יוטה היא קבוצה אדירה העונה, ולא סתם יש לה את המאזן הטוב ב-NBA (17:45). אבל למשחק הלילה (בין רביעי לחמישי) מול סקרמנטו היא הגיעה אחרי שני הפסדים למינסוטה, אחת הקבוצות החלשות בליגה. אז מה עשו שחקניו של קווין סניידר? הוציאו את התסכול על הקינגס המסכנים וניצחו ב-49 הפרש - 105:154.
כמות הנקודות שקלעו שחקני הג'אז היא שיא היסטורי עבורם, אחרי ששברו את השיא הקודם של המועדון שנקבע לפני 43 שנים - 153 נקודות מול ניו אורלינס.
3 צפייה בגלריה
ג'ו אינגלס
ג'ו אינגלס
ג'ו אינגלס
(צילום: רויטרס)
הרבה שחקנים היו טובים הלילה ביוטה, אחד מהם הוא מאט תומאס שסיים עם 17 נקודות ב-7 מ-7 מהשדה: "זה מדהים. כקלע וסקורר זה תמיד מרגיש טוב כשהכדור נכנס לטבעת. הלילה היה אחד מאותם לילות שהטבעת נראתה גדולה מאוד".
באופן כללי הג'אז קלעו באחוזים נהדרים - 24 מ-31 לשלוש (64 אחוזים), אחרי שבהפסד האחרון למינסוטה 105:104 הם החטיאו לא פחות מ-41 פעמים מחוץ לקשת.
"אני כנראה במיעוט, אבל חושב ששיחקנו טוב בהפסד האחרון למינסוטה, פשוט לא קלענו טוב. היום שיחקנו טוב מכל הבחינות. הנענו את הכדור וקלענו", אמר סניידר בסיום. ג'ורג'ס ניאנג, הוסיף: "כולנו היינו קצת עצבניים אחרי שני ההפסדים למינסוטה, אז רצינו מאוד לצאת למגרש ולהראות שזה היה מקרי", אמר ג'ורג'ס ניאנג.
3 צפייה בגלריה
קווין סניידר
קווין סניידר
קווין סניידר
(צילום: EPA)
מאמן סקרמנטו, לוק וולטון, הודה שלא באמת הייתה תחרות על הפרקט: "זה נהיה רע עבורנו מאוד מהר. יוטה היא קבוצה אדירה ומועמדת לאליפות, שהגיעה אחרי משחקים פחות טובים והוציאה את התסכול עלינו. היו שלבים שהרגשתי כמו שקבוצת בוגרים משחקת מול נערים".
יוטה השיגה את הניצחון למרות ששיחקה בלי הכוכב הפצוע שלה, דונובן מיצ'ל, וכן ללא הרכז שלה מייק קונלי. בסקרמנטו חסר דיארון פוקס, הקלע המוביל של הקינגס, ועדיין גם בלעדיו לקבוצה מקליפורניה אסור להתבזות כך.

מועמד לתואר ה-MVP

מאזנה של פיניקס בשתי העונות האחרונות עמד על 19 ניצחונות בלבד ו-63 הפסדים. העונה היא כבר ניצחה 44 משחקים והפסידה רק 18 פעמים. הלילה הבטיחו הסאנס את מקומם בפלייאוף לראשונה מאז שנת 2010, אז שיחקו אצלם שני כוכבים שהיום עובדים בצוות המקצועי של ברוקלין נטס - סטיב נאש ואמארה סטודמאייר, אחרי 101:109 על לוס אנג'לס קליפרס.
3 צפייה בגלריה
כריס פול
כריס פול
כריס פול
(צילום: AP)
הכוכבים 11 שנים לאחר מכן הם דווין בוקר וכריס פול הנהדר. 28 נקודות (10 מ-15 מהשדה) ו-10 אסיסטים היו לרכז הוותיק מול קבוצתו לשעבר. 5,500 הצופים שהגיעו לאולם באריזונה, חלקם בלי חולצה, מה שהזכיר את עידן טרום הקורונה, הריעו לפול ברבע הרביעי וצעקו לעברו "MVP". "הוא שלט בכל המשחק, שיחק בקצב משלו, גרם לחברים שלו לקבוצה להיות מעורבים, הוא פשוט יודע איפה כל אחד מהם צריך להיות. זה מה שרכז אמיתי עושה", החמיא לו טיירון לו, מאמן הקליפרס. לפול יש ברזומה 109 משחקי פלייאוף בקריירה, מה שצפוי לסייע משמעותית לשאר השחקנים בסגל, מרביתם כלל לא ניסיון ברגעים החשובים של העונה.
"השחקנים שלי עבדו קשה מאוד העונה ועשו את כל מה שדרשתי מהם. אני פשוט מאושר עבורם", אמר מאמן פיניקס, מונטי וויליאמס, על הבטחת המקום בפלייאוף. רגע לפני סיום העונה הסדירה, פיניקס מדורגת במקום השני במזרח והקליפרס (21:43) במקום השלישי. אל תתפלאו אם השתיים ייפגשו בגמר המערב לסדרה מרתקת.