פרויקט השערים הכי יפים שהבקיעו שחקנים ישראלים ממשיך בכל הכוח. אחרי שבשבוע שעבר בחרנו את המספרות הגדולות, עכשיו מגיע תורם של המבצעים האישיים או הסלאלומים כפי שאוהבים לכנות אותם. אז בלי יותר מדי הקדמות, קבלו את הביצועים הכי גדולים, כולל אזכור מיוחד בסוף.

מקום 10: חיים רביבו

במדי סלטה ויגו ב-0:1 על ליברפול | 8 בדצמבר 1998
מסגרת: גביע אופ"א, שמינית הגמר
המהלך: רביבו זכה לקבל כדור עומק מקלוד מקאללה האגדי ומצא את עצמו על סף הרחבה בצד שמאל. הישראלי חתך פנימה תוך כדי שהוא עובר את דני מרפי וגם אחד סטיבן ג'רארד בן ה-18 (בהופעת הבכורה האירופית שלו) והכניע את דייויד ג'יימס. רביבו הבטיח לסלטה את המקום ברבע הגמר, שם הודחה על ידי מארסיי.
פסקול: "רביבו סיים את כל התקוות של ליברפול לקאמבק". שידור אנגלי כהלכתו.
לסיכום: משחק שרביבו, ג'רארד ואוהדים ישראלים רבים לא ישכחו.
לחצו על התמונה כדי לצפות בשער של רביבו

מקום 9: ראובן עטר

במדי מכבי חיפה ב-0:5 מול מכבי ת"א | 26 בפברואר 1994
מסגרת: ליגת העל, מחזור 25
המהלך: האיש והתלתלים נתן הרגשה כאילו הדביקו לו את הכדור לרגל עם דבק מגע. הוא מצא את עצמו מוקף באלכסנדר פולוקארוב, ניר קלינגר ונועם שוהם, אבל לא התרשם, חילץ כדור אבוד שכבר היה ברגליים של הבלם הרוסי, נותר איכשהו לבד בתוך הרחבה הצהובה והכניע את שורה אובארוב בכדור חזק. השלישי מתוך חמישה שספג השוער האגדי באותו ערב סגריר.
פסקול: רמי וייץ התקשה להאמין למה שראה ואת ההצגה גנב אבי רצון. קשה לפספס את ההתרגשות בקולו של הפרשן, שבמפגן אובייקטיביות גם הוסיף: "זה הכדורגלן שאני הכי אוהב בכדורגל הישראלי". יכול להיות שהוא הקמע של עטר?
לסיכום: המבצע האישי הכי מיוחד, במשחק ששייך מזמן לפנתיאון.
צפו בשער המיוחד של עטר (החל מ-9:30)

מקום 8: יוסי בניון

במדי מכבי חיפה ב-1:2 על מכבי ת"א | 12 במרץ 2001
מסגרת: ליגת העל, מחזור 29
המהלך: אחד מרגעי הקסם של בניון ושער שהפך למיתולוגיה עבור אוהדי מכבי חיפה. ה"ילד" החל את המהלך בצד שמאל כשהוא רחוק מהשער. הוא חתך לכיוון הרחבה, עבר את טל בנין ואז את אמיר שלח ששמר במקביל על איגביני יעקובו, חלף מעל גדי ברומר ומקו ה-16 בעט כדור שטוח לפינה של לירן שטראובר, ששוב זכה לספוג שער מפורסם.
פסקול: "הנה בא בניון" של רמי וייץ. שגיא כהן שהיה לצדו קצת נסחף עם: "לא תראו מבצעים אישיים גדולים מזה גם בכדורגל האירופי".
לסיכום: מבצע אישי גדול, בבית של היריבה ובתוספת הזמן. מה אפשר לבקש יותר.
יוסי בניון
לחצו כדי לצפו בשער של בניון (החל מ-3:05)

מקום 7: אלי אוחנה

במדי נבחרת ישראל ב-1:1 מול אוסטרליה | 16 באפריל 1989
מסגרת: מוקדמות מונדיאל 1990
המהלך: אולי הסלאלום הכי זכור בכדורגל הישראלי. מדינה שלמה קמה באמצע הלילה כדי לראות את אוחנה מתגנב מאחורי הבלמים האוסטרלים ועובר את השוער. מדינה שלמה גם כמעט קיבלה התקף לב, כשהחליט לעבור את שחקן ההגנה האוסטרלי שניצב על קו השער - ולגלגל פנימה מול שער ריק.
פסקול: "אוי הוא עשה לנו עכשיו הרבה דפיקות", ניסים קיוויתי הגדול תיאר את ההרגשה של אוהדי הכדורגל הישראלים באותו הרגע.
לסיכום: גם זה לא הספיק כדי להגיע למונדיאל.

