כמעט כל אנשי הכדורגל רצו לחזור ולשחק אחרי פגרת הקורונה, אבל יש כאלה שהעדיפו דווקא שהעונה תסתיים. סיום העונה לפני הזמן היה יכול להציל קבוצות מירידת ליגה ולהשאיר מאמנים בתפקיד. אחד מהם הוא מרקו בלבול, שהחזרה למשחק עשתה לו שירות רע במיוחד.
לפני שהמגפה פרצה נדמה היה שבלבול יישאר מאמן מכבי חיפה בעונה הבאה, אלא אם תתרחש קטסטרופה מקצועית. והנה, אחרי השבוע הראשון שבו שיחקו שוב כדורגל, התחושה היא שהקטסטרופה הזו התרחשה. שבוע של תוצאות נוראיות וקבלת החלטות לא טובה. שבוע ששינה את הלך הרוח כלפיו גם בתוך המועדון וגם בקרב האוהדים.
2 צפייה בגלריה
מרקו בלבול
מרקו בלבול
מכבי חיפה ובלבול עדיין בפגרה
(צילום: ראובן כהן)
מכבי חיפה השיגה נקודה אחת משלושה משחקים, הכי מעט מבין קבוצות הפלייאוף העליון. הפער מהמקום הראשון הוכפל תוך ארבעה ימים משש ל־12 נקודות, ופתאום זה לא מרגיש כמו העונה שבה מכבי חיפה חזרה להיאבק על האליפות.
חשוב לומר – הקדנציה הנוכחית של בלבול בחיפה, מאמצע העונה שעברה ועד עכשיו, היא הצלחה. הוא לקח קבוצה, שלפני שנתיים לא עלתה לפלייאוף העליון, והביא אותה למקום השני. אחוזי ההצלחה שלו (67) גבוהים מכל המאמנים שעברו במועדון מאז האליפות האחרונה. מכבי חיפה משחקת התקפי ו־61 השערים שהבקיעה הם לא רק הכמות הגבוהה בליגה העונה, אלא יותר ממה שהבקיעה הקבוצה במשך עונה שלמה בשש העונות הקודמות.

מרקו ותקרת הזכוכית

מדובר במספרים יפים מאוד שאסור להתעלם מהם, אבל הלך הרוח השתנה באותו שבוע נוראי, שנתן לרבים לחשוב שמכבי חיפה תחת בלבול לא תתקרב למכבי ת"א. כן, יש נסיבות מקילות של פצועים ומורחקים, אבל גם כאשר אלה נלקחים בחשבון הכשלים זועקים לשמיים.
בלבול אחראי על בניית הסגל, ומצב השחקנים הנוכחי מדגיש את הבעיות בו. נכון, לא המאמן ויתר במו"מ עם הקשר מרטין האשק בינואר, אבל תפקידו היה להחליט איפה הקבוצה זקוקה לחיזוק ולהתעקש עליו. במקום להביא מגן שמאלי בכיר וקשר אחורי, בלבול הלך על לייו, ששוחרר לאחר משחק אחד בלבד.
בנוסף לבעיות בסגל, שהיו ידועות עוד קודם, היו גם החלטות רעות שהתקבלו עכשיו. קודם כל להציב את סינטיהו סלליך במרכז הקישור במשחק מול הפועל ת"א, מיקום שנראה תמוה עוד לפני שריקת הפתיחה. והייתה גם המוכנות לשלושת המשחקים מול מכבי ת"א העונה. המחצית הראשונה מול הצהובים באמצע השבוע שעבר הראתה בבירור שמכבי חיפה מוכנה למשחק פחות מיריבתה. תחברו את השליטה של מכבי ת"א באותו 3:4 מפורסם ותקבלו הכנה לא מספיק טובה.
כל האירועים האלה יחד, באינטנסיביות של ימים בודדים, עשו שירות נוראי לבלבול. אפשר לראות את השיפור תחתיו, אבל רבים מאמינים שקיימת תקרת זכוכית שהוא אינו יכול לשבור. בלבול הרים את הקבוצה, אבל כנראה לא הוא האיש שיקפיץ אותה מדרגה נוספת. ובכל הזמן הזה מרחף שמו של ברק בכר, שלקח שלוש אליפויות ומקושר כל הזמן למכבי חיפה.
לא בטוח שאין דרך חזרה, אבל מחר (21.00) בלבול פוגש מאמן וקבוצה נוספים שנפגעו מחזרת הכדורגל, רוני לוי ובית"ר ירושלים. כדי להשאיר לעצמו סיכוי, בלבול צריך לחזור לנצח, אבל גם במקרה כזה עתידו לא מובטח. הכל בגלל אותו שבוע נוראי של כדורגל.