נבחרת ספרד סומנה על ידי מיטב פרשנים במדינתה ומחוצה לה, ככזו שעשויה לסיים את דרכה ביורו עוד בשלב הבתים. לכאורה, מדובר היה בכרוניקה של כישלון ידוע מראש: לרוב השחקנים אין ניסיון בינלאומי רב, מרביתם משחקים בחו"ל (תקדימי עבור "לה רוחה"), וכן לא זומן אף שחקן מקבוצת הצמרת ריאל מדריד.
נוסף על כך, זומנו רק 24 שחקנים במקום 26, מה שהוגדר ע"י המאמן לואיס אנריקה כהכרחי "למניעת התפשטות מגפת הקורונה". רבים ראו את אנריקה והחלטותיו כתמוהות. מעין כתובת שהייתה של הקיר.
1 צפייה בגלריה
נבחרת ספרד חוגגת
נבחרת ספרד חוגגת
נבחרת ספרד חוגגת
(צילום: רויטרס)
בינתיים, נבחרת ספרד מפתיעה אפילו את עצמה. אחרי שלושה טורנירים משמעותיים בהם איכזבה ואיבדה את מרבית כוכבי תקופת הזוהר שלה שפרשו או ירדו בכושרם (ממונדיאל 2014 ואילך), היא מתחילה לחזור ולהיות על הגלגל.
ביום שני הספרדים העפילו לרבע הגמר נגד שווייץ, אחרי 3:5 בלתי נשכח על הקרואטים בהארכה. לזכות ספרד מאזן של 11 שערים, בהם שתי חמישיות. ההגנה הייתה סבירה ברוב משחקיה, למעט שלושת השערים שספגה מקרואטיה. השוער אונאי סימון מבצר את מעמדו בשער; פאו טורס מנהיג את ההגנה בעמדת הבלם; סרחיו בוסקטס מזכיר נשכחות מאז שהחלים מהנגיף; ואת עיקר מלאכת הכיבוש מבצעים מוראטה, פראן טורס הצעיר והמוכשר ופבלו סראביה.
יש להבהיר כי ספרד היא נבחרת אפורה, שגם כרגע קיים ספק גדול לאן תגיע בסיום הטורניר. כלל לא ברור אם תעבור את השווייצרים שהדהימו את הצרפתים והדיחו אותם לאחר 3:3 ודו־קרב פנדלים. עם זאת, יש להגיד שאנריקה הכין תשתית רצינית ומעמיקה לנבחרת, שעשויה לדבר חזק בהמשך (אם תשחק בצורה אחראית ותהיה דבקה במטרה) ואולי גם במונדיאל 2022 בקטאר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.