מקום 6: יוסי בניון

במדי נבחרת ישראל ב-2:2 מול שווייץ | 9 באוקטובר 2004
מסגרת: מוקדמות מונדיאל 2006
המהלך: בניון קיבל מסירה מעומרי אפק 35 מטר מהשער. הוא מיד זיהה חור בין שני הבלמים השווייצריים, פטריק מולר ומוראט יאקין וחתך פנימה בטיימינג מושלם. אחר כך עבר את השוער פסקל זוברבולר ורץ לחגוג עם 35 אלף האוהדים כחולים-לבנים באצטדיון רמת גן.
פסקול: עוד לפני שהכדור נכנס לרשת, מאיר איינשטיין חימם מנועים ואת הצופים עם "תראו מה הוא עושה להם". הפרשן ניר לוין תרם את שלו עם "מאיר אל תירגע" המתבקש.
לסיכום: תקופת השיא של בניון בנבחרת.
צפו במבצע האישי של בניון מול שווייץ

מקום 5: גילי ורמוט

במדי הפועל ת"א ב-0:4 על בני יהודה | 3 בדצמבר 2005
מסגרת: ליגת העל, מחזור 12
המהלך: גם אז היו מחאות של אוהדים באדום ומתיחות עם משה סיני. מה שעוד היה אז הוא השער הנפלא של גילי ורמוט. הכישרון הצעיר קיבל כדור בצד ימין, קצת לפני קו האמצע. הראשון שהגיע מולו היה אימורו לוקמן, אך ורמוט התגבר עליו בזכות הטעיה יפה. לאחר מכן סובב שלושה שחקנים נוספים ובתוך הרחבה שלח כדור חכם לפינה הימנית של וינסנט אניימה.
פסקול: מאיר איינשטין היה במצב רוח אומנותי ופרגן "ליצירה המופלאה" של ורמוט. חיים רמון, אז עדיין ח"כ וסתם אוהד שרוף, התפעל ביציע.
סיכום: נראה כמו פנטזיה ביחס להתקפה של הפועל ת"א הנוכחית.
לחצו על התמונה כדי לצפות בשער של ורמוט

מקום 4: אבי נימני

במדי מכבי ת"א ב-0:3 על הפועל פ"ת | 21 בנובמבר 1998
מסגרת: ליגת העל, מחזור 10
המהלך: המבצע החל בדאבל-פס של נימני בחצי המגרש של מכבי ת"א והסתיים עמוק ברשת. מספר 8 בצהוב דהר קדימה על פני יותר מחצי מגרש כשבדרך הוא מנער בקלילות שלושה שחקני הגנה ולקינוח עבר את השוער, שי הס, וגלגל לרשת.
פסקול: רמי וייץ זכה לשדר את אחד ממהלכי היחיד הגדולים בתולדות ליגת העל, אבל משום מה היה עסוק בעיקר באלי דריקס ולא בנמני שכבש את השער.
לסיכום: הגולים הכי יפים של נימני הובקעו דווקא מול המלאבסים (חכו לפרקים הבאים).
צפו במבצע האישי של נימני (החל מ-3:30)

מקום 3: עופר מזרחי

במדי מכבי חיפה ב-4:3 בפנדלים לבית"ר ירושלים | 14 ביוני 1989
מסגרת: גמר גביע המדינה לעונת 88/89
המהלך: הראש של בית"ר כבר היה בחגיגות ההנפה, אבל למזרחי היו תכניות אחרות. בתוספת הזמן הוא לקח את הכדור ממש מקו מחצית המגרש והחל בדריבל משוגע. הוא עבר בקלילות את אורי מלמליאן, חלף על פני שלושה שחקנים נוספים ומ-16 מטר שלח עם טיל לחיבורים. "ראיתי שאף אחד לא עוצר אותי אז המשכתי", הסביר בפשטות. השער אמנם שלח את המשחק להארכה, אבל הצהובים-שחורים היו אלו שחגגו אחרי 3:4 בדו-קרב פנדלים.
פסקול: "דייגו ארמנדו מראדונה עשה את זה לאנגליה. עופר מזרחי עשה את זה לירושלים". שלושה חודשים אחרי "ככה לא בונים חומה", יורם ארבל עם עוד רגע של שנינות.
לסיכום: שער ששווה יותר מהפסד.
צפו בסלאלום של עופר מזרחי (החל מ-1:40)

