אחרי פגרה קצרה מאוד בגלל אילוצי לו"ז שכפה משבר הקורונה, עונת הסנוקר חזרה לאחרונה לפעילות – ומי שהתכבד בזכייה בתואר הראשון של העונה הוא מארק סלבי שניצח אתמול (א') בגמר המאטסרס האירופאי 8:9 את מרטין גולד.
סלבי הידוע בחוסן המנטלי הרב שלו – הוא אשף במשחקי גמר – וניצח בעשר ההופעות האחרונות שלו במעמדי גמר של טורנירי דירוג. אתמול, הוא עבד קשה מאוד בדרך לניצחון. סלבי שהגיע כפייבוריט לגמר פתח מצוין וברח ל-0:4, אבל גולד הפגין משחק לחימה ראוי להערכה והשווה ל-4:4.
3 צפייה בגלריה
חזר טוב מהפגרה. סלבי
חזר טוב מהפגרה. סלבי
חזר טוב מהפגרה. סלבי
(צילום: גטי אימג'ס)
הסשן השני היה צמוד. במצב של 7:7, החטאה בנקודה קריטית של גולד, אפשרה לסלבי לגנוב את המשחקון ולעלות ל-7:8. גולד אסף את עצמו ועם ברייק יפה של 96 נקודות השווה ל-8:8 ושלח את המשחק למשחקון מכריע. עם זאת, במשחקון ה-17 והאחרון הייתה ידו של סלבי על העליונה ועם ברייק של 72 נקודות הוא הבטיח את זכייתו בתואר הדירוג ה-18 בקריירה.
"אני מאושר", אמר סלבי שזכה ב-80 אלף פאונד, "שיחקתי טוב בפתיחת המשחק – והחמצתי קצת בסשן השני. זה משהו שקורה במשחק של הטוב מ-17 משחקונים, אי אפשר להטביע את כל הכדורים. אני חושב שגולד שיחק מצוין והפעיל עליי לחץ. לפני כמה שנים הייתי מגיע למשחקי גמר ומפסיד. מאז אני ברצף ניצחונות, לנצח בעשרה גמרים ברציפות זה הישג מדהים ואני צריך להיות גאה בו".
3 צפייה בגלריה
"אני מאושר". סלבי
"אני מאושר". סלבי
"אני מאושר". סלבי
(צילום: AFP)
סלבי הצביע על המטרות שלו לעונה הקרובה: "אני רוצה לחזור למקום הראשון בדירוג העולמי (נכון לעכשיו הוא מדורג רביעי, א.ד.) זה הולך להיות קשה אבל זה מה שמעניק לי מוטיבציה להתאמן חזק. כרגע טראמפ מוביל בפער עצום אבל הוא יצטרך השנה להגן על נקודות משישה טורנירים שהוא ניצח בהם בשנה שעברה".
גולד למרות ההפסד בגמר יכול להיות גאה מאוד בהופעה שלו השבוע. רק לאחרונה הוא חשף שסבל מדיכאונות ושקל לפרוש מהענף. בעונה הקודמת הוא היה על סף הדחה מהסבב, אך שרד בסופו של דבר אחרי שהעפיל להגרלה הראשית של אליפות העולם. בשבוע האחרון הוא ניצח בשישה משחקים כולל שניים מהכוכבים הגדולים של הענף ג'אד טראמפ וג'ון היגינס. "מאכזב להפסיד כשהיית קרוב, אבל זה היה גמר נהדר", אמר גולד, "שנינו הטבענו מצוין וגם עשינו טעויות. כל מה שאני רוצה מבחינתי זה ליהנות מסנוקר, כל עוד אהנה אני אוכל לספק הופעות כמו השבוע". גולד שזכה ב-35 אלף פאונד יעלה מהמקום ה-53 בדירוג למקום ה-36.
3 צפייה בגלריה
למרות ההפסד, יכול להיות גאה. גולד
למרות ההפסד, יכול להיות גאה. גולד
למרות ההפסד, יכול להיות גאה. גולד
(צילום: גטי אימגס)
טורניר המאסטרס האירופי נערך בימים כתיקונם ביעד אירופי מחוץ לבריטניה. השנה בגלל מגפת הקורונה הוחלט כי חמשת הטורנירים הראשונים של העונה ייערכו במילטון קיינס שבאנגליה. הקורונה אגב השפיעה גם על הטורניר הזה כששני שחקנים דניאל וולס וגארי ווילסון נמצאו חיוביים ונאלצו לפרוש. יחד איתם פרשו עוד שלושה שחקנים שבאו עמם במגע.