תשאלו בעולם: מועדון כדורגל, בפני עצמו, זה לא עסק כלכלי. מדובר בעניין רציני למולטי-מיליונרים. בנוסף, אתה רק חצי בעלים, כי יש לך קהל על הראש, והמועדון כידוע שייך לו. המשוואה ידועה - הבעלים מתחייב להזרמת כסף בהתאם לגודל המועדון, עבור קידום הקבוצה ושמירה על המותג ועל סטנדרטים של ניהול. בתמורה מקבל הבעלים מנדט על זכויות המועדון ופרמיה יפה בדמות פרסום חינם, וחשיפה אינסופית בכל כלי תקשורת אפשרי, שבדרך כלל מקדם אותו ואת עסקיו האחרים. על פי המודל הזה, יש לבחון האם לבעלי הפועל ת"א יש מנדט על הקבוצה.
תקצוב המועדון - לדבריהם של הבעלים, מדובר על השקעה המשתרעת על פני ארבע שנים בסדר גודל של 10-8 מיליון שקל לכל הבעלים גם יחד. תואם למועדון כמו הפועל ת"א? עצם העובדה שמדובר בהלוואת בעלים מעידה על כך שלא מדובר בהשקעה אמיתית אלא בכסף בהשאלה, זמני. האם הם מרגישים זמניים? כי הקהל ממש לא. אני לא זוכר את יענקל'ה, חוגג או אלונה מלווים כסף לקבוצה.

1 צפייה בגלריה
רועי זיקרי מאוכזב
רועי זיקרי מאוכזב
רועי זיקרי מאוכזב
(צילום: עוז מועלם)

ניהול כלכלי - אם נוצרה השקעה של 10 מיליון, הרי שמדובר בגירעון תפעולי (הוצאות מעבר להכנסות). הגירעונות שנוצרו בימי כבירי ושות', כושלים ככל שיהיו, נוצרו במטרה להתחרות בצמרת - במגרש של הגדולים. איך נוצרים גירעונות כשהקבוצה שוברת שיאי עולב של חוסר כישרון, חן וכריזמה, עם שחקנים שלא מזהים את עצמם במראה? המועדון הפך לכזה ששמח על השתחלות לפלייאוף העליון.
ניהול בפועל - בוררויות, פיטורי מאמן והשבתו, אי תשלום לשחקנים, שחרור שחקנים בהודעת טקסט, מאמן שממתין לכספים, פיטורי עובדי מנהלה, עיכוב בתשלום פנסיות. שחקנים נמנעים מלהגיע למועדון, וגם אלה שכבר מגיעים יוצאים ממנו בשן ועין. הגדיל לעשות אדי גוטליב שביקש (בצדק) להבטיח את החוזה שלו, ללא כוחות עליונים. בינתיים זה עלה בהפסד נקודות ראשון לכפר סבא.
האם כל אלה מעניקים לבעלים הנוכחיים את המנדט על הקבוצה? בעלים שלא משקיע שנתיים שקל בקבוצה - אין לו מנדט! בעלים שעוזב וחוזר - אין לו מנדט! בעלים אחרים שטוען בשידור חי שאינו מכיר פרטים על רוכש פוטנציאלי, בעוד השותף שלו לניהול הקבוצה ניהל מו"מ מולו - אין לו מנדט! בעלים ש"רוצה" למכור את הקבוצה אבל לא נוקב במחיר - אין לו מנדט! בעלים ש"אחראים" רק על הטיפול בחובות אירופה ולא על החובות עצמם - אין להם מנדט! בעלים שמלווים לקבוצה אך רוצים לקבוע לבעלים הבא איך לפעול - אין להם מנדט! ומעבר להכל: בעלים שלקח מועדון פאר (במצוקה), הקבוצה הישראלית המצליחה ביותר באירופה, והפך אותו לבדיחה של הליגה, לצל של עצמו, עם ניהול והחתמת שחקנים המשתייכים לליגות נמוכות - אין לו מנדט!
אתם לא מתאימים, זה גדול עליכם, אתם פוגעים אנושות במותג ובגידול הטבעי של מעגל האוהדים. תעזבו, למחרת יבואו אחרים במקומכם. לא מאמינים? נסו ותראו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.