אחרי שמנצ'סטר סיטי הביסה את נוריץ' 0:5 במחזור הסיום של הפרמייר-ליג, קווין דה בריינה הוכתר כמלך הבישולים של הליגה. הבלגי לא סתם זכה, אלא השווה את השיא ההיסטורי של תיירי הנרי, מלפני 17 שנה, עם 20 אסיסטים. הכוכב היה כמובן מאושר מהתואר ומההישג ההיסטורי, אבל אז הפתיע את המראיין ואמר: "עם כל הכבוד היו לי 22 בישולים. לקחו לי שניים".
האמת שהוא צודק. בניצחון של סיטי על ארסנל בדצמבר הוא שלח מסירה נהדרת לראחים סטרלינג שכבש. אבל מאחר והכדור שפשף בדרך שחקן אחר, הבישול לא נזקף לזכותו. כך בדיוק קרה גם במשחק הגומלין מול התותחנים בחודש שעבר, כשמסירה נוספת שלו לסטרלינג נגעה קלות ברגלו של דויד לואיז. אבל זהו דה בריינה, אחד שאף פעם לא מסתפק במה שיש לו, שתמיד שואף ליותר. הפרפקציוניסט המוחלט.
6 צפייה בגלריה
קווין דה בריינה ואיסקו
קווין דה בריינה ואיסקו
קווין דה בריינה. השווה שיא היסטורי
(צילום AP)
הוא זכה בתארים בבלגיה, בגרמניה ובאנגליה, הגיע עם נבחרת בלגיה לחצי גמר המונדיאל, אבל החלום הגדול שלו הוא לזכות בליגת האלופות. והעונה, אחרי ארבעה ניסיונות כושלים עם הסיטיזנס, הוא יכול לעשות זאת. רק שלפני שתגיע לפיינל-אייט בליסבון, סיטי צריכה קודם כל להשלים הערב (שישי, 22:00) את המלאכה מול ריאל מדריד בגומלין של שמינית הגמר ולכולם ברור שזה לא הולך להיות פשוט, למרות הניצחון 1:2 במשחק הראשון.
אז, לפני יותר מחמישה חודשים, זה היה הערב הגדול של דה בריינה. הוא היה נהדר לאורך כל המשחק, מספר אחת על המגרש, אבל עד לדקה ה-78 ריאל הובילה 0:1. ואז הוא עשה את הקסם שלו. דה בריינה נכנס לרחבה, ולמרות שהיה מוקף בחמישה שחקני ריאל, עשה סיבוב של יותר מ-180 מעלות על המקום ושיגר מסירה גאונית לצד השני. גבריאל ז'סוס נגח והשווה. חמש דקות לאחר מכן דה בריינה, עם קרח בוורידים, בעט במדויק מהנקודה הלבנה והכניע את תיבו קורטואה, חברו בנבחרת בלגיה.
6 צפייה בגלריה
קווין דה בריינה ואיסקו
קווין דה בריינה ואיסקו
קווין דה בריינה ואיסקו. הבלגי כיכב במפגש הראשון
(צילום AP)
אגב, כשאומרים על דה בריינה וקורטואה שהם חברים, פעם זה היה שונה. נכון, הם גדלו ושיחקו יחד בצעירותם בגנק, יחד עם אליניב ברדה. אבל לפני שבע שנים, כשקווין שיחק בוורדר ברמן ותיבו באתלטיקו מדריד, אירע בין השניים פיצוץ. דה בריינה גילה כי חברתו, דאז קרוליין ליניין, בוגדת בו עם קורטואה. במשך כמה חודשים השניים היו בנתק מוחלט, עד אשר מאמן הנבחרת דאז, מרק וילמוטס, נפגש עם כל אחד מהם ביחידות והצליח להרגיע את הרוחות. מאז השניים התחתנו, הקימו משפחות והסיפור נותר בגדר אנקדוטה.

