2021 הייתה עונה גדולה של מספר כוכבי כדורגל, אבל דווקא חלוץ סרבי צעיר שהפך אותה לשנה שלו לא קיבל מספיק התייחסות בסיכומים. רגע לפני 2022, מגיע לו שנדבר עליו, כי דושאן ולאחוביץ' (21) מפיורנטינה היה ענק בחודשים האחרונים.
תחילה נביט על המאזן של ולאחוביץ'. נכון להיום כבש ולאחוביץ' במדי פיורנטינה 15 שערים ב-17 משחקים בסריה A ,והמאזן הכולל שלו עומד על 32 שערים ב-41 משחקים בליגה האיטלקית הבכירה. בכך עקף ולאחוביץ' חלוצים גדולים ששיחקו בעבר בפירנצה כמו גבריאל באטיסטוטה ולוקה טוני.

1 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
(צילום: EPA)

בואו נכיר את הרקע של ולאחוביץ': החלוץ כבר מגיל צעיר מאוד כאחת התקוות הגדולות של הכדורגל הסרבי. הוא קיבל את החוזה המקצועני הראשון שלו בגיל 15 בפרטיזן בלגרד, ועם הזמן רשם כמה שיאים מקומיים - בגיל 16 הפך לשחקן הצעיר בתולדות פרטיזן, לשחקן הצעיר ביותר לרשום הופעה ב"דרבי הנצח" נגד הכוכב האדום ואפילו היה למבקיע הצעיר ביותר בהיסטוריה של מועדון הפאר. אלא שהתרומה שלו להצלחת פרטיזן מסתכמת בכיבוש שער בודד ב-21 משחקים, עד שביוני 2017 פיורנטינה החליטה להמר עליו בסכום צנוע של 1.5 מיליון אירו.
המעבר לפיורנטינה לא נחשב בהתחלה להצלחה גדולה, ורק בספטמבר 2019 הוא ערך את הבכורה בפירנצה. רק בעונה שעברה, כאשר פיורנטינה נאבקה נגד הירידה לליגה השנייה ובנתה בכלל על יכולתו של החלוץ הרוסי אלכסנדר קוקורין כמי שעתיד להוציא אותה מהמצב הקשה, החל ולאחוביץ' להוכיח את יעילותו. מפברואר 2020 ועד סיום אותה עונה כבש ולאחוביץ 14 מ-17 השערים שלו עמם סיים באותה עונה ועזר לפיורנטינה להישאר בליגה הבכירה. השנה מעמדו של ולאחוביץ' שודרג: הוא כבר הגיע על תקן כוכב אחרי שבקיץ זכה ללא מעט התעניינות מקבוצות בכירות כמו אתלטיקו מדריד וטוטנהאם.
ולאחוביץ' יודע לשחק בשתי הרגליים, לבעוט בעיטות חופשיות ואף לעלות לניתור מול מגינים חזקים ממנו פיזית, אך יש אנשים אשר עדיין ספקנים לגבי יכולתו להביא קבוצה להישגים גדולים. כדי להמחיש את טענתם הם מזכירים את ההידרדרות של חלוץ נבחרת פולין קשישטוף פיונטק, שמאז המעבר למילאן קרס מקצועית לחלוטין והיום מדשדש בהרטה ברלין מבלי להראות שמץ מיכולתו בעבר. הם טוענים שעם כל הכבוד' ולאחוביץ' הוא כוכב כדורגל בקבוצה בינונית וכדי להעריך את יכולתו האמיתית נצטרך לראות איך הוא יתפקד בקבוצה גדולה אשר תרוץ בצמרת. ונשאלת השאלה: לאן פניו מועדות בחלון ההעברות הקרוב או בקיץ?
לקראת פתיחת חלון ההעברות זוכה ולאחוביץ' להתעניינות מקבוצות בכירות באירופה כמו ארסנל ויובנטוס, אשר מתרשמות מביצועיו על כר הדשא. חוזהו של ולאחוביץ' בפיורנטינה מסתיים בשנת 2023 ,אך נשיא המועדון רוקו קומיסו סיפר כי הוא הציע לחלוץ הסרבי להעלות את שכרו ל-4 מיליון אירו לעונה ולחתום על חוזה חדש. ולאחוביץ' מסרב בינתיים להצעה זו, וההערכה היא שהוא יעבור בחלון ההעברות של ינואר, או לחלופין בקיץ תמורת סכום המתקרב ל-80 מיליון אירו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.