יש ספורטאים שמשנים את המשחק. סטף קרי את הכדורסל, לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו את הכדורגל. גם הטניסאי תיאו דוידוב רוצה להיכנס לרשימה הזו. יש בעיה אחת. הוא רק בן 11.
דוידוב מטלטל לחלוטין בחודשים האחרונים את עולם הטניס לנוער עם סגנון ייחודי. הטאלנט הצעיר מחליף את המחבט מיד ליד אחרי כל חבטה ובשני המקרים מציג פורהנד קטלני, ללא שימוש כלל בבקהנד. הוא עושה זאת בצורה חלקה ובאופן שכל חבטה היא איום התקפי על היריב.
1 צפייה בגלריה
תיאו דוידוב
תיאו דוידוב
מטלטל לחלוטין בחודשים האחרונים את עולם הטניס לנוער. דוידוב
(צילום מסך)
הסרטון שהפך לוויראלי: סגנון המשחק של תיאו דוידוב
לא תופתעו לדעת שמאות אנשים התקבצו בשבת האחרונה למגרש החימר בפארק סלבדור שבפלורידה כדי לצפות בכוכב הצעיר מנצח 4:6, 4:6 את סין שאנג מהונג קונג ומעפיל לרבע גמר טורניר האורנג'-בול לגילאי 12. "החבטות שלו בשתי הידיים פשוט זהות ויש לו יכולת דיוק נדירה לאורך הקו", סיפר מארק מרצלה בן ה-12, יריב נוסף שהפסיד לדוידוב באותו טורניר. "קשה לדעת לאיזה צד לשלוח לו כדורים".
היה זה סרטון במרץ האחרון שהפך לוויראלי וגרם ללא מעט אנשים להתעניין בשחקן הצעיר עם הסגנון הלא שגרתי. "אני אוהב את זה ותמיד אעשה את זה", הצהיר דוידוב בראיון ל"מיאמי הרלד". "רוצה להוכיח לשכולם שהם לא יכולים לנצח אותי".

האיש מאחורי ההצלחה: בעל מרפאה הוליסטית

האיש מאחורי ה"שיטה היחודית" הוא אביו של תיאו, קאלין דוידוב, שהעביר את משפחתו מבולגריה לקולורדו כשבנו היה בן שנה וחצי. האב שיחק כדורעף וטניס בצעירותו והוא בעל תואר ראשון בחינוך גופני. יחד עם אשתו הלנה הם הקימו בדנבר מרפאה הוליסטית ומכון ללימודי יוגה. אימון הטניס, מסתבר, היה רק תחביב.
בראיון ל"גרדיאן" הבריטי, סיפר קאלין כי הסיבה העיקרית שהוא דחק בבנו להשתמש גם ביד שמאל לא הייתה קשורה לאסטרטגיה. "כשתיאו עמד להיות בן שמונה, החלטתי שהוא יתחיל לחבוט ביד נוספת. כדי להשפיע על החלק הימני במוח שלו. הוא היה יותר מדי מוחצן, אמוציונלי, קצת לא מאוזן. רציתי להשפיע על ההמיספרה הימנית של המוח שלו, באמצעות החלק השמאלי של הגוף שלו".
"זה מונע גם על ידי פילוסופיה", המשיך קאלין. "אני עוסק ברפואה סינית, אנחנו עושים איזון יין ויאנג כל הזמן. אני עושה טיפולי איזון עם המחטים שלי. בעניין של יוגה, פעילות נחיר ימין ושמאל וכל זה. לכן האיזון בין ההמיספרה השמאלית והימנית הוא חיוני".
רוג'ר פדרר ורפאל נדאל סיפרו פעם שהתנסות במגוון ענפי ספורט סייעו לצמיחתם בטניס ומנעו שחיקה. גם תיאו נהנה מפעילויות כמו סקי, כדורגל, פינג פונג וכדורסל, לדברי אביו. "הוא גם מנגן בפסנתר ומבלה עם חברים", מציין קאלין.
ויש גם רגעים קשים. ביום שני האחרון הפסיד דוידוב, המדורג 1 באוראנג'-בול, לחואן מיגל בוליביאר 6:3, 6:4 והודח בחצי הגמר. "אין לי עוד ציפיות מעצמי, אני מאושר כל עוד אני נותן את המיטב", הסביר הטניסאי בן ה-11. "אני רוצה להיות כמובן מקצוען שאגדל, אבל גם שחקן שונה מהיתר".