מקום 2: אלי אוחנה

במדי בית"ר ירושלים ב-0:3 על הפועל פ"ת | 16 בנובמבר 1996
מסגרת: ליגת העל, מחזור 9
המהלך: כמה קלאסה בשחקן אחד. המתפרצת של הירושלמים החלה בדאבל פס של אוחנה עם סטפן שאלוי. הסמל הבית"רי בן ה-33, התקדם 40 מטר במהלכם נגע בסך הכל שלוש פעמים בכדור, לפני שבעט לרשת. הוא הקפיץ בנגיעה מעל שחקן אחד, השחיל בין הרגליים לאילן בוארון ובעט כדור רך לפינה של שי הס, שצילם לתפארת.
פסקול: אחת ה"הללויות" הכי מוצדקות בקריירה של ארבל.
לסיכום: הסלאלום הכי אלגנטי ברשימה.
צפו בשער של אלי אוחנה

מקום ראשון: רוני רוזנטל

במדי נבחרת ישראל ב-0:2 מול אזרבייג'ן | 16 בנובמבר 1994
מסגרת: מוקדמות יורו 1996
מהלך: אין יותר מ"חוף לחוף" מהסלאלום המדהים הזה של רוזנטל. חטף כדור על רחבת ה-16 של הנבחרת והחל לדהור קדימה, כשבדרך הוא לא משאיר סיכוי לשלושה שחקנים אזרים אומללים. קינח גם במעבר של השוער ובעט פנימה. נבחר לשער המילניום של נבחרת ישראל.
פסקול: רוזנטל התחפש לאוסיין בולט ואיינשטיין מצא את עצמו משדר ריצת ספרינט.
סיכום: 80 מטר של גאונות ואחד השערים הגדולים שהבקיע שחקן ישראלי.
צפו בסלאלום הבלתי נשכח של רוני רוזנטל

שווים אזכור:

מונאס דאבור: במדי גראסהופרס ב-3:2 לסיון | 25 באוקטובר 2015. החלוץ התגבר על ארבעה שחקני הגנה בתוך תא שטח קטן במיוחד, תוך שהוא נעזר בעקב ובהטעיות בסגנון ברזילאי. עשה כותרות בכל אירופה לאחר מכן.
טל בן חיים: במדי מכבי פ"ת ב-2:2 מול עירוני ראשל"צ | 14 בינואר 2012. חרך כמעט את כל המגרש בפריצה סוחפת. שחקני ראשל"צ היו בהלם ולמעט אחד, כלל לא היו באזור. סיים בצ'יפ מעל השוער אבירן דלל. נבחר לאחד משערי העונה באירופה של "הגרדיאן" היוקרתי. שתי הקבוצות ירדו בסיום אותה עונה.
יניב אברג'יל: במדי בית"ר ת"א ב-2:3 על מכבי חיפה | 21 באוקטובר 1994. רביבו? ברקוביץ'? אברג'יל! החלוץ הצעיר נפנף בצורה משפילה למדי את בלם נבחרת ברית המועצות לשעבר אולג קוזנצוב, השלים צמד מול רפי כהן והפתיע בחגיגת אווירון שכנראה נחשבה אז לטרנד לוהט.
רוני קלדרון: הקשר ההתקפי נחשב לאחד הכישרונות הגדולים והמפוספסים בתולדות הכדורגל הישראלי. המבצע האישי שלו במדי הפועל ת"א מול בית"ר ירושלים ב-1969 לא תועד, אבל לפי התיאורים הוא עבר את כל ההגנה הירושלמית וגם חייל אוהד בית"ר, שפרץ למגרש כדי למנוע ממנו לכבוש.