לוקאס אוקאמפוס נחשב פעם להבטחה גדולה, גם בתחילת דרכו ובייחוד אחרי שכבש שערים וירטואוזיים בבעיטות מספריים במדי מונאקו ומארסיי. מאז הוא לא ממש עמד בציפיות, דישדש מספר עונות וחיפש את עצמו, אבל כעת מספק עונה מצוינת אותה הוא יכול לסיים עם תואר.
שחקן הכנף הארגנטינאי של סביליה לא מפסיק לסכן את שער היריבות, בולט בטכניקה ובמהירות ומספק סוף סוף גרסה משופרת של עצמו. הפריצות שלו בשני האגפים כבר הפכו לשם דבר באירופה וכל מגן שמתמודד מולו חושש ממנו.
5 צפייה בגלריה
לוקאס אוקמפוס
לוקאס אוקמפוס
סוף סוף עונה על הציפיות. אוקאמפוס
(צילום: AP)
ביום שלישי האחרון הוא כבש בנגיחה בניצחון 0:1 על וולבס, שהעלה את קבוצתו לחצי גמר הליגה האירופית וכעת מחכה לו העימות מול מנצ'סטר יונייטד בחצי הגמר. "החייל הכובש שניצח במלחמה הראשונה" דיווחו על כך בעיתון הארגנטינאי "אולה".
לפני כן הצטיין אוקאמפוס (26) בניצחון 0:2 על רומא בשמינית הגמר. את הליגה הספרדית הוא סיים ככובש המצטיין של האנדלוסים (14 ב-25 הופעות, שביעי בטבלת מלך שערי הליגה) ולאחר חידוש המשחקים בתום פגרת הקורונה הבקיע 4 שערים ב-12 מחזורים.
5 צפייה בגלריה
אוקמפוס עם לופטגי
אוקמפוס עם לופטגי
לופטגי יודע שיש על מי לסמוך
(צילום: רויטרס)

"אבא שלו וסוכנו טענו שהוא צריך לשחק כחלוץ"

אוקאמפוס החל את הקריירה החלוץ בקילמס הארגנטינאית וכבר בגיל 7 דאגה ריבר פלייט לצרפו אליה. לאחר מכן שיחק בנבחרת הנערים של ארגנטינה, שהשתתפה באליפות דרום אמריקה ב-2011.
מאמנו באותה תקופה בנבחרת הנערים, אוסקר גארה (בלם העבר של האלביסלסטה והפועל כפר סבא), סיפר: "יום אחד הוא בא אליי וטען שאבא שלו והסוכן שלו חושבים שהוא חייב לשחק כחלוץ מרכזי. שאלתי אותו מה אבא שלו עושה והוא השיב שהוא פועל בניין. אז אמרתי לו להגיד לאבא להתעסק בעבודה שלו, לתת לסוכן לדאוג לענייניו הכספיים ולי לאמן. מסתבר שלא טעיתי כל כך, אז אני מקווה שיום אחד הוא יזמין אותי לקפה ויודה שצדקתי".

