אחת המילים שמאמני כדורגל אוהבים להשתמש בהן, בכל מקום בעולם, היא "רעש", על שלל צורותיה. "לנקות את רעשי הרקע", הם אומרים. "יש שקט במועדון", מוסיפים תוך נקיטת מילת ההיפוך. בתקופה האחרונה משתמש תומאס טוכל ללא הפסקה במילה רעש. יותר מתמיד, יותר מכל אחד אחר. הוא מתייחס לרעש שגורם רומלו לוקאקו.
אחרי שהפכה לאלופת אירופה ללא חלוץ דומיננטי, החליטה צ'לסי להביא אחד כזה במטרה להיאבק עם מנצ'סטר סיטי וליברפול גם על אליפות אנגליה, אבל בשבועות האחרונים סיטי בורחת, צ'לסי מגמגמת, ותוך כדי גם נמצאת בסיפור שכולו נורות אזהרה. "אני מודה, אני ממש לא אוהב את הרעש", אמר טוכל.
6 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
הלך צעד אחד רחוק מדי. לוקאקו
(צילום: gettyimages)
הקול הרועם הגיע מאיטליה. בספיישל טלוויזיוני שפורסם בערב השנה החדשה תחת השם "אינטר, תסלחי לי אם אוהב אותך יותר", התראיין לוקאקו והלך - לטענתו ללא כוונה - צעד אחד רחוק מדי. בעצם כמה צעדים. "אני לא מרוצה מהמצב בצ'לסי", אמר החלוץ הבלגי, "המאמן החליט לשחק בשיטה שונה ונשארתי בחוץ". לשאלה אחרת הגיב עם: "בשבילי בכדורגל יש שלוש קבוצות־על - ריאל מדריד, ברצלונה ובאיירן מינכן - שכל השחקנים חולמים ללבוש את החולצה שלהן". לוקאקו בעצם אמר פה שצ'לסי לא הייתה הבחירה הראשונה שלו, גם לא השלישית.
מקצועית, לוקאקו לא רע בצ'לסי. הוא אמנם החמיץ לא מעט משחקים (11), בעיקר בגלל פציעה והידבקות בקורונה, אבל כן נותן לבלוז אפשרות לשחק עם חלוץ אמיתי מוביל והבקיע שמונה שערים ב־20 משחקים בכל המסגרות העונה. היו כמובן סימני שאלה, בטח כשצ'לסי רצה יפה בלעדיו, אבל הם לא היו נושא מרכזי בשיח. עד שהגיע הריאיון.
6 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
הרגיש שהסיפור מפריע לקבוצה. טוכל עם לוקאקו
(צילום: gettyimages)
טוכל ניפה את לוקאקו מהסגל למשחק הגדול מול ליברפול לפני עשרה ימים כיוון שהרגיש שהסיפור מפריע לקבוצה. אחרי שיחה עם המאמן לוקאקו חזר. "הדבר החשוב עבורי היה להבין שרומלו לא עשה זאת בכוונה כדי ליצור רעש לפני משחק גדול", אמר הגרמני.
לוקאקו התנצל פומבית, אמר שלא התכוון לזלזל באוהדי צ'לסי אלא להיפרד כמו שצריך מאלה של אינטר. אפשר להאמין לו. לוקאקו היה אליל באינטר, אבל לא נפרד יפה מהאולטראס, אחרי שהבטיח להם שיישאר. הוא, ככל הנראה, לא חשב שהסיפור יגיע לממדים כאלה. ועדיין, שאלת ההתאמה שלו לאלופת אירופה לא נעלמת.

כבר לא קוורטרבק

לוקאקו בן ה־18 הגיע בפעם הראשונה לצ'לסי מאנדרלכט לפני עשור ככישרון־על. הוא הושאל בהצלחה לקבוצות אחרות, אבל לא כבש עבור צ'לסי עצמה. באברטון היה טוב, במנצ'סטר יונייטד בסדר ובאינטר אדיר. צ'לסי רכשה אותו שוב תמורת 115 מיליון יורו, מספר שהעלה את הסכום הכולל ששולם על לוקאקו בקריירה ללא פחות מ־328 מיליון, יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה של הכדורגל.
6 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו חוגג
רומלו לוקאקו חוגג
באינטר הכל היה סביבו
(צילום: AP)
כמה ימים לפני פרסום הריאיון החלים לוקאקו מקורונה וחזר לשחק. הוא עלה מהספסל למחצית השנייה מול אסטון וילה, הבקיע וסחט פנדל. כשנשאל אחרי המשחק על היחסים בינו לבין טוכל אמר החלוץ: "לי ולמאמן היו כמה שיחות לגבי מה שהוא רוצה ממני. אמרתי לו שאני לא חד־ממדי. המטרה הייתה להכניס בהירות לגבי איך הוא רוצה להשתמש בי".
זו נקודה מרכזית. לוקאקו אמר שטוכל שינה שיטה, אבל המאמן לא באמת עשה זאת, אלא פשוט לא בנה את כל הרעיונות ההתקפיים על התכונות של החלוץ. באינטר הכל היה סביב לוקאקו. ההצלחה של המגן אשרף חכימי הייתה הרבה בזכות התכונות של לוקאקו, שהעצימו את המרוקאי. כינו אותו במילאנו "הקוורטרבק", כמו בפוטבול, האחד שהכל עובר דרכו.
6 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
האוהדים בסטמפורד ברידג' אוהבים אותו
(צילום: gettyimages)
בצ'לסי לוקאקו נדרש לעשות דברים אחרת. הוא נוגע פחות בכדור, מכדרר הרבה פחות ולא בורח לצד ימין כפי שהוא אוהב לעשות, אלא מחויב להישאר במרכז, בין שני שחקני כנף. לוקאקו הוא ממש לא חד־ממדי - הוא יכול להיכנס לכל שיטה, להתאים את עצמו, אבל גם להבין שלוקאקו של צ'לסי לא יהיה לוקאקו של אינטר.

הוראות שימוש

לפני שמונה למאמן טוטנהאם בחודש האחרון היה אנטוניו קונטה פרשן בטלוויזיה באנגליה. הוא אימן את צ'לסי, הביא לה אליפות, הוא אימן את לוקאקו, זכה איתו באליפות. "השחקנים האחרים בצ'לסי צריכים להבין איך להשתמש בלוקאקו", אמר קונטה בשלב מוקדם של העונה. "הם צריכים להסתגל". האמנם? האם צ'לסי צריכה לעשות מאמצים כדי להפעיל את לוקאקו בצורה אופטימלית, או שלוקאקו צריך להתאים עצמו לצ'לסי? שאלת השאלות נותרה באוויר.
6 צפייה בגלריה
קונטה המום
קונטה המום
ישים את ידו על הבלגי? קונטה
(צילום: רויטרס)
שלשום עלו דיווחים על כך שקונטה עצמו רוצה את לוקאקו לטוטנהאם אחרי שזו תמכור את הארי קיין. במקביל פורסם בצרפת שפ.ס.ז' תשים עליו יד אחרי שקיליאן אמבאפה יעזוב. צ'לסי, בכל מקרה, תתקשה להיפרד. היא כבר ויתרה על לוקאקו פעם אחת וראתה אותו פורח מחוץ לסטמפורד ברידג'.
הערב צ'לסי תשחק נגד טוטנהאם בחצי גמר גביע הליגה (0:2 לכחולים בראשון) ובשבת תפגוש את סיטי במנצ'סטר להזדמנות אחרונה לצמצם את הפער, שעומד כבר על 10 נקודות. מקום מצוין להראות שלוקאקו וצ'לסי זה אכן שילוב אפשרי.