"מזכיר את סטיבן ג'רארד"

שבע שנים עברו מאז ודה בריינה, כבר בן 29, הוא מהשחקנים הטובים בעולם. בעיני רבים הוא הקשר מספר אחת בתבל. וויין רוני התראיין השבוע ל"טיימס" ובין היתר אמר: "דה בריינה בעיני הוא אחד משלושת השחקנים הטובים בעולם כרגע. שיחקתי מולו כמה פעמים וזה אף פעם לא היה פשוט. אני זוכר, כשהייתי באברטון ושיחקנו 2-4-4 נגד סיטי שבקישור שלה היו דה בריינה, דויד סילבה, פרננדיניו וסטרלינג, שהיה יורד מעט לאחור. הם תמיד שלטו באמצע. אני ומורגן שניידרליין לא הבנו מה קורה. אחרי 37 דקות סיטי הובילה 0:3. החזקנו בכדור ב-18 אחוז מהזמן במשחק הזה".
רוני הוסיף: "קווין מזכיר לי את סטיבן ג'רארד. הוא תמיד נוטה לצד שמאל ומשם משגר את הכדורים המדויקים האלה, כמו שג'רארד היה עושה. מה שאני אוהב אצלו זה שהוא לוקח סיכונים ולא מעדיף דווקא את המסירה הבטוחה, הקלה. הוא מחפש את הפתרון הקשה יותר. רואים איך חבריו לקבוצה נעים כשהכדור אצלו. וזו המחמאה הכי גדולה שאפשר לתת לקשר".
דה בריינה אומנם מבקיע לא מעט – אבל הוא בעיקר מבשל. אין שף מוכשר ממנו בעולם והמספרים מוכיחים זאת. עונת הפריצה שלו הייתה 2014/15, במדי וולפסבורג. הוא הבקיע 16 שערים אבל בישל 28 פעמים בכל המסגרות, וכמובן שזכה בתואר כדורגלן העונה בגרמניה. אותה עונה הסתיימה עם הזכייה בגביע הגרמני, כשוולפסבורג ניצחה בגמר את דורטמונד של יורגן קלופ. דה בריינה כבש את אחד השערים בגמר.
6 צפייה בגלריה
"אוהב שהוא לוקח סיכונים". וויין רוני
"אוהב שהוא לוקח סיכונים". וויין רוני
"אוהב שהוא לוקח סיכונים". וויין רוני
(צילום: AFP)
פפ גווארדיולה, שאימן את באיירן מינכן בין 2013 ל-2016, ראה באותן שנים מקרוב את דה בריינה והחליט שזה השחקן שהוא חייב בקבוצתו הבאה. ולמרות שהבלגי הגיע למנצ'סטר סיטי שנה לפניו, כולם יודעים שלפפ הייתה השפעה על ההחלטה של סיטי לרכוש אותו. אגב, בכלל לא היה רחוק שדה בריינה היה משחק דווקא אצל קלופ, עוד אחד ממעריציו הגדולים.
בינואר 2012 רכשה צ'לסי את דה בריינה מגנק ב-7 מיליון ליש"ט. סימנו אותו אז כמי שיהיה היורש של פרנק למפארד. אבל הוא עדיין היה צעיר מדי ולא התאים לתכניות של אותה עונה. הפתרון היה השאלה לוורדר ברמן הגרמנית כדי לקבל אותו כעבור שנה כשהוא מנוסה ובשל. למרות שקווין היה צעיר ובוסרי, אי אפשר היה לפספס את הכישרון העצום. קלופ, מאמנה של דורטמונד, הפציץ אותו בשיחות טלפון וניסה לשכנעו לחתום אצלו, כמחליפו של מריו גצה.
6 צפייה בגלריה
קווין דה בריינה
קווין דה בריינה
פפ וקווין דה בריינה. המאמן התלהב עוד בגרמניה
(צילום AP)
דה בריינה השתכנע ואפילו סיכם בעל פה את תנאיו בדורטמונד. כשהתקשר למוריניו כדי לקבל את ברכת הדרך, "המיוחד" סירב לשמוע ושוב הבטיח שהוא מייעד לו תפקיד מפתח בקבוצה שהוא בונה בסטמפורד ברידג'. אז הבטיח. בפועל מוריניו כמעט ולא נתן לקווין לשחק ולמעשה הפסיד את אחד השחקנים הטובים של דורנו שהיה אצלו בקבוצה. בינואר 2014 רכשה וולפסבורג את הטאלנט הג'ינג'י ב-22 מיליון אירו, ומאותו רגע אי אפשר היה לעצור את ההתקדמות המטאורית שלו.
מאז שהגיע למנצ'סטר סיטי ב-2015 הוא הספיק לזכות בשמונה תארים, כולל שתי אליפויות. ודווקא העונה הנוכחית, שבה סיטי איבדה את התואר לליברפול, הייתה הטובה ביותר שלו ברמה האישית. סיטי הבקיעה העונה 102 שערים ב-38 משחקים ודה בריינה אחראי באופן ישיר ל-33 מהם (35 בספירה שלו). הוא הבקיע 13 והוסיף 20 בישולים. לא היה עונה אף שחקן אחר בפרמייר-ליג שמעורב בכמות כזו של שערים – כשליש משערי הקבוצה שלו. רגע, זה לא הכל. דה בריינה יצר העונה 133 מצבי הבקעה לחבריו במשחקי הליגה, ממוצע של מצב בכל 21 דקות. זה כמובן הממוצע הטוב ביותר בכל חמש הליגות הגדולות של אירופה.
יש רק שחקן אחד שרשם נתון טוב מזה מאז שהחלו לבדוק את הסטטיסטיקה הזאת לפני 13 שנה – דימיטרי פאייט, עם יצירת מצב בכל 19 דקות במדי מארסיי בעונת 2017/18. אבל ברור שהמשימה קשה יותר בליגה האנגלית מאשר בליגה הצרפתית. דרך אגב, דה בריינה הוא גם השחקן הראשון בהיסטוריה שמוכתר כמלך הבישולים בשתיים מהליגות הגדולות ביבשת.
חלק גדול מהצלחתו מייחס דה בריינה לאשתו מישל. לזוג שני ילדים, מייסון מילאן בן ארבע ורום, עוד מעט בן שנתיים. באפריל בישרו קווין ומישל שהם מצפים לצאצא השלישי.
6 צפייה בגלריה
מארסיי דימיטרי פאייט
מארסיי דימיטרי פאייט
מצב בכל 19 דקות בעונת 17/18. דימיטרי פאייט
(צילום: Getty images)
מה שלא רבים יודעים זו הדרך בה קווין הכיר את מישל. קווין בן ה-22 שיחק אז כמושאל בברמן, והיה מדוכא מבגידת חברתו שעזבה אותו. היו לו אז רק כמה אלפי עוקבים בטוויטר וערב אחד הוא העלה ציוץ סתמי, כאשר שם לב שבחורה יפה שהוא לא מכיר סימנה לייק.
לא מכבר הוא סיפר: "הייתי אז בודד. ישבתי עם חבר לקבוצה וכשהוא שם לב הוא אמר לי: 'היא נראית נחמדה, למה שלא תשלח לה הודעה פרטית?' סירבתי כמובן, אמרתי לו שהיא בטח לא תענה לי. אז הוא לקח ממני את הסלולרי והקליד בשמי הודעה. זה אומר הכל, לא? אני אמור להיות הכדורגלן הגדול והמפורסם, אבל לא היה לי את האומץ לענות לה בעצמי".
כך החל הרומן בין קווין למישל, עליה הוא אומר: "היא עזרה לי להתפתח ולהתבגר בכל כך הרבה דרכים. היא שינתה את חיי. באמת שאני לא יודע מה הייתי עושה בלעדיה".
View this post on Instagram

