אדם סילבר הביא איתו מספר מהפיכות מאז שנכנס לתפקידו כקומישינר ה-NBA, כולל טורניר הפליי-אין המרתק שנותן מימד נוסף של תחרותיות והזדמנות לקבוצות שכמעט והיו נכנסות לפלייאוף להראות את כוחן וכישרונן (מישהו אמר פיניקס 2020 או גריזליס 2021?).
רק במשחקים האחרונים של העונה נקבע סדר העולות הסופי לפלייאוף ולפלייאין ולאורך כמעט כל העונה הקבוצות שבמקומות 4־12 בכל קונפרנס לא היו בטוחות במעמדן.
1 צפייה בגלריה
ג'ון וול
ג'ון וול
נשאר מאחור. ג'ון וול
(צילום: AP)
אבל מה עושים עם הקבוצות הנותרות מאחור לאורך רוב השנה ומתכננות את הטנקינג הידוע (צבירת הפסדים המגדילים את הסיכוי של הקבוצה המפסידה לבחירת הלוטרי הגבוהה) או אלה המאוכזבות שלא העפילו לפלייאין ונותרו עם סיכויים נמוכים לבחירה גבוהה יחסית, רק כי ניסו להיות תחרותיות?
זו בעצם שאלת מיליון הדולר, או שאולי התשובה מאוד פשוטה וריווחית לליגה, לקבוצות ולקומישינר עצמו, במקום טורניר אמצע השנה שהוצע (עם פרס של מיליון דולר לשחקן בקבוצה המנצחת).
בליגה בה קבוצות "מוותרות" על העונה כדי לקבל פרס בדמות בחירת לוטרי גבוהה וקבוצות אחרות מפסידות מעצם היותן תחרותיות, קיים הכרח לקיום טורניר "Play All-In" – מעין טורניר פלייאוף תחתון של הקבוצות שנותרו מאחור בתוספת הקבוצות שלא צלחו את טורניר הפלייאין, בשיטת סדרות שהוכחה ב־NBA כמרתקת ואשר המנצחת בטורניר זה תקבל למעשה את הפרס בדמות הסיכוי הגבוה ביותר לבחירה הראשונה, לפי שיטת החלוקה שתונהג בטורניר ואילו שאר הקבוצות יקבלו אחוזים לפי דירוגן באותו טורניר (ואני אומר, משחקי דירוג פנימיים בין המזרח למערב...?).
הדרכים לתמרץ את בעלי הקבוצות קיימות ובשפע, העניין בליגה רק הולך ועולה בתקופת משחקי סוף השנה והפלייאוף עצמו, ובמקום שהקבוצות והשחקנים שלא עלו לפלייאוף ייעלמו למשך חודשים רבים מעיני הצופים (סטף קרי, בראדלי ביל, ראסל ווסטברוק, קארל אנטוני טאונס, זאק לבין, דמאר דרוזן, זאיון וויליאמסון, ג'ון וול ועוד רבים וטובים...) ראוי כי ימשיכו גם הם ו"יילחמו" על זכותם להגיע לפרס הגדול והוא, הזכות לבחירה מס' 1.
מי יודע, אולי בשיטה הזו נראה סוף סוף שחקן ישראלי משחק בפלייאוף!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.