אוקאמפוס עלה לבוגרים של ריבר פלייט בגיל 17 לאחר שהקבוצה ירדה לראשונה בתולדותיה לליגה השנייה, כבש 7 שערים ובישל חמישה ב-39 משחקים שסייעו לה לשוב לליגה הבכירה, וב-2012 נמכר למונאקו תמורת 16 מיליון אירו. הייתה זו ההעברה היקרה ביותר בתולדות הליגה השנייה בצרפת. את שערו הראשון כבש בינואר 2013 ב-0:2 על איסטרס, בו גם בישל לאקס מכבי חיפה גארי קגלמאכר.
בעונה שלאחר מכן, בליגה הראשונה, בה שימש אוקאמפוס בעיקר כמחליף, סיימה מונאקו שנייה אחרי פריז סן ז'רמן למרות השקעה כספית גדולה מצידו של הבעלים דמיטרי ריבולובייב, מה שהוביל לפיטוריו של קלאודיו ראניירי. למרות שגם תחת המאמן הבא, לאונרדו ז'ארדים, מיעט אוקאמפוס לשחק הוא היה מועמד באוקטובר 2014 ל"נער הזהב" של הכדורגל האירופי, תואר בו זכה ראחים סטרלינג (אז בליברפול) בסופו של דבר.
5 צפייה בגלריה
עם ראניירי. הגיע למונאקו כהבטחה גדולה
עם ראניירי. הגיע למונאקו כהבטחה גדולה
עם ראניירי. הגיע למונאקו כהבטחה גדולה
(צילום: AP)
בינואר 2015, אחרי שפתח בשבעה משחקים בלבד בתחילת אותה עונה, ביקש אוקאמפוס לעזוב את מונאקו. הוא הושאל למארסיי אותה אימן מרסלו ביילסה וסיים איתה במקום הרביעי. בסיום אותה עונה רכשה אותו הקבוצה תמורת 7 מיליון אירו, אבל פיטוריו של המאמן הארגנטינאי בישרו רעות עבורו.
בהדרכתו של מיצ'ל, הספרדי שהחליף את ביילסה, לא הצליח אוקאמפוס להפגין את יכולתו. הוא מצא את עצמו מושאל לגנואה ומילאן, חזר למארסיי והעפיל עמה לגמר הליגה האירופית ב-2018, אבל לא ממש הצליח להטביע חותם בטרם עבר לסביליה ב-2019.
5 צפייה בגלריה
התקופה במארסיי הייתה מאכזבת עבור אוקאמפוס
התקופה במארסיי הייתה מאכזבת עבור אוקאמפוס
התקופה במארסיי הייתה מאכזבת עבור אוקאמפוס
(צילום: AP)
העונה מציג כאמור אוקאמפוס את כושרו הטוב ביותר מאז הגיע לאירופה ונחשב לרכש הטוב ביותר בספרד. הוא כבש 17 שערים ב-41 משחקים (39 בהרכב) ובישל ארבעה בכל המסגרות, עזר לסביליה לסיים במקום הרביעי ולהבטיח את מקומה בליגת האלופות בעונה הבאה. הסכום ששולם עבורו (15 מיליון אירו) נראה כיום כעסקה משתלמת ביותר.
השיפור ביכולת של אוקאמפוס מתבטא גם בדיוק במסירותיו. בליגה הספרדית הוא דייק העונה ב-80 אחוז מהמסירות ובליגה האירופית ב-76 אחוז. חוזהו הנוכחי מסתיים ב-2024, סעיף השחרור שלו עומד על 70 מיליון אירו ועל פי הדיווחים ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד כבר לוטשות לעברו את עיניהן.

מסי: "ההצלחה שלו טובה לנבחרת"

גם אוהדי סביליה כבר מתים עליו. אחרי שכבש שער וירטואולי בניצחון 0:1 על אייבאר בבעיטה מהאוויר עם החלק החיצוני של הנעל הוא זכה לשבחים ברשתות החברתיות. באחד הציוצים נכתב "מאיזה כוכב באת?", המשפט המפורסם מהצרחה של השדר בעת השער האדיר שכבש דייגו מראדונה נגד אנגליה במונדיאל במקסיקו 86'.
כעת מקווה אוקאמפוס שההצלחה תקנה לו גם מקום של קבע בנבחרת ארגנטינה, בשורותיה ערך עד היום רק שלוש הופעות וכבש שני שערים. "התקווה של נבחרת ארגנטינה", נכתב עליו בעיתון "קלרין". ב-TYC sports כינו אותו "הסנסציה של הכדורגל האירופי" וגם מסי התלהב: "ההופעות שלו יוצאות מהכלל, זה טוב לנבחרת".

זכייה עם סביליה בליגה האירופית לא תיחשב למשהו מיוחד, מכיוון שהמועדון זכה בפרס המשני באירופה כבר חמש פעמים, אבל אין ספק שהצלחה תעזור לארגנטינאי להציב את עצמו בצמרת החלוצים ביבשת.
"ברור שאני רוצה שנזכה בתואר", אמר, "אבל אנחנו מתמודדים מול קבוצות חזקות מאוד. תמיד אני מרגיש טוב בדקות האחרונות, כי אז אני מרגיש שאני יכול לחולל שינוי. יהיה קשה מאוד מול מנצ'סטר יונייטד, אבל יש לנו את הנשק שלנו".
אז האם אוקאמפוס יזמין את גארה לקפה בקרוב? בראיון ל"רדיו קונטיננטל" הוא הודה: "בשנתיים האחרונות ביצעתי בפועל את מה שלימדו אותי כמה מהמאמנים שלי בעבר. זה שינה מאוד לטובה את הקריירה שלי. כשהגעתי למונאקו המנטאליות שלי הייתה שונה מאוד מכפי שהיא כיום. אהבתי לכדרר הרבה ולא הייתי מספיק חזק מהבחינה הפיזית. לא ניצלתי היטב את המהירות שלי ולא נכנסתי לשטחים ריקים כמו שצריך. בגיל 18 היה לי קשה להקשיב למה שאומרים לי, אבל כשהבנתי את זה התקדמתי".