איימרו עלמיה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס) סיים הלילה (בין שבת לראשון) בזמן של 2:06:27 שעות ובמקום השביעי את מרתון טוקיו. עלמיה סיים מעל אליוד קיפצ'וגה, האלוף האולימפי מריו וטוקיו, שעצר את השעון בזמן של 2:06.50 שעות.
ועדיין, זה היה בוקר חמצמץ לעלמיה, שהתוצאה שלו לא הספיקה להבטיח את הכרטיס לפריז. לכן גירמה אמרה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס) יהיה הנציג השלישי בריצת המרתון לגברים במשחקים האולימפיים בפריז.
2 צפייה בגלריה
גירמה אמרה רץ מרתון ישראלי
גירמה אמרה רץ מרתון ישראלי
גירמה אמרה
(צילום: David Ramos/Getty Images)
כידוע, המאבק הישראלי על הכרטיס השלישי והאחרון למרתון האולימפי היה בין אמרה ועלמיה. אמרה מחזיק בשיא אישי של 2:05:52 שעות, מהיר יותר מזה שיש לעלמיה - 2:06:04 שעות - ולכן הוא זה שתפס את הכרטיס השלישי.
בכך, נסגרה השלישייה שתייצג את ישראל בריצת המרתון לגברים בפריז: מארו טפרי (מכבי ת"א), גשאו איילה (מכבי ת"א) וגירמה אמרה.
2 צפייה בגלריה
איימרו עלמיה רץ מרתון ישראלי
איימרו עלמיה רץ מרתון ישראלי
עקף את קיפצ'וגה. עלמיה
(צילום: Stephen Pond/Getty Images)
אמרה: "אני מאוד שמח להגיע בפעם השנייה למשחקים האולימפיים. זו תמיד זכות גדולה לייצג את ישראל, על אחת כמה וכמה בתקופה הקשה שבה אנחנו נמצאים. אני מבטיח לתת את כל כולי ולעשות את המקסימום כדי לייצג את המדינה בכבוד על הבמה הגדולה בעולם".
לונה צ'מטאי סלפטר (מכבי ת"א), שזינקה גם היא במרתון טוקיו, לא סיימה את הריצה, אך כמובן כבר הבטיחה את מקומה בפריז.
איתי מגידי, המנהל ההישגי של איגוד האתלטיקה ואחראי על תחום הריצות הבינונית וארוכות, הוסיף: "המרתוניסטים של ישראל באולימפיאדה יובילו את נבחרת האתלטיקה במשחקים וההישג המשמעותי מבחינתנו צפוי להגיע מהמקצוע הזה. כשמגיעים לפריז עם סגן אלוף עולם (מארו), מס' 4 בכל הזמנים באירופה (גשאו) ומדליסטית באליפות עולם (לונה) - השמיים הם הגבול. נעשה הכנה מותאמת למסלול המאתגר ברחובות פריז בשלהי אוגוסט ונקווה לפודיום ראשון לענף".
גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה, סיכם: "אני גאה מאוד בכל ארבעת האתלטים ואני בטוח שהשלישייה שתייצג את ישראל בפריז תגיע להתחרות ולהיות משמעותית. הציפיות שלנו מהנבחרת גבוהות מאוד".