בעוד פחות מחודש יחגוג ניקיטה רוקאביצה את יום הולדתו ה-33. רגע לפני פתיחת הפליאוף העליון, גם רוקאביצה וגם מכבי חיפה מבינים שהחלום לסגור את פער שש הנקודות ממכבי ת"א בפלייאוף העליון, תלוי ברובו ברגליים ובראש של מלך השערים בליגת העל - רוקאביצה המכונה בכפר גלים "ניקי". אם יצליח לממש את הציפיות, יוכל להוביל לאליפות ירוקה אחרי תשע שנים עקרות.
בדיוק לפני שנה, ליגת העל הסתיימה, רוקאביצה סיים חוזה במכבי חיפה והיה מחוזר במיוחד אחריו. לא רק הירוקים רצו את החלוץ, גם בית"ר ירושלים שהייתה התחנה הראשונה שלו בישראל ומכבי ת"א שלחו הצעות מעניינות. רוקאביצה הרגיש שהמקום הכי טוב בשבילו זו מכבי חיפה, והעובדה שוויקה אשתו, שמנישואיו אליה גם קיבל תעודת זהות ישראלית - היא תושבת הקריות, רק חיזקה את רצונו ורצונה להישאר באזור חיוג 04 והוא חתם בירוק לשנתיים נוספות.
3 צפייה בגלריה
רוקאביצה מרוצה
רוקאביצה מרוצה
בונים עליו. רוקאביצה
(צילום: ראובן כהן)
במכבי חיפה מבינים היטב שכדי לזכות באליפות הם חייבים להיות בשיא בפליאוף העליון, ורוקאביצה שנחשב למניה הבטוחה העונה של מרקו בלבול, חייב להיות בשיאו על מנת לאיים על הצהובים. בחיפה תולים בו תקוות רבות לקראת חזרת הליגה, והצוות המקצועי שוחח איתו לא מעט והבהיר לו שלמרות שהפגרה המאולצת הם מצפים ממנו להיות חד בדיוק כמו לפני הפגרה.
"מאז אלון מזרחי לא היה לנו חלוץ קטלני ואיכותי כזה", התמוגג גורם בחיפה. "חלוץ שרעב לשערים ומחפש את השער בכל זמן נתון. הוא מקצוען ברמות גבוהות, עובד קשה מאוד באימונים וההצלחה שלו היא בזכות ההשקעה שלו". רוקאביצה נחשב לאחד השחקנים האהובים ביותר בחיפה, הוא אחד שלא נכנס לחיכוכים מיותרים ומרבה לקיים מפגשים עם שחקנים לקבוצה יחד עם בני משפחתם, דבר שתורם רבות לחיזוק הקשר שלו עם חבריו לסגל.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
אחד השחקנים האהובים בחיפה
(צילום: אורן אהרוני)
החלוץ סופר את השערים שפסלו לו, מתעצבן מאוד מפסילת שערים ב-VAR ומבחינתו היה מעדיף שהמערכת כלל לא תהיה קיימת. השחקנים הצעירים בירוק מתפלאים מההשקעה והמקצועיות שלו ומרמת האימון שלו ולומדים ממנו המון.
רוקאביצה מוביל בבטחה את טבלת מלך השערים של ליגת העל עם 18 שערים ונראה שאחרי שנים ארוכות ששחקן בירוק לא זכה בתואר, העונה אין לו מתחרים רציניים. הפעם האחרונה שחלוץ ירוק זכה בתואר הייתה בעונת 2009\2010 עם שלומי ארבייטמן, אך זה לא עזר למכבי חיפה לזכות באליפות.
3 צפייה בגלריה
רוקאביצה מגלגל את הכדור פנימה
רוקאביצה מגלגל את הכדור פנימה
מכונת שערים
(צילום: עוז מועלם)
מלבד השערים שכבש, רוקאביצה נחשב לחלוץ הכי מסוכן העונה בליגת העל. הוא מאיים הכי הרבה פעמים על השער מתוך הרחבה, מושך את ההגנה אליו ומשאיר הרבה שטח פנוי לשחקנים נוספים. התקפת הירוקים היא הפורייה ביותר בליגת העל העונה עם 58 שערי זכות, הרבה בזכותו. הוא זכה העונה שלוש פעמים בתואר שחקן החודש (ספטמבר, ינואר ופברואר) ואין ספק כי מדובר בשחקן הכי יציב ואיכותי העונה בליגת העל.