20 של טל מור שנקבעה לפני 21 שנה.
הסיפור של אפריפה, יכולת מצוינת לצד חוסר מזל, נמשך. בשבועיים האחרונים נשבה פעמיים רוח מעט מעל המותר לאישור שיאים בריצות 100 ו-200 מ' בהם השתתף והערב התרחש הדבר שוב. בתום הריצה הוא המתין בדריכות לכיתוב על הלוח האלקטרוני. בסופו של דבר התאכזב כשעל הלוח נכתב כי הרוח נשבה במהירות של 2.4 מ' לשנייה , קצת יותר מהמותר. אם תוסיפו לכך אי אישור תוצאה חוקית של 21.46 בשבוע שעבר בגלל המתנה לאזרחות שניתנה לו יומיים אחר כך, מדובר בתוצאה איכותית רביעית שנלקחה ממנו, מה עוד שבשלושת המקצים שקדמו נשבו רוחות חוקיות...
2 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
"אפרוש בגלל הרוח". בלסינג אפריפה
(צילום: עוז מועלם)
"זהו, אני פורש בגלל הרוח", התלוצץ אפריפה בצורה מאולצת. "עכשיו אתכונן לאליפות ישראל לבוגרים בשבוע הבא". אין ספק כי הקרבות מול חבריו הבוגרים במכבי ת"א, אמרי פרסיאדו וגל ארד, ב-200 מ' (במיוחד) ו-100 מ' יהיו מהמרתקים באליפות. הוא רץ את המרחק ללא התנגדות, כאשר מדליסט הכסף קון צוף (23.19 שניות) הגיע כמעט שתי שניות אחריו.
הפתעה נעימה נרשמה לקראת סיום הערב מקפיטולניק. האתלט גבה הקומה, שסבל מפציעה בשבועיים האחרונים, חזר בגדול עם שיא אישי של 2.18 מטר, שהיקנה לו את המקום התשיעי בדירוג כל הזמנים בצוותא עם רוגל נחום. על הדרך הוא חלף על פני גידי הרמט האגדי (2.17 מטר). בניסיון הראשון שלו לעבור גובה של 2.23 מטר, בו כמעט הצליח, הוכיח קפטולניק, חניכו של מאמן האלופים אנטולי שפרן שמתאמן באתלטיקה רק שנתיים וחצי, טפח מיכולתו.
2 צפייה בגלריה
יונתן קפיטולניק
יונתן קפיטולניק
עבר את גידי הרמט. יונתן קפיטולניק
(צילום: אורן אהרוני)
ניצן לוי ממכבי ראשון לציון הוכתרה כאלופת הנוער ב-200 מ' כשקבעה 25.18 ש', לפני אילנה דורפמן ממכבי תל אביב (25.66 שניות). בין הקדטיות השלימה מיה בהט ממכבי תל אביב דאבל אחרי ה-100 מ', כשניצחה ב-25.47 שניות לפני דיאנה אברבוך מלידר ירוושלים (25.76 שניות).
לינוי לוי הכשרונית ממכבי ראשון לציון (שום קשר משפחתי לחברותיה מהאגודה) רצה 400 משוכות באליפות הקדטים ב-63.90 שניות. אביב קופלר (מכבי ת"א) השלים גם הוא דאבל בגיל הנוער כשקבע 22.21 שניות וסיים לפני עמית רוטמן מרמת השרון (22.36 שניות). גילי בר נר ממכבי ראשון לציון ניצחה בהטלת כידון לנוער כשקבעה 37.68 מטר. בקפיצה למרחק לנוער ניצח אורי ארנון מאתלטי הנגב שניתר ל-7.05 מטר ודורג לפני פריאל ראדה מהפועל חולון, שהשיג תוצאה דומה.