שבוע מחוץ לפודיום הספיק ללואיס המילטון, שניצח היום (ראשון) בגרנד פרי של טוסקנה במוג'לו. הבריטי רשם את ניצחונו השישי מתוך תשעה מרוצים העונה וה-90 שלו בקריירה והוא רק ניצחון אחד בלבד משיאו האגדי של מיכאל שומאכר.
אם חשבתם שמונזה בשבוע שעבר היה מרוץ משוגע, אז הגיע המרוץ היום, שהיה אחד הפרועים שראינו כבר הרבה מאוד זמן, עם שתי התנגשויות כבר בפתיחה ולא פחות משמונה נהגים שלא סיימו. הדגל האדום הונף פעמיים ברציפות, בהקפה השביעית אחרי התנגשות שהובילה לפרישה של ארבעה נהגים ולאחר מכן שוב פעם בהקפה ה-46, אחרי שלאנס סטרול התנגש במעקה הבטיחות.
5 צפייה בגלריה
לואיס המילטון
לואיס המילטון
לואיס המילטון. שמר על קור רוח בתוך כל הבלגן
(צילום: EPA)
המנצח המפתיע של השבוע שעבר פייר גאסלי ומקס ורסטאפן סיימו את המרוץ כבר בהקפה הראשונה, אחרי תאונה מוקדמת בה היה מעורב גם קימי ראיקונן. שש הקפות לאחר מכן הונף דגל אדום ראשון בגלל התנגשות שכללה את אנטוניו ג'יובינאצי, קווין מגנוסון, ניקולס לטיפי וקרלוס סאינס.
זאת הייתה הפעם הראשונה מאז 2011 בה הונף דגל אדום בשני מרוצים ברציפות. בהקפה ה-43 סטרול התנגש במעקה הבטיחות בשל תקר בצמיג והנהגים נאלצו לחזור לרחבת הטיפולים, עד לפינוי שברי הרייסינג פוינט של הקנדי. גם אסטבן אוקון לא סיים בגלל בעיה טכנית.
5 צפייה בגלריה
פייר גאסלי
פייר גאסלי
פייר גאסלי. פרש מוקדם מהצפוי
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
אנטוניו ג'יובינאצי
אנטוניו ג'יובינאצי
המכונית המרוסקת של אנטוניו ג'יובינאצי
(צילום: MCT)
בתוך כל הבלגן אפשר לשכוח שמדובר היה ביום חגיגי עבור פרארי. הקבוצה האדומה ציינה על המסלול הביתי שלה את המרוץ ה-1,000 בתולדותיה עם עיצוב מיוחד של המכונית.
בניגוד לשבוע שעבר, הפעם שארל לקלר וסבסטיאן פטל הצליחו לחצות את קו הסיום בהצלחה והחזירו מעט מהכבוד האבוד של הענקית האיטלקית בעונה הנוכחית. לקלר אמנם פתח טוב וטיפס אפילו למקום השלישי בשלב מסוים אבל סיים רק שמיני. גם פטל לא בדיוק הבריק עם מקום 10.
5 צפייה בגלריה
סבסטיאן פטל
סבסטיאן פטל
הפרארי של סבסטיאן פטל. עיצוב מיוחד לכבוד המרוץ ה-1,000
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
שארל לקלר
שארל לקלר
שארל לקלר
(צילום: EPA)
הנהגים הוזנקו בפעם השלישית ובעוד המילטון שמר בקלילות על ההובלה, דניאל ריקארדו הצליח לעקוף את ואלטרי בוטאס שהחזיר לעצמו במהירות את המקום השני ושמר עליו עד הסיום. האוסטרלי הפסיד את המקום בפודיום לאלכס אלבון שטיפס למקום השלישי בהקפה ה-51 וחגג פודיום ראשון וחשוב בקריירה. ההקפה המהירה הייתה של המילטון.