"אין הקב"ה מעמיד אדם בניסיון שהאדם לא יוכל לעמוד בו". משפט זה נכתב באינסטגרם על ידי מיכאל אוחנה לפני קצת יותר משנה, לאחר שהתברר לו שקרע את הרצועה הצולבת בפעם השנייה בתוך פחות משנתיים. לכאורה, השמיים פשוט נופלים על שחקן כדורגל שחווה פציעות מסוג כזה, אין דרך אחרת להגדיר זאת. שום ברכות החלמה לא ימתיקו במעט, ולן לרגע, את הגלולה הכ"כ מרה. למרות זאת, אוחנה בחר אחרת. הוא בחר להסתכל לכאב בלבן של העיניים ולחזור חזק יותר.
על פניו, העונה שעברה הייתה אמורה להיות העונה שלו, חזרה למקום בו עשה את צעדיו הראשונים בכדורגל, קבלת המספר 11 שהוא לא עוד מספר במונחים של בית"ר, בטח כששם המשפחה שלך הוא אוחנה, וכמובן בעלים שהצהיר לא פעם שבית"ר תיבנה סביבו. אם נאמר את האמת, אני יכול להבין את ההתלהבות של הבעלים משה חוגג. אוחנה הוא כוכב כדורגל במלוא מובן המילה, שחקן נטול אגו ומניירות שפשוט כיף לראות אותו על המגרש. ההתחלה בגביע הטוטו הייתה מבטיחה למדי, הקהל הבית"רי שכבר שנים משווע לשחקן סטייל אבירם ברוכיאן כבר הספיק להתאהב בו במספר מועט של משחקים, ואז הגיע הרגע הטראגי ההוא בחצי גמר גביע הטוטו מול הפועל ב"ש, אותה באר שבע שבמדיה קרע את הרצועה הצולבת בפעם הראשונה. זה רגע שהוכיח לנו כמה יכול להיות הכדורגל סימבולי ואכזרי.

1 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים מול הפועל באר שבע
בית"ר ירושלים מול הפועל באר שבע
מיכאל אוחנה
(צילום: ראובן שוורץ)

בדיעבד, אפשר למנות את אוחנה כאחת הסיבות של ההתרסקות של בית"ר מודל 19/20, קבוצה שברוב העונה הייתה אנמית ומיעטה לכבוש, קבוצה שנראתה כמו צל של עצמה וכאנטיתזה של הד.נ.א הבית"רי שמאפיין את הקבוצה מהבירה מאז ומתמיד. אם הבדלי הרמות לא היו כל כך גדולים, כלל לא בטוח שבית"ר הייתה מגיעה למקום השלישי בליגה. מבחינת אוחנה, מצבה של בית"ר היה לא פחות חשוב ממצבו הבריאותי. השחקן נשאר לויאלי למועדון ולא פיספס שום משחק של הקבוצה בטדי, תוך כדי שהוא דאג לעודד ולדחוף את הקבוצה כמו אחרון האוהדים בטדי. בעיניי, הדרך של אוחנה מעוררת כבוד והשראה, כזאת ששמה את המועדון ראשון בסדר העדיפויות שלו.
בבית"ר הבינו לאט-לאט שאוחנה צריך את הזמן שלו, ויש לחכות לעונה הבאה על מנת לשלבו מחדש. כעת, כשהעונה נפתחה, הקאמבק של אוחנה קרב ובא, ויש רק שאלה אחת שמדירה שינה מעיניהם של הבעלים חוגג וכמובן האוהדים: איזה מיכאל אוחנה המועדון הירושלמי הולך לקבל? אחרי ההדחה מול טאוטה חוגג בחר לחזק את הקבוצה ולהנחית 2 זרים מדרום אמריקה, אחד מהם הוא מתאוזיניו הברזילאי. לא היה קשה להבחין מקטעי הווידיאו כי מדובר בקשר שסגנון המשחק שלו דומה לזה של אוחנה, דבר שיהפוך את המאבק על ההרכב למעניין במיוחד.
דבר אחד בטוח: חוגג הפנים את טעויות העבר והעמיד השנה קבוצה שלא תהיה בנויה על שחקן אחד. אין לי ספק שהדבר יוריד מעט מהלחץ שהיה עשוי להיות על הכתפיים של אוחנה, אך כעת הגיע הזמן שלו לדבר על המגרש.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.