"בסוף עוד נתפייס ונתחבק", הבטיח אלוף העולם בסנוקר רוני אוסאליבן רק לפני מספר ימים בשיאו של עימות מילולי עם השחקן האיראני חוסיין ופאי לפני המשחק ביניהם בשמינית גמר אליפות העולם. החיבוק המדובר נראה כל כך רחוק ואפילו דמיוני אז - והנה כבר היום הוא הגיע. אוסאליבן הביס 2:13 את ופאי ושבר עמו את הקרח בסיום עם חיבוק גדול.
אוסאליבן נתן לוופאי לעשות את מירב הטראש טוק לפני המשחק, אבל במשחק עצמו הזכיר שבסנוקר עצמו, הספורט שלשמו התכנסנו, הוא נמצא בליגה אחרת לגמרי. הוא הגיע ליום השני ביתרון 2:6, ניצח בכל שבעת המשחקונים היום וחסך מעצמו את יום המשחקים השלישי שתוכנן למחר.
3 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן מתחבק עם חוסיין ופאי
רוני אוסאליבן מתחבק עם חוסיין ופאי
נגמר בחיבוק. ופאי ואוסאליבן
(צילום: George Wood/Getty Images)
אוסאליבן היה חסר רחמים במשחק וחתם את היום עם שני סנצ'ריז ברצף (107 ו-116). ופאי מנגד היה חסר אונים לגמרי ומההתחלה ועד לסיום לא הצליח להיכנס למשחק. אתמול כפי שדיווחנו הוא אף התעקש להיכנס לקטנות כשהיכה בכדורים בעוצמה במכת פתיחה מעוררת מחלוקת בתגובה למכה דומה שאוסאליבן ביצע מולו לפני שנתיים. לוופאי יהיה כעת זמן להתכונן לעונה הבאה וללמוד את הלקח שלו. אוסאליבן מנגד ממשיך בכל הכוח במסע אל עבר תואר אליפות העולם השמיני בקריירה - הישג שאף אחד לא רשם בעידן המודרני. יריבו הבא של אוסאליבן יהיה לוקה ברסל הבלגי.
"אני לא לוקח שום דבר אישית, הדברים האלה רק עוזרים לי", אמר אוסאליבן, "אתה לא רוצה להיכנס לפסים אישיים בענף הזה, אלא להשתפר במשחק ולהתמקצע. ופאי שחקן ברמה עולמית. הוא לא נראה צעיר, אבל הוא צעיר ויש לו עוד זמן, הוא יוכל לזכות באליפות העולם בעתיד".
ופאי: "הספורט שלנו צריך דמויות. מישהו צריך להגיד משהו, אחרת יהיה משעמם מאוד. לא אכפת לי אם אני מפסיד או מנצח, הפסדתי לשחקן הכי טוב בהיסטוריה".
3 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן מתחבק עם חוסיין ופאי
רוני אוסאליבן מתחבק עם חוסיין ופאי
ופאי ואוסאליבן. "הפסדתי לשחקן הטוב בהיסטוריה"
(צילום: George Wood/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן. ממשיך הלאה
(צילום: George Wood/Getty Images)

רוברטסון הודח

במקביל, ג'אק ג'ונס הוולשי רשם סנסציה גדולה כשהדיח את ניל רוברטסון והעפיל לרבע הגמר. ג'ונס המדורג 52 בעולם הפתיע בעצם העפלתו לאליפות העולם - והוא מדיח כוכב אחרי כוכב. בסיבוב המוקדמות האחרון הוא ניצח את בארי הוקינס, סגן אלוף עולם בעברו. בסיבוב הראשון הוא שלח הביתה את אלי קארטר, פעמיים סגן אלוף העולם וכעת הוא מדיח גם את רוברטסון, אלוף העולם ב-2010 ומי שנחשב לאחד מטובי השחקנים בעולם כיום.
ג'ונס יפגוש ברבע הגמר את מארק אלן, אולי השחקן הטוב ביותר העונה. אלן השלים היום 4:13 מול סטיוארט בינגהאם והבטיח הופעה חמישית בקריירה במעמד רבע הגמר.
אנתוני מקגיל פתח פער גדול 1:7 על ג'ק ליסווסקי בפתיחת המפגש המסקרן בין שניים מהנציגים הבכירים של דור הביניים. המשחק סומן אמנם כפתוח, אבל מקגיל השתלט עליו מהתחלה - ולליסווסקי תהיה מחר ב-16:30 עבודה רבה אם הוא רוצה להשאיר לעצמו סיכוי לקאמבק.
פורסם לראשונה: 19:32, 22.04.23