מה לא עבר על הקווים במכבי ת"א בשנים האחרונות: פיטורים באישון לילה, עונת בלהות עם החלפת חמישה מאמנים ועוזרי מאמן שהוקפצו לתפקיד הראשי. הרכבת אמנם נעצרה עם בואו של יאניס ספרופולוס, אבל עד שהעסק התייצב הגיעה ההידרדרות ואיתה הפיטורים של המאמן היווני, מבלי שהוחתם לו מחליף ראוי.
אל הקווים נשלח ראש מערך הסקאוטינג אבי אבן, שממלא את התפקיד יותר מחודש וגם הערב (שלישי, 21:05) ידריך בהיכל את הקבוצה מול מילאנו. בינתיים, במועדון כבר מחפשים את מי שיקבל את המפתחות בעונה הבאה, ובין המועמדים בולטים שלושה שמות – שניים שנמצאים בתמונה לא מעט זמן, ועוד אחד מפתיע.
4 צפייה בגלריה
אבי אבן
אבי אבן
אבי אבן. בינתיים הוא על הקווים
(צילום: עוז מועלם)
1. אנדרה טרינקיירי. במועדון שמו כבר מזמן עין על המאמן האיטלקי של באיירן מינכן. טרינקיירי נחשב למאמן בעל אופי מיוחד ויכולת להוציא את המיטב גם בתקציבים לא גבוהים. עם קאזאן זכה בגביע הרוסי, הוביל אותה לגמר היורוקאפ ונבחר למאמן העונה. הוא עבר לבאמברג וגרף שלוש אליפויות גרמניה, ומשם המשיך לבאיירן, שאותה הוביל בעונה שעברה לפלייאוף היורוליג, מה שהעניק לו הארכת חוזה עד סוף עונת 2023. אם מכבי ת"א תתעקש, היא תוכל לשכנע אותו לעזוב.
4 צפייה בגלריה
 טרינקיירי
 טרינקיירי
טרינקיירי. אופי מיוחד
(צילום: גטי אימג'ס)
2. צ'אבי פסקוואל. שם נוצץ בהרבה ומי שנחשב לאחד מהמאמנים המוערכים באירופה, שעובד כרגע בזניט. את הפריצה הגדולה עשה בגיל 37 כשהפך למאמן הצעיר ביותר שזוכה ביורוליג (עם ברצלונה). לאחר מכן עבר לשלוש שנים בפנאתינייקוס וזכה בגביע היווני, אבל לא הצליח להביא תוצאות מספקות ביורוליג – ופוטר. בעונת 2019/20 נחת בזניט ושידרג אותה פלאים, ובקיץ חתם על חוזה חדש לשלוש שנים. המלחמה באוקראינה וההדחה האפשרית של הקבוצות הרוסיות מהיורוליג הביאו לכך שהצהובים גיששו לגבי האפשרות לצרפו כבר עכשיו, אבל ההערכה היא כי הסיכוי לכך נמוך.
4 צפייה בגלריה
שם נוצץ. פסקוואל
שם נוצץ. פסקוואל
שם נוצץ. פסקוואל
(צילום: EPA)
3. טי.ג'יי פארקר. מאמן וילרבאן הוא אופציה מעניינת ומבין המועמדים גם הריאלית מכולם – מקצועית ותקציבית. אגדת ה־NBA טוני פארקר, הבעלים של וילרבאן, היה מי שעזר לאחיו הצעיר לדלג מעמדת העוזר למשרת המאמן הראשי – מהלך שעורר תמיהות מסוימות. עם זאת, טי־ג'יי הוכיח את עצמו עם שתי אליפויות צרפת, ואת העונה הנוכחית ביורוליג פתח עם שלושה ניצחונות רצופים, אבל מאז הקבוצה איבדה גובה ומדורגת במקום ה־16 בטבלה. אין לו רזומה עשיר, אבל מדובר במאמן רעב שרוצה להוכיח את עצמו, בטח מחוץ לכנפיו של אחיו המפורסם.
4 צפייה בגלריה
טי.ג'יי פארקר
טי.ג'יי פארקר
ותודה לאח הגדול. פארקר
(צילום: EPA)

הרוסיות יושעו סופית?

ובינתיים, במכבי ת"א ממתינים להחלטת הנהלת היורוליג בנוגע להמשך דרכן של שלוש הקבוצות הרוסיות. עם פרוץ המלחמה באוקראינה הודיעה הליגה על השעייתן הזמנית של צסק"א, זניט וקאזאן, אך היום היא אמורה להפוך להדחה סופית. החלטה כזו תשנה באופן גורף את תמונת הפלייאוף, ותקפיץ את מכבי ת"א מהמקום ה-13 היישר למאבקי העלייה.