Our valentine 🥰@lacroixmichele

A post shared by Kevin De Bruyne (@kevindebruyne) on

שחקן העונה של ה-BBC

אז העונה הכי מוזרה בתולדות הפרמייר ליג הסתיימה, עד כדי כך מוזרה שלא התקיימה הבחירה המסורתית של שחקן העונה. בינתיים החליטו ב-BBC לקיים את הבחירה בעצמם, ונעזרו ב-25 שחקני עבר.
למרות שליברפול זכתה באליפות, קווין דה בריינה נבחר לשחקן המצטיין בפרמייר-ליג, עם 45 אחוזים מהקולות. הוא הקדים שלושה מכוכבי ליברפול, ג'ורדן הנדרסון (27 אחוזים), סאדיו מאנה (11 אחוזים) ו-וירג'יל ואן דייק (9 אחוזים).
רוברטו מרטינס, מאמנו בנבחרת בלגיה מסכים: "ליברפול הייתה הקבוצה הטובה ביותר העונה וזכתה באליפות בצדק, אבל די בקלות אפשר להסכים שקווין היה השחקן הטוב ביותר בליגה. הדרך בה הוא משפיע על המשחק, היכולת הזו למסור בדרך שאף אחד אחר לא יכול. הוא יכול לשחק במגוון תפקידים, להתאים את עצמו לצרכים השונים. מגיע לו לזכות בתואר שחקן העונה".
אין ספק שהוא נהנה מכל המחמאות, אבל אם תשאלו את קווין דה בריינה מה הוא רוצה יותר מכל, התשובה ברורה: להניף את הגביע עם האוזניים הגדולות ב-23 בחודש באצטדיון האור בליסבון. ואז לקום בבוקר למחרת ולרצות לעשות את זה פעם נוספת.