"זה יום היסטורי בשביל עם ישראל, ענף האופניים ובשבילי", מספר גיא ניב בראיון ל-ynet, אחרי שנבחר להיות הישראלי הראשון בהיסטוריה שישתתף בטור דה פראנס. "חיכיתי ליום הזה, ואני מאוד מאוד שמח. אני מאוד גאה ונרגש להיות שותף להיסטוריה הזאת של הקבוצה וגאה לייצג את מי שחלם להגיע לרגע הזה".
למה בחרו בך?
"אני חושב שהמסלול השנה מלא בעליות, יותר מבדרך כלל, וללא ספק את תואם את האופי שלי. הוכחתי את עצמי בעונה שעברה, לאחר שסיימתי את ג'ירו ד'איטליה של 2019. כשראו שאני לגמרי בעניינים ולגמרי חלק מהמרוץ, לא הייתי צריך רק לשרוד את המרוץ, אלא לנסות ולעשות כמה דברים עם עזרה לקבוצה – שזה שילוב של זה ביחד עם האימונים של השנה שאמנם לא היו לנו הרבה השנה, אבל הצוות עוקב אחרי הנתונים והוכחתי את עצמי בכל הבחינות".
3 צפייה בגלריה
(צילום: עוז מועלם)
מה זה בשבילך להתחרות בטור?
"זה אירוע הספורט החד שנתי הכי גדול שיש, בתור חובב ספורט ואוהד הכי גדול שיש מגיל צעיר. אני מחכה כבר להיות חלק מהחגיגה הזאת. זה החלום של כל רוכב".
כשתעמוד על קו הזינוק, איך תרגיש?
"הבטחתי לעצמי שאני הולך ליהנות מהמעמד הזה, לזכור ולהבין איפה אני נמצא. לא אספר לעצמי שזה עוד מרוץ אופניים, אבל יחד עם זאת, אני פה לעשות את העבודה ומהר מאוד אצטרך לשנות פאזה ולהתייחס לזה כאל עוד מרוץ".
עכשיו יש לך הרבה מה להוכיח
"כן, קיבלתי את ההזדמנות מהקבוצה. סומכים עליי ומאמינים בי ואני משוכנע שאעמוד בכל האתגרים שהקבוצה תעמיד בפניי".
וזה המבחן הגדול ביותר של סטארט-אפ ניישן עד היום, לא?
"הקבוצה עוד לא הייתה באירוע כמו הטור ועם כל הכבוד לג'ירו ד'איטליה ויש הרבה כבוד, הטור זה משהו אחר בעיקר ברמת התקשורת, מה שקורה מסביב. זה יהיה מבחן עבורי והקבוצה. הקבוצה מגיעה השנה עם סגל מוכן יותר בשל יותר, עם רוכבים כמו דן מרטין שהולך להוביל אותנו השנה ואנחנו לא נבוא להיות חלק מהתפאורה, נהיה חלק בלתי נפרד מהמרוץ".
זה מלחיץ יותר?
"לא. ידעתי שזה יגיע. בסוף בתור ספורטאי, אני שם על עצמי הכי הרבה לחץ ויש לי ציפיות רבות מעצמי. ההתעניינות של התקשורת זה דבר נחמד והתרגלתי לזה מהג'ירו שהיה כאן בארץ".

3 צפייה בגלריה
גיא ניב חותם על קיר המשתתפים
גיא ניב חותם על קיר המשתתפים
גיא ניב חותם על קיר המשתתפים של הג'ירו
(צילום: GettyImages)
זה יהיה טור שונה ממה שהכרנו בגלל הקורונה
"תמיד חלמתי לראות את הקהל שמחכה לנו בעליות, אז זה אולי יהיה פחות השנה, אבל יהיו הרבה דברים טובים אחרים".
איך היו ההכנות?
"התקופה בארץ הייתה לי ממש נהדרת, עברתי לקיבוץ דן למרגלות החרמון, עם הרבה שקט שתרם לאימונים שלי. אני מרגיש מוכן".

3 צפייה בגלריה
דן מרטין
דן מרטין
דן מרטין
(צילום: בטיני פוטו)
סיימת את הג'ירו, מה המטרה בטור דה פראנס?
"זה לא סוד שהם רוצים שהישראלי הראשון שמשתתף יגיע לפריז ויסיים את הטור. אני אצטרך להיות חכם ולהגיע לשם. זאת תהיה אבן דרך חשובה, אבל אני לא אסתפק רק כדי לשרוד את השלבים ולהיות פינישר, אני צופה שתראו אותי בבריחה לפחות פעם אחת".
וברמה הקבוצתית?
"בכנות אני לא יודע מה יהיה הסגל הסופי, ואם דן מרטין ינסה לסיים בעשירייה הראשונה, או שזה לא ריאלי מבחינתו בגלל פציעה. אז פשוט ננסה לנצח שלב בעזרת בריחות".
"אני רוצה להוסיף שאשמח לתמיכה ולרוח הגבית של הקהל הישראלי, זה חשוב לי שיעקבו, כמובן לא יהיה זמין לכולם כי כבר רואה את מבול ההודעות, אבל חשוב לי שהקהל הישראלי יהיה חלק מאיתנו".