נו, ואם בית"ר ירושלים תרד ליגה? מה בדיוק הזעזוע הגדול? למה המשפט הזה מבהיל כל כך הרבה אנשים, כאילו בקצהו מחכה גזר דין מוות? קבוצות כדורגל ירדו ליגה בעבר וימשיכו לרדת גם בעתיד – לא מדובר במהלך סופני, כיליון שייגזר על מועדון כדורגל, בטח לא בסדר גודל של בית"ר. כולה ירידה לליגת המשנה ממנה אפשר לעלות תוך שנה. תרגיעו.
לא צריך להזדעזע וגם לא להיות מופתעים. בית"ר ירושלים התנהלה בשנים האחרונות כמו מי שעושה הכל כדי שזה יגיע בסוף. בית"ר הפכה לקבוצת כדורגל שיש לה יותר פרשיות והסתבכויות מאשר אחוזי החזקה בכדור. חילופי מאמנים, חילופי בעלים, סכסוכים, עימותים בין הקהל למועדון, תקריות גזעניות, אלימות ביציעים, שייחים מפוקפקים, בוסים במעצר, בוסים מתערבים, בוסים בטלפון לוחשים איזה חילוף צריך לעשות ושחקנים עם חוזים מנופחים, אגו בשמיים ויכולת בגובה הדשא.
2 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר מאוכזבים
שחקני בית"ר מאוכזבים
שחקני בית"ר מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
אולי אפילו כדאי שבית"ר ירושלים תרד ליגה. במצב הנוכחי זו יכולה להיות כאפה הכרחית שתנער את המועדון מהפנטזיות המנותקות שהוא תקוע בהן ומתמצות בתחושה המתעתעת של "רק שיבוא בעלים עם פנקס צ'קים ושמשלם במטבעות שהם לא ביטקוין ואנחנו חזק על הסוס". ירידת ליגה זה כואב, אבל זה לא אסון. אחרי כל הרעש הגדול במועדון עם המגאפון הכי גדול בשכונה, זו יכולה להיות הזדמנות טובה לחשבון נפש, ניקוי השורות וחזרה בריאה יותר.
רק תעשו טובה, תשחררו מכאב הראש הזה את יוסי מזרחי.

הטיול של גוסטבו

יש מהלכי כדורגל שאתה מסתכל עליהם בזמן אמת, משתאה לנוכח הפלא, אבל רק בחלוף שעה ארוכה מבין את מלוא משמעות הדבר הזה בו צפית. רגע כזה היה הגול גוסטבו מרמנטיני מול מכבי נתניה אתמול (ראשון). שחקנה הברזילאי של הפועל חדרה שייט עם הכדור, לא במהירות גבוהה מדי, על פני כ-80 מטר, מוקף בארבעה שחקני נתניה שליוו אותו בריצה קלה ובמבט סקרני אך מבויש (כמו להיתקל בסלבריטי בקניון כשלא נעים לך לבקש סלפי).
מרמנטיני הגיע לאזור הרחבה מעט מופתע וכשהבין שאף אחד לא מתכוון לגשת אליו, החליט לבעוט כדור שעשה דרכו באיטיות אל הרשת. אם למציאות הייתה אפליקציית סלואו מושן – אתמול קיבלנו גרסה שלה בנתניה.
2 צפייה בגלריה
 גוסטבו מרמנטיני חוגג
 גוסטבו מרמנטיני חוגג
גוסטבו מרמנטיני. שער ענק
(צילום: ראובן שוורץ)
אתה מסתכל מאוחר יותר על ההקלטה ולא יודע אם לשלוח את הסרטון למכון וינגייט (בטח מחפשים שם חומרים לקורס לבלמים מתחילים) או לחברה להגנת הטבע (בטח מחפשים שם מסלולי טיולים משפחתיים בדרגת קושי נמוכה). בינתיים אפשר לשים אותו ביוטיוב ולברר איך אומרים בפורטוגזית "פרח מוגן"
פורסם לראשונה: 07:55, 10.01.22