הטבלה לא משקרת - מכבי חיפה הובילה את הליגה כמעט מהרגע הראשון, וגם כאשר איבדה את הפסגה ידעה לחזור במהירות לשם ולא לאבד את הראש ולהיכנס להיסטריה. בסוף העונה היא זו שהניפה את הצלחת, אחרי שהציגה את הכדורגל הכי אטרקטיבי וסיפקה את המספרים הטובים ביותר: 24 ניצחונות, 7 תיקו ו-5 הפסדים בלבד .
בכר הביא איתו את הברק, לקח את בסיס השחקנים שהשאיר מרקו בלבול וחיזק את המקומות הנכונים. ההגנה השנה הייתה יותר יציבה וספגה רק 29 שערים בליגה, הרבה בזכות השוער ג'וש כהן, שבתחילת העונה לא נספר על ידי בכר והצוות המקצועי ולאחר שקיבל את הצ'אנס הראה לכולם מה הוא שווה. שימו לב: הוא עצר ארבעה פנדלים מתוך חמישה שנבעטו לעברו. בנוסף, בוגדן פלאניץ' הוכיח אחרי תקופה קצרה של הסתגלות שזה הבלם לו פיללו בחיפה - חכם, מהיר וגבוה.

1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם האוהדים
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם האוהדים
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם האוהדים
(צילום: עוז מועלם)

בגזרת ההתקפה, חיפה הייתה לא פחות ממושלמת העונה: ניקיטה רוקאביצה המשיך להביא את המספרים שלו עם 20 שערים בכל המסגרות, ומחליפו גודסויי דוניו, שהתאקלם בצורה איטית יחסית, תפס את המושכות בתקופה בה ניקיטה היה פצוע וחלה בקורונה, וסיפק 9 שערים ובישול. וזה רק החוד: עומר אצילי שהגיע בינואר סיפק את הסחורה כשסיים כמלך הבישולים עם 10, דולב חזיזה הוא אחד משחקני העונה ודורג ראשון במסירות מפתח, וכמובן שאי אפשר להתעלם מהכישרון של צ'ארון שרי שמביא איתו ערך מוסף שאין לקבוצה אחרת בליגה.
מלבד הפן הטכני, ניתן לראות שהאופי של הירוקים שונה ממה שהתרגלנו אליו בעשור האחרון. חיפה של השנה הצליחה לנצח את הקטנות שהיוו את המוקש העיקרי, ולא נכנסה ללחץ מאצטדיון מלא באוהדים ירוקים שידועים ככאלה שיכולים גם להלחיץ את המערכת.
זו הייתה עונה מושלמת של חיפה - כן, למרות שלא ניצחה את מכבי ת"א. היא הצליחה להתגבר על כל מה שלא עבד בשנים הקודמות, ולכן זה מגיע לה. אולי המחסום מול הצהובים יהיה הבא שהירוקים יפרצו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.